  • Data: 2019-11-15 17:07:46
    Temat: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Efekt taki, ze bank chcial naciagnac klienta na dodatkowe 1-2%,
    > jak krajowy sad uzna to za krzywdzace konsumenta (a w przypadku
    > niektorych bankow jak najbardziej tak),
    > to bank zostanie z reka w nocniku i straci 100%.

    Nie wiem jak to było w konkretnym przypadku, ale mam wrażenie, że bank
    nie tyle chciał naciągnąć klienta (te kredyty były zresztą naprawdę
    tanie), co raczej chciał, żeby jego oferta wyglądała na lepszą niż
    konkurencji. Może to nie jest wielka różnica, ale w ogóle chyba jest.
    I o ile zabranie bankowi owych 1-2% wydaje mi się w tej sytuacji
    stosowne (nawet jeśli to będzie praktycznie cały zysk banku z tego
    kredytu), o tyle stosowanie drakońskich kar za coś, co w gruncie rzeczy
    prawie nikomu nie wydawało się wtedy niczym złym, jest moim zdaniem
    skrajnie nieuczciwe.
    --
    Krzysztof Hałasa