  • 1. Data: 2003-07-01 17:11:17
    Temat: [LGnet] UWAGA na dzisiejsze (?) przelewy
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Wczoraj ok. 15 zlecilem przelew jeszcze w starym systemie LGnet na dzisiaj
    na kwote 6000zl na moje nowe PlusKonto.

    Poniewaz konto jest nowe i nie bylo go wsrod kontrahentow, kliknalem na
    przelew Nowy, zdefiniowalem Kontrahenta, VW Bank zostal rozpoznany -
    wszystko OK. Wpisalem date dzisiejsza, haslo transakcji, gotowe.

    Dzis sprawdzam w VW - nie ma i nie ma!
    Juz po 3. sesji i ciagle nie ma.

    Wchodze wiec do historii netKonto i sprawdzam - przelew wyszedl, tylko ze do
    ... mBanku, na moje eKonto - pierwsza pozycja na liscie kontrahentow w LG!

    To mysle, musialem sie pomylic w numerze rachunku (choc pamietam, ze zostal
    rozpoznany VW B). Sprawdzam w kontrahentach - jest moje PlusKonto z
    poprawnym numerem rachunku!

    Nie widze, jak moglem sie pomylic? Przeciez system LG automatycznie przy
    Nowy tworzy(ł) kontrahenta i kopiuje do formatki przelewu. Kontrahent jest
    zdefiniowany poprawnie. Opis transakcji ZASILENIE VW PLUS KONTO.

    Czyzby system zwariowal od fuzji i wybral pierwszego kontrahenta z listy
    "pod maska". Dobrze, ze to byl moj rachunek - zreszta przelew ten jest juz
    zaksiegowany na eKoncie w mBanku, wiec nawet nie bede reklamowal, bo to
    wieksza komplikacja dla mnie.

    Ale ostrzegam - na wszelki wypadek sprawdzcie, bo a nuż cos dziwnego sie
    dzieje z LGnet/Nordea.

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-07-01 17:19:14
    Temat: Re: [LGnet] UWAGA na dzisiejsze (?) przelewy
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj [...]

    No tak - zaczyna się
    A było tak pięknie...

    RJCz

  • 3. Data: 2003-07-01 17:30:15
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Rafał J. Czekała wrote:

    > No tak - zaczyna się
    > A było tak pięknie...

    To pewnie zwykły syf wdrożeniowy, do opanowania w kilka dni.
    Przypuszczam że gorsze rzeczy będą się działy z ofertą...

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 4. Data: 2003-07-01 17:51:15
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:
    > Wczoraj ok. 15 zlecilem przelew jeszcze w starym systemie LGnet na
    > dzisiaj na kwote 6000zl na moje nowe PlusKonto.
    /ciach/

    Robercie, a nie pomyliłes się przypadkiem? Bo ja przed chwilą powtórzyłam
    Twoją operację (przelew->nowy kontrahent->powrót do wypełniania formatki
    przelewu) i po dodaniu nowego kontrahenta (poprawnym-z rozpoznaniem banku)
    formatka przelewu rzeczywiście była wypełniona, ale... danymi pierwszego
    kontrahenta na liście (u mnie to też ekonto w mbanku :-D ). Więc może się
    pomyliłeś?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2003-07-01 17:56:17
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdshp6$hp5$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:
> [...]
    > wypełniona, ale... danymi pierwszego kontrahenta na liście (u mnie to
    > też ekonto w mbanku :-D ). Więc może się pomyliłeś?

    No nie wiem - powtorzyc operacji tak calkiem nie moglas, bo juz na innym
    systemie troche jakby dzis dziala bank.

    Tak jak pamietam, to zawsze nowy kontrahent wypelnial formatke przelewu
    automatycznie w LGnet poprzednio, prawda?
    Gdyby normalnie dzialo sie inaczej, to byloby mnostwo pomylek i
    niezamierzonych przelewow do pierwszego kontrahenta, od ktorych wrzaloby na
    liscie.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-07-01 17:59:11
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:

    > No nie wiem - powtorzyc operacji tak calkiem nie moglas, bo juz na
    > innym systemie troche jakby dzis dziala bank.

    Całkiem nie, ale z tego co widać na pierwszy rzut oka zachowali układ z Lg.

    > Tak jak pamietam, to zawsze nowy kontrahent wypelnial formatke
    > przelewu automatycznie w LGnet poprzednio, prawda?

    No właśnie nie pamiętam - dawno nie używałam :-(

    > Gdyby normalnie dzialo sie inaczej, to byloby mnostwo pomylek i
    > niezamierzonych przelewow do pierwszego kontrahenta, od ktorych
    > wrzaloby na liscie.

