    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 19 Apr 2020 02:16:00 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kto straszy i kto na tym skorzysta
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    On Sunday, April 19, 2020 at 7:50:02 AM UTC+2, Zbynek Ltd. wrote:

    > A w skrócie coś? Mam czytać kilkaset zdań, by się przekonać, że
    > znowu jakaś teoria spiskowa kolejnego świra?

    Od razu mówię ci, że trafiłeś :-)

    Tyle, że nie jest to jakiś "kolejny świr". To *specjalista* od teorii spiskowych,
    czego najlepszym dowodem jest fakt, że czytuje Chomsky'ego (a pewnie też i klasyków
    propagandy z ZSRR). Bo to przebija ze sposobu w jakim przedstawia analizę wstępną
    sytuacji i z umiejętnego doboru argumentów. To nie jest napisane "dla ludu", to ma
    przekonać osobniki myślące, krytyczne... i
    tym bardziej jest niebezpieczne.
    Zresztą, być może go przeceniam - znaczną część analizy i argumentacji (tę nie
    związaną z Polską) mógł "ściągnąć" publikacji obcojęzycznych. To, co skłania do tego
    podejrzenia to fakt, że analiza i argumentacja, odwołująca się do naszych, lokalnych
    warunków odbiega nieco poziomem od reszty - dobór bardziej nasuwa analogię do
    prezentowanej tutaj wcześniej przez Dawida R.
    (<6228e8ec-1ae7-42a7-9ba6-a0083e42b5b9@googlegroups.
    com>) listy "zarzutów wobec polskiej polityki koronawirusowej".

    Oczywiście, uodpornieni na teorie spiskowe mogą to czytać bezkarnie ;-)
    Ale rzeczywiście szkoda czasu - racjonalne argumenty (a są tam takie, choć w ostrym
    sosie propagandowym podane...) ktoś, orientujący się w publikacjach ze źródeł
    "niezaściankowych", prawdopodobnie zna już od dawna. Reszta - nie warta czasu...

    witrak()