  • 11. Data: 2014-03-22 12:45:34
    Temat: Re: Lider przeliczników jest tylko jeden ;)
    Od: Raff <r...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "jn" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > mBank:
    > http://www.mbank.pl/pobierz/oplaty/taryfa-osobyfiz-2
    014-02-21.pdf
    > ma 3% prowizji dla wypłat debetówką za granicą z eKonta.
    > Nie znam dokładnych niuansów przeliczeń, ale widać, że nie jest bez szans w tym
    > konkursie.
    > P.G.

    Kurs EUR sprzedaży z 21.03. w mBank to 4,3260, czyli z prowizją 3%, to 4,4558.
    Kurs BZWBK to 4,3392, z prowizją 2,8% to 4,4607. BZWBK "wygrywa".

  • 12. Data: 2014-03-22 16:41:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Mar 2014 11:28:27 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > ma 3% prowizji dla wypłat debetówką za granicą z eKonta.
    > Nie znam dokładnych niuansów przeliczeń, ale widać, że nie jest bez szans w

    A ten konkurs to w ktora strone ?

    Bo oprocz 3% prowizji za wyplate gotowki za granica, obowiazuje
    jeszcze przypis 1

    "1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
    kartami, których walutą rozliczeniową jest EUR: mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji dokonywanych w EUR w
    wysokości 2% od wartości transakcji. W przypadku transakcji
    dokonywanych w walucie innej niż EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3% od wartości
    transakcji.
    W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
    kartami, których walutą rozliczeniową jest PLN: mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji dokonywanych w EUR w
    wysokości 5% od wartości transakcji. W przypadku transakcji
    dokonywanych w walucie innej niż EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 6% od wartości
    transakcji."

    Czyli w sumie 9% np przy wyplacie koron z czeskiego bankomatu.

    Tu jak rozumiem platnosc bylaby bezgotowkowa i w euro, karta
    rozliczana w PLN, wiec mbank doliczylby 5% ... tylko do jakiego kursu?
    A 5% od kursu NBP 4.20 = 4.41

    Ale czegos tu nie rozumiem w pierwszej czesci ... powiedzmy ze mam
    karte rozliczana w EUR, kupuje w EUR, i bank dolicza 2% ?
    Drogie te karty.

    J.

  • 13. Data: 2014-03-22 17:51:09
    Od: Raff <r...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > A ten konkurs to w ktora strone ?

    Kto "skubnie klienta" na większą sumę przy transakcjach walutowych

> [...]
    > dokonywanych w walucie innej niż EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
    > prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 6% od wartości

    Przy tak sformułowanych zasadach przeliczeń kursowych mBank może jednak wygrać z
    BZWBK. BZWBK chce "tylko" 2,8% od waluty innej niż waluta rachunku do którego
    podpięta jest karta.

  • 14. Data: 2014-03-22 19:53:31
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Raff" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    xbartx pisze:
    > No cóż było nie było nawet Citek wymięka w przedbiegach :)

    Zaiste :)

    Przy okazji, wkrótce na "króla" przeliczników zostanie mianowany BZWBK.
    Wkrótce (od. 9.06.) wprowadza on zmiany w TOiP skutkujące prowizją za
    przewalutowanie w wysokości 2,8% od każdej transakcji w walucie innej niż
    waluta
    rachunku karty (każdej karty: Visa i MC). Z tego co pamiętam BZWBK
    przeliczał
    transakcje po kursach ze swojej tabeli kursów np. dzisiaj kurs sprzedaży EUR
    prawie 4,34. Jak jeszcze dojdzie 2,8% prowizji to kurs będzie ponad 4,46. To
    się
    nazywa posunięcie na "miarę Santandera".
    ===============================

    od przewalutowania spłąt kredytu w walucie też tak będa doliczać?

