  • 1. Data: 2003-11-13 17:24:52
    Temat: [LUKAS] minimalne obroty
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Napiszę znów troszkę o moim drugim ulubionym :) banku, zaraz po 'mBank
    rzondzi'.
    :-)

    Jako, że zahaczyłem dziś o placówkę LUKAS Banku, postanowiłem porozglądać
    się za papierowymi materiałami...
    Papierowych regulaminów konta i karty nie uświadczyłem. Pewnie miała
    obsługa, ale zapomniałem spytać... Mea culpa.

    No i wytargałem papierową wersję tabeli oprocentowania dla osób
    fizycznych... I co w niej znalazłem?
    "Najniższe dopuszczalne obroty 6-miesięczne na rachunku bieżącym: 100 PLN"

    Aha, mam was! Szukamy nowego regulaminu...

    Paragraf 69 [intrygująca liczba ;-)], artykuł 1. ust. 2.

    "Bank może wypowiedzieć umowę tylko z ważnych przyczyn, a w szczególności w
    przypadku:
    (...)
    2.
    braku obrotów na koncie przez okres 6 miesięcy oprócz okesowego dopisywania
    odsetek i ich wypłat, gdy stan oszczędności jest niższy od najniższego
    ustalonego w Tabeli oprocentowania (...)"

    Jak ma się regulaminowy 'stan rachunku' do 'obrotów' z tabeli
    oprocentowania... tego nie wie nikt. :-)

    Poza tym regulamin jest wyjątkowo niemiły dla klienta. Bank może ustalić
    sobie w Tabeli oprocentowania [a dalczego akurat w tabeli oprocentowania, a
    nie na przykład w tabeli rozmiaru butów prezesów?] dowloną wartość. I
    natychmiast może zamykać każdy rachunek, na którym jest mniej choćby o
    grosz...

    W każdym razie obecnie wystarczy, aby raz na pół roku przelać po jednym
    groszu i bank - zgodnie z regulaminem - nie ma prawa nam wypowiedzieć umowy.
    A zapisem w tabeli oprocentowania o minimalncyh obrotach, to oni mogą
    sobie... oddziały wytapetować. :-)

    Inna sprawa - oczywiście w tabeli oprocentowania na www.lukasbank.pl NIE
    znajdziecie informacji o minimalnych obrotach - tylko w wersji papierowej.
    LUKASlinia też nie wie o iustnieniu czegoś takiego i powołuje się na
    regulamin - że muszą być _jakiekolwiek_ obroty w ciągu 6 miesięcy.

    No, brawo, drogi Lukasie... Dodam też, że na www próżno szukać jeszcze
    jednej informacji z papierowej tabeli oprocentowania - że oprocentowanie
    debetu w rachunku bieżącym wynosi 22,50%..

    Ktoś pomyśli, że się uczepiłem... W sumie tak :) ale to dlatego, że bardzo
    ich lubię... Mimo wszystko...

    Dlaczego piszę tutaj?
    Ano dlatego, że:
    a/ mail trafi w próżnię
    b/ telefon z tymi informacjami nic nie pomoże
    c/ faksu wysyłać mi się nie chce - poza tym jestem na razie w stanie wojny
    odnośnie regulaminów

    A tutaj może to ktokolwiek przeczyta... Chociaż... Jak sobie przypominam
    szybkość wstawiania informacji o nowym regulaminie na www... To i w to
    wątpię...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 2. Data: 2003-11-13 21:33:59
    Temat: Re: [LUKAS] minimalne obroty
    Od: "PePe" <b...@k...pl>

> [...]
    >
    > Jak ma się regulaminowy 'stan rachunku' do 'obrotów' z tabeli
    > oprocentowania... tego nie wie nikt. :-)

    Jasno przecież napisali. Jak masz < 100 zł to przez pół roku musisz zrobic jakiś
    obrót.
    Jak >= 100 zł to możesz nie robić żadnego obrotu.
    Pozdr. PePe

  • 3. Data: 2003-11-13 22:04:25
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "PePe" <b...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jasno przecież napisali. Jak masz < 100 zł to przez pół roku musisz zrobic
    jakiś
    > obrót.
    > Jak >= 100 zł to możesz nie robić żadnego obrotu.

