  • 11. Data: 2003-05-20 18:01:43
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a ubezpieczenie na życie
    Od: RobertR <R...@h...pl>

    Dziękuję wszystkim.
    Będę intensywnie myślał i liczył czytając jednocześnie archiwum grupy

    Z pozdrowieniami
    RobertR

  • 12. Data: 2003-05-21 05:59:29
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A mi sie wydaje ze wlasnie na kredytach walutowych banki zarabiaja wiecej.
    Po pierwsze marza banku przy kredycie walutowym jest sporo wyzsza. Dla CHF
    jest to od 2,5% a srednio ok. 3%. Dla PLN marza srednia to ok. 1,5%. Reszta
    oprocentowania to LIBOR lub WIBOR czyli cena pieniadza na rynku
    miedzybankowym.
    Przy kredytach walutowych bank dodatkowo zarabia na kursach walut.

  • 13. Data: 2003-05-21 09:25:51
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > miedzybankowym.
    > Przy kredytach walutowych bank dodatkowo zarabia na kursach walut.

    W pełni sie z Tobą zgadzam. Szczególnie zyskowne są zmiany kursów walut.
    Zastanawiam sie jednak czy udzielenie kredytu denominowanego np w Euro oznacza,
    że ta waluta musi się w banku bilansować; gdy za duzo to bank sprzedaje a gdy
    za mało to kupuje (wymagania NBP). Czy też jest to fikcja ponieważ kredyt jest
    przecież wypłacany w złotówkach. I jeszcze jednak uwaga dotycząca KB. Oni
    zrezygnowali z kredytów w CHF. Jaka może byc tego przyczyna. Czy kredyty w CHF
    są dla banku bardziej ryzykowne i dlaczego. Są banki, które udzielają kredytów
    w funtach lub jenach, inne nie. Dlaczego? Jak wiesz coś w tym temacie to bedę
    wdzięczny za informację. Tensor1

  • 14. Data: 2003-05-21 09:34:19
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A moze znasz strone albo znasz wzor na obliczenie sumy odsetek dla rat
    annuitetowych(rownych)?

  • 15. Data: 2003-05-21 20:10:50
    Od: t...@p...onet.pl

    > A moze znasz strone albo znasz wzor na obliczenie sumy odsetek dla rat
    > annuitetowych(rownych)?

    Abyś nie miał za łatwo podam Ci sposób wyprowadzenia. Musi zachodzć następująca
    równość wynikająca z dyskontowana stałych rat A na chwilę otrzymania kredytu

    **********************
    K =A/q + A/q^2 +...+A/g^n
    **********************
    gdzie
    q = (1+e/1200),
    e - oprocentowanie w skali roku,
    n - liczba rat miesięcznych,
    K - kwota kredytu,
    A - szukana rata (kapitałowa i odsetkowa).

    Stosując znany wzór na szereg geometryczny (chyba już teraz uczą tego w szkole
    podstawowej) z powyższego równania wyznacz A. Suma odsetek to nic innego niż
    n*A-K.

    Mozesz też zastosować funkcje PMT z Excela, która liczy A.
    Pozdrowienia Tensor1.

    PS. Możesz także skorzystać z gotowego wzoru na A (dowolny podręcznik z
    matematyki finansowej). Ale nic tak dobrze nie robi jak samodzielne
    wyprowadzenie a póżniej ewentualne sprawdzenie poprawności swoich rachunków.

  • 16. Data: 2003-05-21 22:52:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Darek" <g...@p...fm> writes:

> [...]
    > miedzybankowym.
    > Przy kredytach walutowych bank dodatkowo zarabia na kursach walut.

    Tyle ze wez pod uwage, ze niedawno stopy procentowe zlotowkowe oraz
    marze byly duzo wieksze.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 17. Data: 2003-05-22 06:52:41
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Dzieki.
    Doszedlem do tego z inny sposob.
    A wzor na sume odsetek wynosi:

    Suma ods. = K*[(1+e)^n*(n*e-1)+1]/[1+e)^n-1]
    n-liczba rat
    e-stopa procentowa za okres (czyli roczna przez 12 dla rat miesiecznych.

  • 18. Data: 2003-05-22 06:53:35
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Stopy na pewno byly wyzsze ale nie sadze zeby marze byly duzo wyzsze.

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci