  • 91. Data: 2015-11-03 15:05:54
    Temat: Re: Likwidacja tokenów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" b...@g...co

    : Więc proszę nie róbmy tragedii("wręcz trudne do przewidzenia skutki") z utraty
    komórki.

    IMO te problemy wymyślają teoretycy. Praktyczne problemy wyglądają zwykle inaczej.
    O wiele poważniejsze od zgubienia telefonu -- jest zgubienie kluczyka do samochodu.
    ;)
    Na dodatek można rozładować baterię pilota, przez co wejście do samochodu może być
    trudne.

    Co wówczas, gdy hotelem jest jakaś miniatura, która nie akceptuje kart?
    IMO w podróży zawsze trzeba mieć przy sobie surowce wtórne, bo karciane
    rozgrywki mogą być zbyt czasochłonne. Ponadto karta może odmówić
    posłuszeństwa bez widocznego powodu.

    Niedawno karta Getin nie chciała przejść w sklepie.
    Przeszła w bankomacie, przechodzi w innych sklepach,
    w tymże sklepie przeszła inna karta...

    Co wówczas, gdy terminal sklepowy jest zepsuty?

    W podróży czas jest wyjątkowo cenny!!!

    IMO oparcie podróży o telefon czy kartę daje pronblemy.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 92. Data: 2015-11-03 15:18:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n1ae9p$ja4$...@n...news.atman.pl

    > ZUS jest obowiązkowy, dlatego nie ma mowy o kombinowaniu:

    > -- nie zapłacę składki, chyba, że zachoruję...

    A co mówiŁ nasz dobrodziej o ZUSie?

    http://wyborcza.biz/biznes/1,147141,18390658,belka-u
    jednolicic-wszystkie-formy-zatrudnienia-pod-wzgledem
    .html#TRrelSST

    Belka mówił o "nadużyciach w samozatrudnieniu, czyli zjawisku
    pseudoprzedsiębiorczości".

    - Mam na myśli zmuszanie np. pielęgniarek czy sprzątaczek do zakładania
    działalności
    gospodarczej. To sposób firm na płacenie niższych podatków

    - uważa prezes NBP. Dystansuje się od określenia "śmieciówka", ale mówi też, że

    "wszystkie formy zatrudnienia powinny być zrównane pod względem płacenia składek
    na ZUS oraz podatków. Wszystkie, bez wyjątku. Niech ludzie pracują i
    zatrudniają,
    jak komu wygodnie, ale bez oszukiwania".

    Zauważmy:

    Niech ludzie pracują i zatrudniają, jak komu wygodnie, ale bez oszukiwania

    Jak wygodnie? Wygodniej chyba bez ZUS.

    wszystkie formy zatrudnienia powinny być zrównane
    pod względem płacenia składek na ZUS oraz podatków.

    Nawet ex-premier uważała, że należy zrównać składki ZUS. IMO można zrównać z zerem.
    Akurat ex-premier starała się (jak to mówi Miller) pozamiatać pod dywan, ale widać
    wyraźnie, że nawet PO uważa, iż ZUS nie jest kochany przez społeczeństwo polskie.
    Ex-premier często nawoływała do ,,skończenia z językiem nienawiści''.

    IMO można po prostu zlikwidować ZUS -- likwidując jednocześnie nienawiść Polaków do
    ZUS.

    Jarosław Kaczyński zapowiadał wspólne rządzenie i liczenie się z opozycją.
    IMO słuchając opozycji -- warto po prostu zrównać ZUS z zerem, aby i mBelka
    był kontent, i ex-premier, i nienawidzący ZUSu, i bojący się ZUSu...

    Natomiast obecne ,,pracowniczki'' ZUS mogą popróbować szczęścia w uprawie chryzantem.
    :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 93. Data: 2015-11-03 15:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >zwykle inaczej.
    >O wiele poważniejsze od zgubienia telefonu -- jest zgubienie kluczyka

    I wtedy wlasnie moze byc potrzeba zorganizowania nieplanowanych 500
    euro, a tu jak na zlosc telefon sie rozladowal :-)

> [...]
    >Przeszła w bankomacie, przechodzi w innych sklepach,
    >w tymże sklepie przeszła inna karta...
    >Co wówczas, gdy terminal sklepowy jest zepsuty?

    A to swoja droga.
    Dobrze, ze walut coraz mniej - juz nie trzeba z wieloma portfelami
    jezdzic :-)

    >IMO oparcie podróży o telefon czy kartę daje pronblemy.

    No i wlasnie protestujemy przeciw opierania sie o telefon :-)

    P.S. Z roamingiem tez mi sie cuda zdarzaly.

    J.

  • 94. Data: 2015-11-03 16:49:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5638c4ca$0$22825$6...@n...neostrada.pl

    > I wtedy wlasnie moze byc potrzeba zorganizowania nieplanowanych
    > 500 euro, a tu jak na zlosc telefon sie rozladowal :-)

    Czyli warto zaopatrzyć się w ładowarkę z korbką? ;)

    > Dobrze, ze walut coraz mniej - juz nie trzeba z wieloma portfelami jezdzic :-)

    IMO dolary USA czy marki RFN były akceptowalne w Europie. :)

    > No i wlasnie protestujemy przeciw opierania sie o telefon :-)

    > P.S. Z roamingiem tez mi sie cuda zdarzaly.

