  • 11. Data: 2004-06-23 12:18:02
    Temat: Re: Kursy Visa i Mastercard - gdzie je znalezc?
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Dziś to samo: SEK po 0,503 http://www.gant.com.pl/kursy/

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2004-06-24 08:32:15
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > nigdzie - nie podają takich kursów
    > same kursy nie sa złe, tylko banki zgarniają prowizję
    > o której nikomu nie mówią

    W TPiO mBanku stoi cos takiego:
    "* W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych za
    granicą w walucie innej niż waluta rozliczeniowa, mBank, pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości do 2% wartości transakcji."
    czy to jest ta prowizja?
    Rozumiem, ze chodzi tu o przewalutowanie z waluty, w ktorej placilem na walute
    rozliczeniowa, czyli EUR (w przypadku mBanku)?
    Pozniej jest pewnie jeszcze jakas prowizja (czy widelki - jak zwal tak zwal) w
    kursie, po ktorym mBank przelicza mi EUR na PLN?

    > Dllatego też ten sam wydatek kartami kilku banków powoduje że
    > w rozliczeniu (jak już się klient tego doprosi) ta sama organizacja
    > (np VISA) podaje lika różnych kwot USD (ew. EUR)

    O tak, to zauwazylem. Odkad jednego dnia zrobilem transakcje kartami roznych
    bankow, to np. karte Citibanku chowam gleboko do portfela i trzymam "na
    wszelki wypadek"

    BTW: czy ktos porownywal prowizje pobierane przez rozne banki przy
    transakcjach zagranicznych?
    Ja placilem mBankiem, Inteligo i Citi i ten ostatni zdecydowanie odstawal od
    reszty - kurs byl beznadziejny - nie pamietam juz dokladnie ile dokladnie bylo
    tej roznicy i nie chce strzelac cyferkami, ale bardzo mnie zaskoczyl kurs.

  • 13. Data: 2004-06-24 08:35:14
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    bylo
    > tej roznicy i nie chce strzelac cyferkami, ale bardzo mnie zaskoczyl kurs.

    najprosciej sprawdzic tabele kursow bankow - to ona w ostatecznosci decyduje
    o wartosci transakcji. Tu zdecydowanie najlepszy jest BRE ze zwiazanymi z
    nim bankami.

    D.

  • 14. Data: 2004-06-24 10:44:54
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Dave wrote:
    > Użytkownik "Marcin"
    >
    > najprosciej sprawdzic tabele kursow bankow - to ona w ostatecznosci
    > decyduje o wartosci transakcji. Tu zdecydowanie najlepszy jest BRE ze
    > zwiazanymi z nim bankami.

    same tabele kursowe to za mało,
    działają one jak nie ma przeliczen i jest ta sama waluta rozliczeniowa (np
    Maestro w ING i operacja w EUR)
    Tabela mają zastosowanie do przeliczenia z waluty rozliczeniowej na PLN -
    natomiast przelicvzenie z waluty peracji na walutę rozliczeniową nie ma nic z
    tabelami wspólnego. I tu właśnie dopiero niedawno część banków zaczęła się
    przyznawać do prowizji (wspomniane 2% w mBanku)

    O tą prowizję były w w zeszłym roku w USA procesy, bo banki jej nie podawały i
    VISA również. Skończyło się chyba ugodą.
    *** blad ***