  • 11. Data: 2009-01-13 13:37:12
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - mieszkanie od siostry
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maverick <k...@g...pl> writes:

    > Do odrzucenia takich wnioskow kredytowych nie potrzeba zadnych
    > przepisow :) i niestety, ale prawdopodobnie tak wlasnie bedzie. Po
    > prostu analitycy praktycznie z miejsca odrzucaja wszystkie kredyty
    > pomiedzy czlonkami rodziny - szczegolnie tej bliskiej. Nie wiem czy
    > tak jest we wszystkich bankach - ale znam kilka, gdzie analitycy tak
    > sa szkoleni i takie maja procedury.

    A to jest co innego - mozliwe, ze bank w takiej sytuacji woli sprzedac
    kredyt gotowkowy, na ktorym zarobi 4 razy tyle. Albo "pozyczke
    hipoteczna", tez drozsza.

    Tylko nie mieszajmy do tego zarzutow o oszustwo, wyludzenie,
    poswiadczenie nieprawdy i inne takie.

    MJ

  • 12. Data: 2009-01-13 22:11:48
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gki21a$1k5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    > rodziny - szczegolnie tej bliskiej. Nie wiem czy tak jest we wszystkich
    > bankach - ale znam kilka, gdzie analitycy tak sa szkoleni i takie maja

    Ta, a z praktycznego punktu widzenia to widziałem wiele transakcji
    sprzedaży pomiędzy rodzicami i dziećmi, czy pomiędzy rodzeństwem z zapłatą
    ze środków pochodzących z kredytu bankowego, w tym przypadki, gdy obie
    strony umowy miały ten sam adres zameldowania i to w nieruchomości będącej
    zabezpieczeniem banku, więc nie uogólniaj.