    From: "nplus" <...@h...not>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt na zakup mieszkania a akt notarialny
    Date: Mon, 1 Mar 2004 10:30:23 +0100

    "Andrzej" <a...@u...pl> wrote in message
    news:c1uuus$3u$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    > Może to proste dla kogoś kto to przechodził ale mnie to gryzie.
    > Sytuacja wygląda tak : kupujący mieszkanie na rynku wtórnym bierze kredyt
    > w banku, podpisuje umowę i w której bank się zobowiązuje do przelania
    > środków na konto sprzedawcy po podpisaniu aktu u notariusza. Tu zaczynają
    > sie moje wątpliwości jak zabezpieczyć całą transakcje z punktu
    > sprzedającego.

    Jako sprzedajacy mozesz wpisac zabezpieczenia do aktu notarialnego,
    zwykle notariusz sam wpisuje stosowna klazule powolujac sie na art 777 KPC.
    Ale to jest b. slabe zabezpieczenie, latwe do podwazenia i naraza cie na
    dodatkowe koszta. Jezeli chcesz miec pewnosc otrzymania pieniedzy zazadaj
    aby kupujacy wystawil ci weksel na wartosc mieszkania. Weksel to jedyne
    pewne zabezpieczenie ktore gwarantuje szybkie odzyskanie kasy gdyby
    kupujacy chcial cie oszukac.
    B. wazne! Weksle powinny byc wystawione w Euro, w PEKAO SA kupujacy
    moze nabyc stosowne blankiety.
    Norbert