eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredyt hipoteczny na odkupienie mieszkania od spadkobiercow - prosze o porade › Re: Kredyt hipoteczny na odkupienie mieszkania od spadkobiercow - prosze o porade
    From: Karol S <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny na odkupienie mieszkania od spadkobiercow - prosze o
    porade
    Date: Mon, 03 Jul 2006 10:07:52 +0200

    Koola wrote:

    > Spadkobiercy nie moga sie dogadac co do podzialu i w wyniku postepowania o
    > dzial spadku sad decyduje ze spadkobierca X (moja mama) dostaje mieszkanie i
    > musi splacic pozostalych dwu spadkobiercow.

    Czyli twoja mama zostaje jedynym właścicielem mieszkania i jednocześnie
    ma wobec swoich sióstr zobowiązania finansowe. Siostry nie mają już
    żadnych praw do mieszkania, za to mają roszczenia wobec mamy.

    > I teraz zaczyna sie problem -mieszkanie chce wykupic ja wiec najprosciej by
    > bylo gdybym to ja wzial kredyt hipoteczny i odkupil je bezposrednio od
    > wszystkich spadkobiercow.

    Nie od wszystkich spadkobierców, tylko od swojej mamy, bo tylko ona jest
    właścicielem. A potem twoja mama spłaci siostry. To są dwie różne i
    niezależne sprawy.

    > Jak rozwiazac sprawe jezeli dwaj spadkobiercy ktorych wyrokiem sadu ma
    > splacic moja mam nie zgodza sie by mieszkanie sprzedac bezposrednio mi i
    > beda sie upierac by to moja mama ich splacila?

    Jeśli jedynym właścicielem mieszkania jest twoja mama to ona może zrobić
    z nim co zechce i reszta spadkobierców nie ma nic do gadania.

    Karol