  • 1. Data: 2008-04-07 10:57:36
    Temat: Kredyt studencki - OSZUSTWO ?!
    Od: "nobody" <n...@n...nospam.pl>

    Nie wiem jak to jest w innych bankach, ale podam na przykladzie PKOBP

    W ustawie jest napisane, ze odsetki od kredytu studenckiego wynosza polowy stopy
    redyskontowej ...

    Jednak fakty sa takie:
    Od 2007 roku stopy procentowe zaczely rosnac.
    Za kazdym razem gdy RPP zaczela podwyzszac stopy procentowe po 25pkt %, bank PKOBP
    podwyzszal stope podstawowa kredytu studenckiego o 30pkt %

    W ten sposob na chwile obecna stawka oprocentowania wynosci 7,2% czyli tyle ile stopa
    LOMBARDOWA !!!

    Ktos sie moze orientuje, czy to jest w ogole zgodne z prawem ?

  • 2. Data: 2008-04-07 11:03:51
    Temat: Re: Kredyt studencki - OSZUSTWO ?!
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    nobody pisze:
> [...]
    stopa LOMBARDOWA !!!

    > Ktos sie moze orientuje, czy to jest w ogole zgodne z prawem ?

    Czy złożyłeś reklamację do banku i dlaczego nie?

    KJ

  • 3. Data: 2008-04-07 11:13:11
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Kamil Jońca pisze:
    > Czy złożyłeś reklamację do banku i dlaczego nie?

    Może chciał najpierw się dowiedzieć na grupie, bo może czegoś nie
    zrozumiał w umowie?

    Nie każdy ze wszystkim od razu lata do działu reklamacyjnego, lepiej
    wydaje mi się zasięgnąć informacji w innych źródłach, a reklamacje
    traktować jako ostateczność (tj. jeśli jest się pewnym, że faktycznie
    wina leży po stronie banku, czy innego usługodawcy).

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 4. Data: 2008-04-07 11:53:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Kamil 'czemu' Bista pisze:

    > Może chciał najpierw się dowiedzieć na grupie, bo może czegoś nie
    > zrozumiał w umowie?

    I dlatego daje kapitalikami 'oszustwo' ? (Dobrze chociaż, że ze znakiem
    zapytania)

> [...]
    > traktować jako ostateczność (tj. jeśli jest się pewnym, że faktycznie
    > wina leży po stronie banku, czy innego usługodawcy).
    No to tu się różnimy. Ja w przypadku niezrozumienia czegoś najpierw
    sprawdziłbym w banku, a później waliłbym publicznie na usenecie o
    'OSZUSTWIE'

    KJ

  • 5. Data: 2008-04-07 11:58:52
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "nobody" <n...@n...nospam.pl> napisał w wiadomości
    >Za kazdym razem gdy RPP zaczela podwyzszac stopy procentowe po 25pkt %,
    >bank PKOBP podwyzszal stope podstawowa > kredytu studenckiego o 30pkt %

    pkt bazowych a nie pkt %
    1 pkt % to 100pkt bazowych czyli 25pkt bazowych to 0,25%

    --
    pozdr
    P.

  • 6. Data: 2008-04-07 13:42:48
    Od: "nobody" <n...@n...nospam.pl>

    > Czy złożyłeś reklamację do banku i dlaczego nie?
    >
    > KJ

    Potrafisz czasem byc mily i dlaczego nie ?

  • 7. Data: 2008-04-07 13:45:59
    Od: "nobody" <n...@n...nospam.pl>

    Użytkownik "gg" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "nobody" <n...@n...nospam.pl> napisał w wiadomości
    >
    > pkt bazowych a nie pkt %
    > 1 pkt % to 100pkt bazowych czyli 25pkt bazowych to 0,25%

    Bazowych, bazowych .... ale czy bank moze robic takie rzeczy zgodnie z prawem ?

  • 8. Data: 2008-04-07 14:09:26
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 7 Apr 2008 15:42:48 +0200, nobody napisał(a):

    > Potrafisz czasem byc mily i dlaczego nie ?

    Używasz czasem mózgu do czegoś więcej, niż żeby ci się czacha nie zapadła?
    I nie zapytam, dlaczego nie... ;)

    Kamil ma rację - wrzeszczysz, że oszustwo, ale nie posprawdzasz najpierw,
    czy bank nie jest "w prawie". Bo pewnie jest, a to tylko ty nie doczytałeś
    czegoś w umowie. Ech, ci dzisiejsi studenci, tyle razy im powtarzam -
    myśleć, myśleć i jeszcze raz słuchać starszych :)

    T.

  • 9. Data: 2008-04-07 14:19:24
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Kamil Jońca pisze:

    > I dlatego daje kapitalikami 'oszustwo' ? (Dobrze chociaż, że ze znakiem
    > zapytania)

    To tylko emocje... Myślał, że go oszukano, to tak też i ten proceder
    nazwał. Sądzę, że z braku pojęcia o sprawie.

    > No to tu się różnimy. Ja w przypadku niezrozumienia czegoś najpierw
    > sprawdziłbym w banku, a później waliłbym publicznie na usenecie o
    > 'OSZUSTWIE'

    Zgodzę się połowicznie. Oczywiście co do krzyczenia o 'oszustwie' masz
    rację, ale o dowiadywaniu się najpierw w banku, a później usenecie -
    postąpiłbym inaczej - choćby dlatego, że nie każdy jest specjalistą we
    wszystkich dziedzinach, a czyjaś odpowiedź może pomóc doprecyzować bądź
    skorygować ewentualną reklamację.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 10. Data: 2008-04-07 16:18:34
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 07 Apr 2008 13:53:42 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > I dlatego daje kapitalikami 'oszustwo' ? (Dobrze chociaż, że ze znakiem
    > zapytania)

    Przecież jest to praktyka powszechnie stosowana przez dziennikarzy, więc
    niby dlaczego student nie mógł jej użyć? ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof