    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokata Liderzy Technologii
    Date: Tue, 22 Sep 2015 15:48:40 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:b5324b1c-c4d9-44ab-b8ac-2568153b751a@go
    oglegroups.com...
    >Dzwoniła do mnie pani z Idea Banku i przedstawiła powyższa lokatę.

    Co mnie odstrecza ... jakis zamkniety charakter tych lokat, chce
    czlowiek przeczytac spokojnie regulamin - nie moze.

    >Najważniejsze korzyści w porównaniu do innych rozwiązań dostępnych na
    >rynku:
    >- 100 % gwarancji kapitału niezależnie od sytuacji na rynku, w
    >przeciwieństwie do innych produktów gdzie kapitał nie koniecznie jest
    >zagwarantowany

    To sie u innych tez zdarza.

    >- znacznie większy potencjał zysku w stosunku w porównaniu do innych
    >lokat bankowych,

    A tu widze pewien dysonans do ostatniego
    >Maksymalny czas trwania lokaty to 3 lata, po 3 roku w momencie
    >spełnienia warunku (gdy spółki będą na tym samym poziomie lub
    >wyższym) gwarantujemy Panu zysk na poziomie 18 % w skali 3 lat.

    to w koncu potencjalny, czy gwarantuja ?

    >W dni otwarcia lokaty spisujemy wartości wszystkich spółek które
    >wchodzą w skład lokaty i co 12 miesięcy porównujemy ich wyniki z
    >wynikami jakie miały na dzień otwarcia.
    >W okresie tym spółki odnotowują zyski bądź starty.
    >W pierwszym roku, wystarczy, że kursy wszystkich wymienionych spółek
    >będą miały spadek 5% bądź będą równe lub wyższe od kursów tych spółek
    >w dniu otwarcia lokaty.

    Nie rozumiem ... rowne lub wyzsze jest jasne, ale spadek ? Dokladnie
    5% ?

    >W przypadku spełnienia się tego warunku po 12 miesiącach ma Pan
    >zagwarantowany zysk na poziomie 6%,
    >jeżeli warunek się nie spełni lokata przechodzi na kolejny rok.
    >Przy spełnieniu warunku w drugim roku, czyli spółki odnotują spadek
    >2,5% (bądź będą na tym samym poziomie albo wyższym) ma Pan
    >zagwarantowane 12 % zysku.

    Tak ogolnie, to obawiam sie ze pieniadze utkna u nich na 3 lata, a
    zysku na koniec nie bedzie.
    Ale w obliczu krajowych procentow ... moze warto zaryzykowac pewna
    kwote.
    Oczywiscie najpierw warto sie przyjrzec notowaniom tych spolek, ocenic
    jaka jest szansa na spelnienie warunkow.

    J.