    Faktycznie troszkę się zagalopowałem.
    Nie wiedzieć dlaczego rozbiłem punkt regulaminu na dwie części:
    1.
[...]

    podczas gdy tworzyło to jedno zdanie. Dzięki za czujność.

    Jednak Twoja interpretacja też jest chybiona. Tabela oprocentowania mówi o
    minimalnych półrocznych obrotach - tzn. nie wystarczy przelać raz na pół
    roku 1 PLN tam i spowrotem [gdy saldo będzie 0]. Nie spełni to warunków
    określonych w tabeli oprocentowania.
    Jednakże taki warunek w tabeli oprocentowania jest moim zdaniem
    nieuprawniony - nie został sprecyzowany w regulaminie. Inaczej - regulamin
    informuje, że w tabeli oprocentowania może się znaleźć informacja o kwocie
    X. Bank ma prawo wypowiedzieć umowę, jeśli na rachunku od 6 miesięcy jest
    mniej niż X i nie ma _jakiegokolwiek_ ruchu [poza dopisywaniem odsetek].
    Tymczasem tabela oprocentowania zmienia to - ni z gruszki ni z pietruszki -
    w "bank ma prawo wypowiedzieć umowę, gdy obroty 6-miesięczne nie przekroczą
    100 PLN".

    Jak już mówiłem - takim zapisem w tabeli oprocentowania można sobie
    wytapetować oddziały.

    Reszta zarzutów też aktualna.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 4. Data: 2003-11-14 17:45:09
    Temat: Odp: [LUKAS] minimalne obroty
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara <n...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bp0v5h$7bm$...@n...onet.pl...
    Oj, po pierwsze bank MOŻE nie znaczy bank WYPOWIE
    Po dugie przelewy wewnątrz LUKASa są bezpłatne - przychodzisz z kumplem,
    żona - kimkolwiek kto ma konto w LUKASIE, on Ci 100,01 Ty mu 100, 01
    przelewy wewnątrz LUKAsa sa on-line) i po krzyku.

    Wiem, nie rozwiazuje to problemu niejasności, ale odobne a nawet gorsze
    niejasności są i w ustawach.. lub czasopismach i innych roślinach:)

    Ale ilosc osób istotnie zainteresowana tym problemem ( czyli : nie mają
    obrotów, bank chce im zaknąć konto a oni by je chcieli miec dalej) chybh
    ajest bardo niewiele...

  • 5. Data: 2003-11-14 20:48:01
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "k...@i...pl" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Oj, po pierwsze bank MOŻE nie znaczy bank WYPOWIE

    Oczywiście.

    > Po dugie przelewy wewnątrz LUKASa są bezpłatne - przychodzisz z kumplem,
    > żona - kimkolwiek kto ma konto w LUKASIE, on Ci 100,01 Ty mu 100, 01
    > przelewy wewnątrz LUKAsa sa on-line) i po krzyku.

    Tak, ja rozumiem. Ale ja bym się upierał, że wystarczy raz na pół roku samo
    0,01 w tę i spowrotem. :-)

    Nie wystarczy? Ojoj, a proszę mi pokazać taki zapis w regulaminie. :-)

    > Wiem, nie rozwiazuje to problemu niejasności, ale odobne a nawet gorsze
    > niejasności są i w ustawach.. lub czasopismach i innych roślinach:)

    Ciągle mam nadzieję, że nasze banki są poważniejsze od naszych kolejnych
    (p)osłów i że pracują tam fachowcy, a nie kobiety z kurwikami w oczach...

    > Ale ilosc osób istotnie zainteresowana tym problemem ( czyli : nie mają
    > obrotów, bank chce im zaknąć konto a oni by je chcieli miec dalej) chybh
    > ajest bardo niewiele...

