  • Data: 2017-05-24 13:03:12
    Temat: Re: Kupować kartą w USD czy PLN?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli zapłacę tylko VISA za przewalutowanie... ale z $ na jaką walutę? PLN?
    Dokładnie. Poszukaj sobie w regulaminie KK getoutu.
    W skrócie:
    - visa - przeliczenie z waluty transakcji wg kursu visa na złotówki + prowizja (ale
    prowizja obecnie jest 0)
    - mc - jeśli waluta transakcji inna niż euro (albo PLN), to przeliczenie z waluty
    transakcji na euro, a potem przeliczenie z euro na złotówki wg kursu getoutu
    (oczywiście jeśli waluta transakcji euro to "tylko" - ładne "tylko", lwia część -
    przeliczenie z euro na złotówki wg kursu getoutu).

    0,2% dla mc i dużo % (5%?) wg kursu sprzedaży euro getoutu. Więc w tym wypadku lepiej
    skorzystać z DCC z podanym kursem.
    > Co to jest DCC? :)
    Dynamic (bodajże, a może Direct) Currency Conversion - czyli właśnie to, co opisałeś
    na początku, że masz możliwość w sklepie, w którym ceny normalnie są w dolarach,
    zapłacić kartą "w złotówkach" wg kursu sklepu.
    Sądziłem, że to działa tylko dla MC, bo to podono ich pomysł - ale widać visa
    dołączyła.