    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
    Date: Wed, 9 Mar 2011 15:46:47 +0100

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 13:43:24 +0100, skippy napisał(a):

    > Nie dociera do Ciebie cały czas jedno: inwestowanie na giełdzie jest tak
    > ryzykowne, że przymus w tym zakresie jest skandalem.
    >
    > A jeśli nie wiesz, że na giełdzie za rok może być zarówno +100% jak i -50%,
    > to znaczy że jesteś inwestorem - teoretykiem.
    > W tym kontekście te wyliczenia, nawet jak prawdziwe, są g. warte bo mają
    > zerową wartość prognostyczną.
    A to na koniec bo mnie wena twórcza ogarnęła:=)

    Ludzie nie widzą, ze to nie o OFE chodzi ani nawet o system emerytalny. Tu
    chodzi o to, żeby pokazać sie w UE jako lider wśród państw
    wschodnieuropejskich. Co za tym się kryje i jakie korzyści przyniesie
    pomysłodawcom nie wiem i nie wnikam. Jakie korzyści przyniesie to 38mln
    Polaków też nie wiem, bo poza sloganami nikt nic sensownego nie powiedział.
    Nawet przyjmując, ze rząd ma dobre intencje i rzeczywiście leży mu na sercu
    ratowanie budżetu, to te działania przyniosą tymczasowy skutek. Jeśli
    Polska będzie rozwijać sie w tempie 4% przez najbliższe 2-3 lata, to znowu
    będziemy świadkami efektu jojo. Taki jest bowiem urok wszystkich rządów.
    Jak tylko dać im trochę odsapnąc, to hulaj dusza... zacznie sie od nowa
    szastanie pieniędzmi na prawo i lewo. A to stadiony bo piłkarzyki trzeba
    wystawić, a to zbudujmy sobie jakąś elektrownie jądrową, a to pomóżmy
    braciom Amerykanom i wyślijmy dodatkowe rosomaki do Afganistanu. Zawsze
    znajdzie się powód by wydawać pieniądze. Dziura się znowu powiększy i
    zamiast zapowiadanego powrotu do 3,5% na OFE będziemy mieć kolejny skok i
    zmniejszenie składki.