  • 15. Data: 2014-03-23 00:58:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Raff <r...@i...pl> writes:

    > Kto "skubnie klienta" na większą sumę przy transakcjach walutowych

    To chyba nastawiają się na jakichś rządowych klientów (z rządowymi
    kartami). Bo korporacje już takie chętne nie są.
    Zwykły człowiek najwyżej kupi za to ciastka i wodę mineralną, a takie
    rzeczy jak hotele itp - opłaci gotówką (ale rezerwacja może być kartą).

    Chytry dwa razy traci. Widocznie banki też nie uczą się na błędach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2014-03-23 07:36:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 23.03.2014 00:58, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > rzeczy jak hotele itp - opłaci gotówką (ale rezerwacja może być kartą).
    >
    > Chytry dwa razy traci. Widocznie banki też nie uczą się na błędach.

    Pewnie tak. Jednak wielu ludzi, którzy mają jedno konto to zapłacą, bo
    nawet nie będę wiedzieli, że można inaczej. Inna sprawa, że widzę iż
    coraz częściej, przy płaceniu zagranicą, proponowane jest od razu
    przeliczenie na PLN i to często po bardzo dobrym kursie.
    Cóż trzeba się trzymać gotówki i nie dawać się rolować ;)

    Xenocide

  • 17. Data: 2014-03-23 11:55:09
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 21 marca 2014 18:59:17 UTC+1 użytkownik Raff napisał:

> [...]
    >
    > prawie 4,34. Jak jeszcze dojdzie 2,8% prowizji to kurs będzie ponad 4,46.

    w Aliorze kurs do transakcji bezgotowkowych kartą za 21.03 wynosi 4.5218PLN, wiec
    jeszcze troche do tego brakuje:P

    a BZWBK juz pobiera 3% przy kartach VISY jesli transakcja inna niż w EUR i PLN wiec w
    pewnych przypadkach to nawet obnizka;)

    a kurs Citi za 21.03 to 4,3741, do tego poza eur doliczaja 1%, serio Citi jest tak
    niekorzystny? Na wszelki wypadek nim nie place za granica (i tak mam jeszcze(?) KK
    Polbanku) ale jakis czas temu zaplacilem i ostateczny kurs byl nawet lepszy niz ten
    wynikajacy z kursu na www.

  • 18. Data: 2014-03-23 13:39:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Pewnie tak. Jednak wielu ludzi, którzy mają jedno konto to zapłacą, bo
    > nawet nie będę wiedzieli, że można inaczej.

    Wszyscy wiedzą, że można inaczej. Natną się raz, a następnym razem po
    prostu wymienią złotówki na euro itp. w kantorze, tak jak robili przed
    epoką kart, i będą płacić gotówką. Dokładnie tak samo, jak robią
    mieszkańcy innych państw, którzy byli przyzwyczajani do kart przez
    dłuższy czas niż Polacy.

    Teraz sprawa jest dużo łatwiejsza, nie ma problemu z taką wielością
    walut narodowych.

    Jeśli ktoś więcej płaci i gotówka jest problemem, to może używać karty
    w euro (itp.), oczywiście jeśli się nie okaże, że i tu trzeba zapłacić
    nie wiadomo ile za możliwość wycofania części własnych pieniędzy
    z banku.

    To jest tak, że opłaty są generalnie akceptowane, ale tylko dopóki są
    stosunkowo niskie - zarówno bezwzględnie, jak i w stosunku do kwoty
    transakcji. Jeśli jednak koszt (względny lub bezwzględny) transakcji
    rośnie, to klienci nie będą takiej metody płatności używać, i tyle banki
    na tym zarobią.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2014-03-23 15:50:36
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 23.03.2014 13:39, Krzysztof Halasa pisze:

    > Wszyscy wiedzą, że można inaczej. (...)

    No tak tylko, że kochane systemy państwowe już knują jak tu się
    skutecznie gotówki pozbyć i w ramach podnoszenia "bezpieczeństwa,
    wygody" bla bla zmusić ludzi do płacenia tylko kartami aby mieć jeszcze
    większą kontrolę. Ja ostatnio kartami płacę tylko wtedy jak coś z tego
    wróci a tak to gotówka i nic poza - lepiej mi ;)

    Xenocide