  • 1. Data: 2004-01-08 00:01:30
    Temat: Kwota wolna od zajecia na koncie
    Od: "atik" <a...@a...pl>

    Witam !

    Prosze o informacje znajacych zagadnienie.

    Komornik zajal konto na ktore wplywaja tylko wynagrodzenia.
    1/Jak liczyc kwote wolna od zajecia na koncie gdy wlascicielem konta sa 2 osoby
    a zajecie dotyczy jednej?

    2/Jak to sie ma do tego, ze komornik nie moze zajac wynagrodzenia w calosci?

    Bank postapil nastepujaco:
    sumowal wplywy na konto (tylko z wynagrodzenia) i po osiagnieciu kwoty wolnej
    od zajecia na koncie - rozpoczal przekazywanie wplywow na rachunek komornkowi.

    Prosze o rzeczowe informacje.

    Pozdrawiam

    atik

  • 2. Data: 2004-01-08 08:24:01
    Temat: Re: Kwota wolna od zajecia na koncie
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "atik" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wolnej
    > od zajecia na koncie - rozpoczal przekazywanie wplywow na rachunek

    No i dobrze zrobił. Tobie natomiast, jeśli kwestionujesz zasadność lub
    wysokość zajęć przysługuje skarga na czynność komornika. W skardze musisz
    opisać co i jak i wykazać, że zostało wzięte za dużo.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-01-08 08:56:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 8 Jan 2004 01:01:30 +0100, "atik" <a...@a...pl>
    wrote:

    >Prosze o informacje znajacych zagadnienie.
    >
    >Komornik zajal konto na ktore wplywaja tylko wynagrodzenia.
    >1/Jak liczyc kwote wolna od zajecia na koncie gdy wlascicielem konta sa 2 osoby
    >a zajecie dotyczy jednej?

    2* kwot na osobę.

    >2/Jak to sie ma do tego, ze komornik nie moze zajac wynagrodzenia w calosci?

    Rozmawiaj z komornikiem.

> [...]
    >od zajecia na koncie - rozpoczal przekazywanie wplywow na rachunek komornkowi.

    Jeśli osoby bedące współwłaścicielami konta nie mają wspólnoty
    majątkowej, to komornik nie mając tytułu wykonawczego na obydwoje
    współwłaścicieli nie może zająć konta. PIsać skargę na czynności
    komornika.
    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2004-01-08 09:25:55
    Od: "krab" <_...@k...pl>

> [...]
    > Komornik zajal konto na ktore wplywaja tylko wynagrodzenia.
    > 1/Jak liczyc kwote wolna od zajecia na koncie gdy wlascicielem konta sa 2

    kilka dni temu - sytuacje opisywales odmiennie, zaznaczales tez ze wpywy nie
    dotyczyly wynagrodzenia,
    pojecie 2 osob tez nie jest informacja miarodajna, bo moga to byc osoby
    odpowiadajace solidarnie,
    ponadto u kazdego moze to byc inna kwota (wolna od zajecia)
    tu masz wiecej info:
    http://www.kodeksy.coo.pl/images/kpc/kpc/121.htm i nastepne

    http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/pb/egzekuc.html

  • 5. Data: 2004-01-09 13:05:55
    Od: "atik" <a...@a...pl>

    witam i dzieki za wskazanie strony - rozjasnila moje watpliwosci
    > kilka dni temu - sytuacje opisywales odmiennie, zaznaczales tez ze wpywy nie
    > dotyczyly wynagrodzenia,
    rzeczywiscie - napisalem za malo, stad drugi post - wplyw na konto zwrotu
    skladki z ubezpieczenia byl tym, ktory bank zajal na poczet komornika
    > pojecie 2 osob tez nie jest informacja miarodajna, bo moga to byc osoby
    > odpowiadajace solidarnie,
    wspolwlascicielem konta jest moja zona lecz zajecie dotyczylo wg powiadomienia
    komornika tylko mnie (tak bylo w pismie komornika)
    > ponadto u kazdego moze to byc inna kwota (wolna od zajecia)
    wg tego co przeczytalem kwota wolna od zajecia na koncie jest jednakowa dla
    wszystkich i powinna byc obliczana dla kazdego wspolwlasciciela konta (w
    przypadku malzenstwa)- jednak bank zajal srodki ( i przekazal komornikowi)po
    wyczerpaniu tylko jednej kwoty wolnej.
    Pytanie na dzis : u kogo reklamowac. Komornik zabral co bank mu dal. Na pismo
    do banku - odpowiedz enigmatyczna.
    > tu masz wiecej info:
    > http://www.kodeksy.coo.pl/images/kpc/kpc/121.htm i nastepne
    >
    > http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/pb/egzekuc.html