    A bo ja wiem, czy bank nie byłby chętny pozamykać konta, które od lat służą
    tylko jako interfejs na przykład mBankowy i TYLKO jako ten interfejs...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 6. Data: 2003-11-14 21:11:47
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara <n...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bp3f1t$k11$...@n...onet.pl...
    > A bo ja wiem, czy bank nie byłby chętny pozamykać konta, które od lat
    służą
    > tylko jako interfejs na przykład mBankowy i TYLKO jako ten interfejs...
    Eeee co to za interfejs BEZ 100 zeta obrotu na pół roku??
    Jak wpłacisz 100 zeta i prześlesz do mBanku, to już masz te obroty,
    nieprawdaż?
    Wszak mówimy o OBROTACH a nie odsetkach od lezacych na koncie
    pieniążkach....

    Zamaist 100,01 na konto kolegi, można 100 na ekonto i w domu na swoje konto
    w mbanku - tez będa obroty.

    By nie mieć 100 zeta obrotu trzba praktycznie zapomnieć , że się ma konto.

    A taki interfejs to raczej by miał większe obroty....

  • 7. Data: 2003-11-14 22:00:11
    Od: "opolanin" <o...@p...fm_NO-SPAM_>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Napiszę znów troszkę o moim drugim ulubionym :) banku, zaraz po 'mBank
    > rzondzi'. :-)
    <ciach>

    Jakos tak sie dziwnie sklada, ze jak czytam na grupie jaki to lukas zly
    to autorem postu jest Wojciech Nawara.
    No to teraz ja powiem pare slow o lukasie:
    - mam konto pro od ok. 2 lat (wtedy jeszcze wolno dzialal serwis inetowy
    i wyplaty za free byly tylko z bankomatow bzwbk);
    - visa electron + token;
    - robie kilka przelewow internetowych w tygodniu (5-10) - nie mialem
    broblemow z jakimkolwiek;
    - place karta non stop - nie zdarzylo sie zeby nie akceptowali
    (odpukac!);
    - korzystam z karty w polsce, slowacji i w czechach;
    - uwzglednili reklamacje za zle pobrana prowizje - oddali prowizje;
    - do placowek lukasa chodze jak najrzadziej sie tylko da;
    - dzwonie na linie jak tylko chce sie cos dowiedziec o "produktach", a
    nie wykonywac operacje;

    Wczesniej mialem konto w marmurkach - slaski, pekaosa.
    Konto lukas pro - na moje potrzeby jest to najlepszy wybor jaki sie
    pojawil na rynku od kilku lat!

    Wojciech Nawara ma racje co kilku spraw ale dla mnie jest to czepianie
    sie.

    ----------------
    pozdrawiam
    opolanin

  • 8. Data: 2003-11-14 22:12:21
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "opolanin" <o...@p...fm_NO-SPAM_> napisał w wiadomości

    > Wojciech Nawara ma racje co kilku spraw ale dla mnie jest to czepianie
    > sie.

    A możesz się odnieść _merytorycznie_ i _na_temat_ ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 9. Data: 2003-11-14 22:20:09
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    :> Wojciech Nawara ma racje co kilku spraw ale dla mnie jest to czepianie
    > sie.

    Jak do tej pory miał rację we wszystkich sprawach, które opisał. A to, że Ty
    jesteś zadowolony z konta w Lukasie nie jest argumentem, co do poważnych
    wpadek poruszonych przez Wojtka.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 10. Data: 2003-11-15 09:54:28
    Od: "opolanin" <o...@p...fm_NO-SPAM_>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    że Ty
    > jesteś zadowolony z konta w Lukasie nie jest argumentem, co do

    Z tego co czytalem to dla mnie sa to "gowniane" wpadki. Ale jest takie
    powiedzenie/przyslowie:
    "Znajdzcie mi czlowieka to znaje na niego paragraf". To samo jest z
    bankami/kontami - nie ma idealnego dla wszystkich! Na kazdy mozna
    psioczyc i zarazem chwalic je.
    Moze sie myle? - powiedzcie mi zatem jakie konta Wy (Wojtek Nawara i
    Glenn) posiadacie to moze i ja zmienie ;-)

    pozdrawiam
    opolanin