    Masz na myśli cudowne rozmnożenie środków? ;)
    (5 chlebami i 5 rybkami najadło się 5 tysięcy ludzi?...)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 95. Data: 2015-11-03 17:30:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 5638c4ca$0$22825$6...@n...neostrada.pl

    >Czyli warto zaopatrzyć się w ładowarkę z korbką? ;)

    Gdyby dzialaly, to zaraz bym sie zaopatrzyl.
    Niestety, predzej ci reka odpadnie, niz telefon naladujesz.

    A poza tym ... ladowarka jest, w schowku w samochodzie :-)

    >IMO dolary USA czy marki RFN były akceptowalne w Europie. :)

    Dolary coraz mniej, a i marki nie zawsze.
    Sprobuj teraz w Polsce euro zaplacic, albo lepiej funtami brytyjskimi,
    czy nawet CHF :-)

    >Masz na myśli cudowne rozmnożenie środków? ;)
    >(5 chlebami i 5 rybkami najadło się 5 tysięcy ludzi?...)

    Nie - nie dziala, dziala, nie dziala - i Bog jeden wie dlaczego :-)

    J.

  • 96. Data: 2015-11-03 22:53:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    >
    > W Polsce.

    Aaa, no to wszystko wyjaśnia.

    > Owszem, planowac moge karta, a potem sie okaze ze karta nie dziala,
    > ukradli, itp - i co - do ambasady po pozyczke ?

    zaden hotel nie przyjmie ci płatności przelewem.
    Szczególnie jak jesteś za granicą.
    Zresztą w Polsce po za hotelami pan jasiu, ktory sam sobie rządzi, też
    nie. Nie mowie, ze to są złe hotele, tylko po prostu bez korporacyjnej
    nadbudówki.
    W pozostałych jadą po prostu ze schematu i odstępstw się nie przewiduje.

    Jak ci karta nie działa, to płacisz drugą.

  • 97. Data: 2015-11-03 22:55:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
    > Mój ojciec swego czasu za granicę dość regularnie wyjeżdżał i komórki nie miał.
    Problemów nie odnotowano;)

    Kiedyś dużo rzeczy się robiło bez facebooka, a teraz jak nie weźmiesz
    komórki jak biegniesz do kibla to tragedia jest.

  • 98. Data: 2015-11-03 23:07:21
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 2 Nov 2015 13:10:24 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Co nie znaczy że utrata telefonu powoduje jakieś straszne skutki.
    > Karta do wifi zagraniczna i przelew z polskiego banku?

    A dlaczego by nie? Np. z rachunku prowadzonego w euro lub płacąc przez
    PayPal. W każdym z tych przypadków muszę operację autoryzować SMS-em.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 99. Data: 2015-11-03 23:31:57
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 03:51:03 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Takie na siłę szukanie problemów tam gdzie ich nie ma.
    > Wyżej ktoś napisał że utrata telefonu to jakies straszne problemy itpo
    > a to bzdura- kartę sim blokujesz albo i cały telefon teraz można
    > zdalnie zablokować wykasować i funkcjonujesz dalej. W Polsce od ręki
    > w najbliższym salonie dostaniesz duplikat SIM

    Owszem, "w Polsce". Ale gdy jestem daleko od Polski, to tam duplikatu
    nie dostanę!

    > I raczej w
    > kategoriach SF niech zostaną przypadki że ktoś przelewem z polskiego
    > banku zagraniczna karte prepaid do WIFI doładowuje.

    To było trochę inaczej, niż to sobie wyobrażasz.
    Doładowanie miejscowego prepaida robiłem kartą mBanku, ale bank odrzucał
    transakcje. Po zalogowaniu się na konto okazało się, że dla karty mam
    ustawiony zbyt niski limit na transakcje internetowe i musiałem go
    podnieść, a podniesieniu limitu trzeba było autoryzować SMS-em.
    Ponieważ przez lata podobnego typu kłopoty przytrafiły mi się już
    kilkakrotnie, dlatego tak obawiam się utraty lub awarii telefonu,
    zwłaszcza będąc za granicą.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 100. Data: 2015-11-03 23:36:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 15:53:36 -0600, witek napisał(a):
> [...]

    > nadbudówki.
    > W pozostałych jadą po prostu ze schematu i odstępstw się nie przewiduje.

    W Polsce to chyba jednak kazdy. Z powodu zaniku innych mozliwosci
    platniczych w dawnych czasach przelew stal sie czyms normalnym.

    Oczywiscie pozostaje kwestia zaufania, nie kazdy lubi jak mu klient
    wyjezdza bez placenia, przelewy jednak troche ida, recepcja nie ma
    wgladu w konta itp. Ale sie biznes przyzwyczail, ze platnosc to
    przelewem.

    > Jak ci karta nie działa, to płacisz drugą.

    A druga tez nie dziala, bo skoro pierwsza zawiodla, to duza szansa ze
    problem z lacznoscia do Polski jest :-)

    J.