  • 11. Data: 2010-02-11 16:51:53
    Temat: Re: Lider bezchipowości - Polbank?
    Od: fiki <b...@g...com>

    On 11 Lut, 17:45, "m1ch4l.j" <m...@g...com> wrote:

    > No właśnie, regulamin to teoria. Mnie ciekawi jaka jest praktyka.

    chyba nie liczysz na to ze bank bedzie rozpatrywal sprawy korzystniej
    niz jest to ustalone w regulaminie? w przypadku kart na podpis sprawa
    jest jasna.

  • 12. Data: 2010-02-11 16:55:51
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    m1ch4l.j pisze:

    > No właśnie, regulamin to teoria. Mnie ciekawi jaka jest praktyka.

    Praktyka powinna być taka, że banki, które sobie zrobią taki zapis w
    regulaminie powinniśmy omijać szerokim łukiem, a temat ten nagłaśniać.
    Dziwię się, że strony "porównywaczy" nie wychwytują tego niuansu.
    Wniosek jest prosty: wszyscy porównywacze idą na pasku jakiegoś banku.

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 13. Data: 2010-02-11 17:33:15
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 11 Lut, 17:55, bzdreg <b...@o...pl> wrote:

    > Praktyka powinna być taka, że banki, które sobie zrobią taki zapis w
    > regulaminie powinniśmy omijać szerokim łukiem, a temat ten nagłaśniać.

    Mnie tam zapis w regulaminie mało obchodzi. Dla mnie istotne jest, jak
    banki będą reagować w takiej sytuacji.

  • 14. Data: 2010-02-11 17:39:19
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 11 Lut, 17:51, fiki <b...@g...com> wrote:

    > chyba nie liczysz na to ze bank bedzie rozpatrywal sprawy korzystniej
    > niz jest to ustalone w regulaminie? w przypadku kart na podpis sprawa
    > jest jasna.

    Właśnie nie wiem jak będzie rozpatrywał. Być może będzie jednak
    rozpatrywał na korzyść klienta. Tak samo jak rozpatruje wypłaty z
    bankomatów sklonowaną kartą (z użyciem PINu). Teoretycznie można sobie
    gdybać. Dlatego ja czekam na jakąś realną sytuację aby się przekonać.
    Na razie powymieniałem wszystkie swoje karty na hybrydy :)

  • 15. Data: 2010-02-12 00:21:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    fiki <b...@g...com> writes:

    > Jak dla mnie super sprawa bo chip to raczej zabezpieczenie dla banku,
    > nie klienta

    Ani jedno, ani drugie - to jest zabezpieczenie karty.

    >(0 szanse na reklamacje transakcji zatwierdzonej pinem).

    Ustawa wydaje sie twierdzic inaczej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2010-02-12 06:45:15
    Od: fiki <b...@g...com>

    On 12 Lut, 01:21, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Ani jedno, ani drugie - to jest zabezpieczenie karty.
    technicznie tak, ale w wiekszosci przypadkow karty bez chipa
    autoryzowane sa podpisem.

    > Ustawa wydaje sie twierdzic inaczej.
    podaj link do odpowieniego paragrafu ustawy.

  • 17. Data: 2010-02-12 07:57:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 22:45:15 -0800, fiki napisał(a):

    > podaj link do odpowieniego paragrafu ustawy.

    Nie ma linków do paragrafów. Ba, ta ustawa nawet nie ma paragrafów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 18. Data: 2010-02-12 07:58:57
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 11 Lut, 14:44, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Nie prowokuj dyskusji o (pseudo) "bezpiecze stwie" bezstyk wek, ju napisano
    > tony.

    Wiem, też tam pisałem - że wolałbym z wyłącznikiem;)

  • 19. Data: 2010-02-12 08:05:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 08:51:53 -0800, fiki napisał(a):

    > chyba nie liczysz na to ze bank bedzie rozpatrywal sprawy korzystniej
    > niz jest to ustalone w regulaminie? w przypadku kart na podpis sprawa
    > jest jasna.

    Ja bym liczył na to, że ustawa mówi coś innego i w takim przypadku
    regulamin banku niewiele zmienia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 20. Data: 2010-02-12 08:23:53
    Od: fiki <b...@g...com>

    On 12 Lut, 09:05, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Ja bym liczył na to, że ustawa mówi coś innego i w takim przypadku
    > regulamin banku niewiele zmienia.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<==
    Jesli chodzi o karty autoryzowane pinem to pewnie nie ma problemow z
    reklamacja w momencie, gdy pasek i pin zostaja zczytane w
    bankomacie(ale wtedy z reguly jest wielu poszkodowanych, policja
    wszczyna sledztwo etc.). Moim zdaniem najgorsza sytuacja jest wtedy
    gdy dokonujac zakupu autoryzujemy tranzakcje pinem-kolejka w markecie,
    przed nami i za nami ktos stoi-banalnie prosto podejrzec pin. Ktos
    zapamietuje nasz pin i za chwile kradnie nam karte. W tym momencie
    prawdopodobnie my bedziemy musieli udowodnic ze "wystarczajaco"
    chronilismy pin. Tak wiec moim zdaniem wieksza odpowiedzialnosc spada
    na nas. W przypadku kart na podpis z reguly jestesmy ubezpieczeni na
    24h wstecz od czasu zgloszenia kradziezy.