  • 1. Data: 2008-09-24 11:52:03
    Temat: Kredyt ratalny w GeMoney, a obowiązkowe ubezpieczenie
    Od: Adam Gołąbiewski <a...@p...pl>

    Witam
    Pare dni temu zakupilem w Empiku na raty "0%" (GeMoney) konsole do gier.
    Przy wypelnianiu wniosku musialem zgodzic sie na ubezpieczenie kredytu,
    ktore jest obowiazkowe aby kredyt otrzymac. Czy rzeczywisice tak jest, ze
    bank moze mi narzucic ubezpieczenie i musze je placic czy tez moge z niego
    zrezygnowac?

  • 2. Data: 2008-09-24 12:09:50
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > bank moze mi narzucic ubezpieczenie i musze je placic czy tez moge z niego

    to juz zalezy od banku, ale jezeli ubezpieczenie kredytu jest obowiazkowe (i
    platne) to nie byly to raty 0%...bo koszty jednak są

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-09-24 12:28:42
    Od: Adam Gołąbiewski <a...@p...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > to juz zalezy od banku, ale jezeli ubezpieczenie kredytu jest obowiazkowe
    > (i platne) to nie byly to raty 0%...bo koszty jednak są

    Jasne, ze sa koszty dlatego dalem 0% w cudzyslowie. Chodzi mi o to czy taka
    praktyka jak narzucanie ubezpieczenia jest zgodna z prawem, bo wydaje mi
    sie, ze gdzies czytalem lub slyszalem, ze bank nie ma prawa wymagac od
    klienta zgody na ubezpieczenie. Chcialbym sie upewnic, czy to prawda.

  • 4. Data: 2008-09-24 12:32:54
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > mi sie, ze gdzies czytalem lub slyszalem, ze bank nie ma prawa wymagac od
    > klienta zgody na ubezpieczenie. Chcialbym sie upewnic, czy to prawda.

    to ubezpieczenie jest zwyczajnie dodatkowym kosztem związanym z kredytem,
    bank ma prawo dołączyć je do kredytu (do 5% wartosci kredytu) tak samo jak
    ustalic oprocentownie i prowizje; szczegoly znajdziesz w ustawie o kredycie
    konsumenckim

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-09-24 16:13:06
    Od: wonski <p...@p...onet.pl>

    Adam Gołąbiewski dnia środa września 24 2008 13:52 w wiadomości
    <gbd9o9$lbe$1@atlantis.news.neostrada.pl> na grupie pl.biznes.banki wygłosił
    tezę :

> [...]
    > bank moze mi narzucic ubezpieczenie i musze je placic czy tez moge z niego

    z tego co pamiętam (szkolenie z GE miałem daaawno temu) to ubezpieczenie było
    nieobowiązkowe, ale nie wiem czy w trakcie spłat można z niego zrezygnować...

    Paweł 'wonski' Bohdal
    GG # 1236285 LRU # 275820
    Cave me, Domine, ab amico,
    ab inimico vero me ipse cavebo

  • 6. Data: 2008-09-24 16:55:35
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > to juz zalezy od banku, ale jezeli ubezpieczenie kredytu jest obowiazkowe
    > (i platne) to nie byly to raty 0%...bo koszty jednak są

    Ja w Euro RTV AGD kupowałem nawigację i też mi pani wciskała iż
    ubezpieczenie musi być bo inaczej się nie da. Sprzęt za 800zł i wyszło mi 30
    rat po 33zł chyba. Po telefonicznej konsultacji z GE Money wysłałem polecony
    ZPO iż rezygnuje z ubezpieczenia i po tygodniu się wyłączylo. Teraz mam ratę
    niecale 27zł, czyli faktycznie co do grosza spłacę tylko tyle ile kosztował
    sprzęt.

    Przegięcie aby ubezpieczenie to wynosiło 6zł, czyli ponad 20% wartości
    kredytu wyjdzie.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski