eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska › Re: Kredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska
    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy w USD a dochody uzyskiwane poza Polska
    Date: Mon, 16 Oct 2006 18:55:05 +0200

    Uzytkownik <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:1161006303.905202.295090@i42g2000cwa.googlegrou
    ps.com...
    > Witam Panstwa,
    >
    > chcialbym sie dowiedziec jaka jest procedura uzyskiwania kredytu
    > mieszkaniowego - czy tez hipotecznego, prosze mnie poprawic jezeli nie
    > uzywam wlasciwego slownictwa - jezeli dochody uzyskuje sie poza
    > granicami Polski.
    >
    > Konkretnie - chcialbym kupic mieszkanie prosto od developera, na razie
    > w tym miejscu jest jeszcze dziura w ziemi :-) Problem w tym, ze od paru
    > lat nie mieszkam w Polsce, a w USA. Jak najbardziej legalnie zreszta,
    > place podatki itp. Zaznaczam ze obywatelstwo Polskie jak najbardziej
> [...]

    Nie wiem czy jakis bank udzieli Ci kredyt hipoteczny, jezeli jest tylko
    "dziura w ziemi". Bank musi miec zabezpieczenia, o szczegoly trzeba by pytac
    w konkretnym banku. Wiekszosc kredytow udzielanych w Polsce w walutach to
    tzw. kredyty denominowane w jakiejs walucie. Splacasz i wypacaja Ci zawsze
    zlotowki, waluta jest tylko przelicznikiem. Branie kredytu w USD nie jest
    dobrym rozwiazaniem, stopy % sa wyzsze niz w PLN (zobacz sobie referencyjne
    stopy bankow centralnych-Polska-4,0%, USA-5,25%).
    Jezeli chcesz kredyt walutowy to CHF o nanizszej topie %. Mozesz dodatkowo
    zarobic na umacnianiu sie USD wzgledem CHF. Musialbys popytac, ktory bank
    przyjmuje bezposrednio w splacie CHF. W USA wymienilbys sobie USD na CHF i
    bezposrednio w Polsce splacalbys w CHF. Bedzie to z pewnoscia trudne, gdyz
    wiekszosc bankow ma kredyty denominowane i zarabia na przeliczaniu PLN na
    CHF(splata nastepuje w PLN). Moze lepszy dla Ciebie bylby kredyt w PLN,
    przewalutujesz tylko raz USD na PLN i splacac bedziesz tylko w PLN bez
    zadnych juz przewalutowan. Stopa w PLN bedzie nizsza niz w USD, a jezeli PLN
    sie srednioterminowo oslabi do USD to dodatkowo zyskasz na swoich
    przewalutowaniach z USD.