    From: "Kwik" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt na zakup mieszkania a akt notarialny
    Date: Mon, 1 Mar 2004 12:48:48 +0100

    > Jezeli chcesz miec pewnosc otrzymania pieniedzy zazadaj
    > aby kupujacy wystawil ci weksel na wartosc mieszkania. Weksel to jedyne
    > pewne zabezpieczenie ktore gwarantuje szybkie odzyskanie kasy gdyby
    > kupujacy chcial cie oszukac.
    > B. wazne! Weksle powinny byc wystawione w Euro, w PEKAO SA kupujacy
    > moze nabyc stosowne blankiety.
    > Norbert

    Witam!
    Może to proste dla kogoś kto to przechodził ale mnie to gryzie.
    Sytuacja wygląda tak : kupuję mieszkanie na rynku wtórnym biore kredyt w
    banku, podpisuje umowę w której bank się zobowiązuje do przelania środków na
    konto sprzedawcy po podpisaniu aktu u notariusza. Tu zaczynają sie
    wątpliwości sprzedajacego jak zabezpieczyć całą transakcje z jego punktu
    widzenia. Umowa notarialna sprzedaży nieruchomości nie może być przecież
    "pod warunkiem" i fakt podpisania aktu jest juz przeniesieniem własności na
    mnie, pomimo iż tam pisze o tym, że przeleje pieniądze za to mieszkanie na
    wskazane konto sprzedawcy, a jeszcze przelewu nie ma.
    (...)
    I tu zaczyna sie moj problem, bo sprzedawca, mimo ze nigdy w zyciu nikogo
    nawet nie oklamalem, koniecznie chce zabezpieczyc cala transakcje wekslem. A
    weksel przeciez tym bardziej nie jest "pod warunkiem", jest jedynie
    zobowiazaniem do zaplaty. Jesli wypisze komus weksel to jak mam sie
    zabezpieczyc przed tym, ze nawet po przelaniu pieniedzy na jego konto, on
    zaraz nie pojdzie do banku i nie odda weksla do wykupu, w ten sposob bede
    musial za dane mieszkanie zaplacic 2 razy? Zgadzam sie ze jego interesy sa
    wtedy dobrze chronione, ale moje...

    ;-) pozdrawiam
    Kwik

    PS ja na miejscu kupujacego bym sie nie zgodzil na takie rozwiazanie