  • 1. Data: 2004-03-12 09:46:28
    Temat: Kurs
    Od: "Paweł Terlecki" <p...@a...wp.dot.pl>

    Witam,

    Mam pytanie:

    W jaki sposob przeliczane jest kupno EUR za CHF w banku (moze byc w jakims
    konkretnym np BPH) ? Czy bezposrednio dokonywana jest wymiana na rynku
    miedzybankowym i ile mniej wiecej bank obniza/podwyzsza kurs kupna/sprzedazy
    ? Czy takie informacje sa gdzies dostepne w sieci ?

    Podkreslam: Chodzi mi o wymiane EUR w banku na CHF (dewizy) lub odwrotnie.
    Mozna to odniesc to do przewalutowania kredytu z EUR na CHF lub odwrotnie.

    Z gory dzieki za odpowiedz,

    Serdecznie pozdrawiam,

    Pawel

  • 2. Data: 2004-03-12 14:14:32
    Temat: Re: Kurs
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Paweł Terlecki wrote:
> [...]
    > na rynku miedzybankowym i ile mniej wiecej bank obniza/podwyzsza kurs
    > kupna/sprzedazy ? Czy takie informacje sa gdzies dostepne w sieci ?

    bank kupuje od ciebie jedną walutę (np masz CHF) po kursie "kupna" a sprzedaje
    ci drugą po kursie "sprzedaży".
    Jeśli to jest waluta na rachunku to stosuje kurs kupna/soprzedaży dewiz a jakbyś
    to zamieniał w kasie to "pieniędzy" (większa rozpietosć kursów wokół
    teoretycznego "sredniego" - większy zarobek banku). Niektóre banki przestało
    publikować kursy pieniędzy/dewiz i publikują tylko jeden kurs (np Fortis) -
    porównaj sobie banki np na
    http://www.money.pl/pieniadze/banki/handlowy/
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-03-14 11:43:39
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

> [...]
    kupna/sprzedazy
    > ? Czy takie informacje sa gdzies dostepne w sieci ?

    w przypadku popularnych par walut i duzych kwot transakcja ma swoje odbicie
    na miedzybanku, zas kurs ustalany jest
    waluta/waluta - negocjowany. Dla małych kwot raczej przez złotówke - jak
    napisal blad. Wtedy banki staraja sie akumulować zlecenia i wykonac
    kupno/sprzedaz wiekszej kwoty w korzystnym kursie, albo korzystaja z innych
    zasobow. Zdarzyc sie moze tak, ze klienci skladaja zlecenia przeciwne i
    wtedy - sam rozumiesz - zadne działania nie sa konieczne na rynku, a bank
    kosi roznice kursowe...