eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLG Habitat - czy to jest normalne w kredytach hipotecznych? › Re: LG Habitat - czy to jest normalne w kredytach hipotecznych?
    From: nosty <n...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: LG Habitat - czy to jest normalne w kredytach hipotecznych?
    Date: Sun, 16 Mar 2003 17:15:35 +0100

    On Sun, 16 Mar 2003 14:33:35 +0100, "Robert Wicik"
    <N...@p...onet.pl> wrote:

    >Uzytkownik <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >
    >Tyle, ze rzadko ktory bank gwarantuje scisly zwiazek miedzy Wiborem/Liborem
    >a oprocentowaniem kredytu.
    >Wiec jesli juz przeszedl przez procedure przyznawania, to pewnie nie bedzie
    >szukal innego banku. Zapisy w umowie wygladaja na standardowe, wiec
    >pozostaje liczyc, ze zarzad banku bedzie litosciwy :-))

    "Trafiliscie w sedno tarczy" :)
    To jest caly bol. Bank odrobine zwlekal z rozpatrzeniem wniosku i
    chociaz bez szemrania w koncu przygotowal umowe do podpisu to nie
    zostalo mi juz dosc czasu aby walczyc z jkimkolwiek innym bankiem -
    ryzykowalbym strate wplaconego przy umowie przedwstepnej zadatku :(
    Mysle ze kazdy bank w duzej mierze zdaje sobie z tego sprawe
    niestety... Podejrzewam ze jakakolwiek zmiana w umowie na moje zadanie
    spowodowalaby ze wniosek wrocilby "do gory" na nastepne kilka tygodni
    a ja stracilbym w miedzyczasie zadatek i mieszkanie. Czyli sytuacja
    podbramkowa :(

    Omawiany punkt stwierdza ze wysokosc stopy bazowej moze byc zmieniana
    raz na kwartal i zalezy (ale nie podano JAK KONKRETNIE) od (pisze z
    pamieci):
    1) stopy podstawowej CHF wyznaczana przez Centralny Bank Szwajcarski
    2) stopy oprocentowania lokat na rynku miedzybankowym
    3) wymaganego przez NBP poziomu rezerw bankowych
    4) skladki na miedzybankowy fundusz gwarancyjny (chyba tak to sie
    nazywa)

    Tyle ze o wysokosci stopy bazowej decuduje Prezes Banku LG.
    Jasne ze moge polegac na tym ze bank dbajac o swoj imege i nowych
    klientow bedzie dla mnie litosciwy, ale ta wiara na nic mi sie nie zda
    w sadzie jak np bank popadnie w klopoty i zechce wydoic przed
    bankructwem ile sie tylko da swoich klientow podnoszac znacznie stope
    bazowa (odpukac <puk> <puk>) .

    A co do samego kredytu i banku to poza lekka i denerwujaca obsuwa w
    terminie rozpatrzenia kredytu zarowno oferta jak i obsluga (w Lodzi)
    jest bez zarzutu. Zadnego czepiania sie dokumentow, zadnych
    dodatkowych zadan... Naprawde bylem zachwycony - po prostu Europa :)
    czulem ze facetowi w banku naprawde zalezy zeby mi pomoc (i zalezalo
    bo ma prowizje od kredytu hahaha). Zobaczymy co bedzie pozniej.

    Dzieki za pomoc! Chociaz wiem o co pytac na spotkaniu w banku.
    --
    nosty