    Może - albo Ci co się mylili nie piszą na liście, a Ci co piszą się nie
    mylili :-)) Pytanie dodatkowe: czy ekonto masz pierwsze na liście
    kontrahentów?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2003-07-01 18:06:12
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdsi81$ivk$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > No właśnie nie pamiętam - dawno nie używałam :-(

    Tak jak ja pamietam, to tak bylo. Jak sie robilo przelew dowolny, to zawsze
    tworzyl sie nowy kontrahent i kopiowal sie do formatki - nic wybieralo sie
    go ponownie z listy. Nawet raz sie zdziwilem, pamietam, ze odbiorcy
    wszystkich dowolnych znalezli sie na liscie kontrahentow, a wiec nie bylem
    swiadom, ze sa dodawani.

    > Może - albo Ci co się mylili nie piszą na liście, a Ci co piszą się
    > nie mylili :-)) Pytanie dodatkowe: czy ekonto masz pierwsze na liście
    > kontrahentów?

    Probujesz mnie zlapac na niekonsekwencji? ;)

    Toć pisalem, ze pierwszy na liscie kontrahentow, nawet sie juz dowiedzialem,
    ze i u ciebie eKonto jest pierwsze - co mnie nie dziwi, bo od pewnego czasu
    mamy podobne banki :)

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-07-01 18:10:51
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:

    > Probujesz mnie zlapac na niekonsekwencji? ;)
    >
    > Toć pisalem, ze pierwszy na liscie kontrahentow, nawet sie juz
    > dowiedzialem, ze i u ciebie eKonto jest pierwsze - co mnie nie dziwi,
    > bo od pewnego czasu mamy podobne banki :)

    Ano :-))) Nie próbuję łapać, tylko mnie to zaintrygowało. A może napisz do
    nich pocztą wewnętrzną - zobaczymy co odpiszą ;-) ?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2003-07-01 20:51:00
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdshp6$hp5$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

> [...]
    > wypełniona, ale... danymi pierwszego kontrahenta na liście (u mnie to
    > też ekonto w mbanku :-D ). Więc może się pomyliłeś?

    Ja z kolei powtorzylem Twoja operacje w systemie Nordea Solo i opierajac sie
    na pamieci stwierdzam nastepujaca roznice:

    W LGnet komunikat poprawnego zalozenia kontrahenta, jesli sie w ogole
    pojawial, to byl okienkiem dialogowym poza strona, natomiast w Solo laduje
    sie cala ramka. Jak sie klika na "powrot" to faktycznie formatka wyglada
    tak, jak swiezo po kliknieciu Przelew.

    Jednak kiedy w LGnet nie przeladowywaly sie strony, bo komunikat byl
    niezalezny, w zwiazku z czym w formatce widnial swiezo zdefiniowany
    odbiorca.

    Moim zdaniem obecne zachowanie systemu Solo w takich sytuacjach (kazdy
    przelew dowolny) jest wysoce nieintuicyjne i mylace, i bedzie prowadzic - o
    ile nie zostanie naprawione - do masowych bledow slania przelewow na
    pierwszego kontrahenta na liscie.
    Dalej, takiego blednego zachowania nie zdradzal system LG wedlug mojej
    pamieci, choc to co sie stalo z moim przelewem wczorajszym moze sugerowac,
    ze juz wczoraj mogl sie zachowac tak jak obecnie obserwujemy to w Solo, co
    uszlo byc moze mojej uwadze, poniewaz bylo zachowaniem wysoce nieoczekiwanym
    (choc wydaje mi sie, ze przeczytalem cale zlecenie przed "podpisaniem" ze
    wzgledu na spora kwote przelewu - no ale czlowiek jest omylny, moglem nie
    zauwazyc innego konta i banku, jako ze odbiorca byl ten sam).

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-07-01 21:28:01
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:

> [...]
    > kwote przelewu - no ale czlowiek jest omylny, moglem nie zauwazyc
    > innego konta i banku, jako ze odbiorca byl ten sam).

    Gorzej, że wczoraj mógł zachować się jak Solo, ale informacja dla Ciebie
    była jeszcze jak Lg (to byłby szczyt perfidii :-) ) Może napisz do nich - co
    oni na to? Ja z kolei zapytałam, czy będzie widać ewentualnie założone
    rachunki walutowe w Nordei mając w Solo netkonto. Na mój "babski rozum" ;-)
    powinno być widać, ale zobaczymy co napiszą.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn