    From: Jacek Swiesciak <n...@s...invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Krótka historia przenosin karty :) (ING)
    Date: Tue, 2 Aug 2005 23:41:19 +0200

    Dnia Tue, 02 Aug 2005 18:04:05 +0200, trainer napisał(a):

    > jak wygląda sprawa tego udokumentowania zamknięcia poprzedniej karty -
    > czy bezwzględnie wymagają jakiegoś papierka czy wystarczy tylko
    > oświadczenie?

    Najlepiej wpaść do banku z tekstem "chciałem odebrać kartę, która tu na
    mnie czeka" i nie kłapać dziobem na temat jakiejkolwiek karty z innego
    banku :) W moim przypadku wszystko początkowo poszło gładko, ale sam
    (idiota!), mając już kartę w łapie, podpisane papiery i najwyraźniej mogąc
    sobie iść, zapytałem nieśmiało "a ja chyba jeszcze miałem podpisać, że
    rezygnuję z poprzedniej karty...".
    - A, to pan przenosi kartę?
    - Yhy.
    - Uuu, to jeszcze musimy parę dokumentów załatwić...
    - A jakbym o tym nie wspomniał, to mogłem już iść?
    - Yyy... no, tak. (lekka groza w oczach)
    - I karta by działała?
    - Yyy... no, tak. (przerażenie)
    - I po co się odzywałem? (pod nosem)

    Musiałem siedzieć kolejne pół godziny, bo kobieta zaczęła się motać i
    kserować wszystko, co jej przyszło na myśl. Co do zamknięcia poprzedniej
    karty, wystarczyło oświadczenie, iż uczynię to w ciągu 60 dni. Mając przed
    nosem wyciąg ze starej karty zapytali, jaką kwotę mają przelać i jaki jest
    numer rachunku starej karty. Podałem numer eMax Plusa i kwotę limitu
    pomniejszoną o moje średnie miesięczne wydatki kartą, chociaż na wyciągu
    widniała kwota trzykrotnie niższa... Po kilku dniach mój rachunek został
    uznany "żądaną" kwotą :) Stało się to jednak dwa dni po terminie spłaty
    starej karty, gdybym uwierzył dysponentce i nie spłacił jej ręcznie sam,
    miałbym się z pyszna...
    Podsumowując, z załatwianiem straszny cyrk. Karta działa. O długopisie, o
    którym mowa w warunkach promocji, nawet się nie zająknęli, ale to mi akurat
    wisi. W następnym odcinku będzie otwieranie rachunku OKO i włączanie
    podglądu karty przez Net :)

    --
    Jacek