  • 1. Data: 2002-08-27 12:07:56
    Temat: Lamiglowka: Ryzyko walutowe przy kredycie w PLN...
    Od: m...@p...onet.pl

    Problem jest nastepujacy:

    kredyt mieszkaniowy, platnosc w 7 transzach od 09/2002 do 10/2002,
    cena mieszkania STALA w USD przeliczana po sred. kursie NBP z dnia poprzedz.
    wplate. (tylko prosze nie piszcie ze nie warto kupowac - bo to inny temat :)

    Pytanie: w jakiej walucie wziac kredyt?

    Przy kredycie w PLN (chyba coraz bardziej kuszacym)
    do 11/2003 mam ryzyko kursowe (az do splaty ostatniej transzy)

    Moze w USD a po zaplacie ostatniej transzy ewentualne przewalutowanie na inna
    walute/PLN?

    Jakies sugestie do rozwiazania tej lamiglowki (albo raczej ZGADYWANKI)?

    Pozdro,

  • 2. Data: 2002-08-27 12:15:13
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    > kredyt mieszkaniowy, platnosc w 7 transzach od 09/2002 do 10/2002,
    > cena mieszkania STALA w USD przeliczana po sred. kursie NBP z dnia
    poprzedz.

    7 transz w ciągu miesiąca ????

    jak chcesz spać spokojnie
    to zdecydowanie warto brać złotówki - np w PKO od 1 października powinno ok
    0,8% spaść (patrząc na WIBOR 3SM), albo i więcej :)
    a już teraz dają 10,44 i 1% prowizji

    a jak nie boisz się ryzyka to CHF lub EUR
    zależy w jakim banku i czy lubisz użerać się z niekompetentnymi bankowcami

    w USD bałbym się - jak gospodarka USA się odbije to i dolar pójdzie w górę i
    ich stopy procentowe

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-08-27 13:21:13
    Od: m...@p...onet.pl

    > Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > poprzedz.
    >
    > 7 transz w ciągu miesiąca ????

    Sorka - mialo byc oczywiscie od 09/2002 do 10/2003....

> [...]
    >
    > w USD bałbym się - jak gospodarka USA się odbije to i dolar pójdzie w górę i

    No wlasnie - jak pojdzie to i tak jestem w d... bo cena jest w USD.

  • 4. Data: 2002-08-27 13:47:56
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

> [...]
    inna
    > walute/PLN?
    >
    > Jakies sugestie do rozwiazania tej lamiglowki (albo raczej ZGADYWANKI)?

    Mądrzy ludzie mówią: kupuj w tym, w czym zarabiasz.

  • 5. Data: 2002-08-27 13:51:04
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > walute/PLN?
    >
    > Jakies sugestie do rozwiazania tej lamiglowki (albo raczej ZGADYWANKI)?

    Teoretycznie rozwiazaniem byloby wziecie _siedmiu_ kredytow :-) - wszystkie w
    USD, sukcesywnie przewalutowywane na PLN. Bardziej realistyczne rozwizanie to
    kredyt w PLN, zabezpieczony kupnem kontraktow walutowych NDF - co prawda to tez
    nie latwe do realizacji ze wzgledu na ich niski nominal (choc w Fortisie zdeje
    sie by sie dalo). Wtedy jednak wchodzi sie w ryzyko podatkowe
    Rgds

  • 6. Data: 2002-08-27 13:56:01
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Tak krotki kredyt to tylko w PLN.
    A mieszkanie wybierz tam gdzie masz gwarancję ceny w PLN :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik