  • 1. Data: 2009-01-12 20:58:07
    Temat: Bezpieczenstwo - Polbank vs mbank-o-podobne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Jak jest z bezpieczenstwem w mbanku - raczej wiadomo - zeby ogolocic konto
    - oprocz loginu i hasla potrzebny jest jeszcze dostep badz to do listy
    haseł badz do telefonu uzytkownika.

    Tymczasem w Polbanku podczas logowania trzeba pobrac certyfikt i on potem
    autoryzuje transakcje.
    Jak sie ma bezpieczenstwo tego certyfikatu, biorac pod uwage fakt ze mozna
    go podobno zainstalowac na dwóch kompach.
    Czyli jak ktos pozna hasło i login, to zakładajac ze certyfikat został
    zainstalowany tylko raz, moze go pobrac ponownie i juz robic na koncie co
    mu sie podoba?
    Jak oceniacie - lepszy pobank czy mbank i jemu podobne
    (login/hasło/potwierdzenie hasłem z smsa, karty, tokena)

    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
    że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.

  • 2. Data: 2009-01-13 08:21:35
    Temat: Re: Bezpieczenstwo - Polbank vs mbank-o-podobne
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Sty, 21:58, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    > Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
    > że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.

    Do pobrania certyfikatu jest oddzielne haslo ;-) Pobierasz koperte z
    oddzialu, instalujesz jeden certyfikat, niszczysz korerte - i juz nie
    ma mozliwosci zainstalowania certyfikatu ;-) Wada - jesli bedziesz
    chcial znow cos dzies zainstalwoac [po zmianie kompa np.] to musisz
    smigac do oddzialu po nowa koperte.

  • 3. Data: 2009-01-13 08:58:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 00:21:35 -0800, BK napisał(a):

    > Do pobrania certyfikatu jest oddzielne haslo ;-) Pobierasz koperte z
    > oddzialu, instalujesz jeden certyfikat, niszczysz korerte

    Aha, czyli to drugie hasło jest do certyfikatu. Dobrze wiedzieć, bo
    oczywiście w oddziale nikt mi tego nie objaśnił.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-01-13 09:02:47
    Od: k...@o...pl

    On 13 Sty, 09:58, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Aha, czyli to drugie hasło jest do certyfikatu. Dobrze wiedzieć, bo
    > oczywiście w oddziale nikt mi tego nie objaśnił.
    Jest jeszcze trzecie hasło do odwołania certyfikatu które wymyśla się
    samemu.
    Czyli jak się założy maksymalną ilość certyfikatów(dwa?) to kolejnych
    nikt nie założy nawet
    jeśli zna to dodatkowo hasło tak długo aż nie odwoła któregoś z
    wydanych certyfikatów
    (przy użyciu hasła odwołującego)
    Większym zagrożeniem jest uzyskania przez kogoś dostępu do komputera z
    zainstalowanym certyfikatem i poznanie hasła do logowania. Wtedy można
    zrobić wszystko.

  • 5. Data: 2009-01-14 00:56:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    k...@o...pl napisał/a:

    > Większym zagrożeniem jest uzyskania przez kogoś dostępu do komputera z
    > zainstalowanym certyfikatem i poznanie hasła do logowania. Wtedy można
    > zrobić wszystko.

    Twój certyfikat jest chyba zainstalowany na serwerze Banku, a nie w
    komputerze.

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-01-14 06:53:10
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Sty, 01:56, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Twój certyfikat jest chyba zainstalowany na serwerze Banku, a nie w
    > komputerze.
    >
    > --
    > animka

    Na komputerze.

  • 7. Data: 2009-01-14 17:39:38
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Animka wrote:

    > Twój certyfikat jest chyba zainstalowany na serwerze Banku, a nie w
    > komputerze.

    w takim razie jaki mialby byc z niego pozytek ?

  • 8. Data: 2009-01-14 21:06:07
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MarcinF napisał/a:

    > w takim razie jaki mialby byc z niego pozytek ?

    Dostałam dzisiaj informacje na piśmie (Zmiana taryf) i wszystko było
    napisane. Jednak certyfikat jest w komputerze. Tylko gdzie?

    Druga sprawa to ubezpieczenie kredytu na miarę.
    Czy to ubezpieczenie płaci się w m-cznych ratach kredytu, czy po spłacie
    kredytu Polank dowali do zapłacenia za to ubezpieczenie? Nie mogłam
    zrozumieć tego co czytałam w zmianach regulaminu.

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-01-15 00:35:09
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Animka wrote:

    > Jednak certyfikat jest w komputerze.

    :)

    > Tylko gdzie?

    powinnas go znalezc tutaj: internet explorer/narzedzia/opcje
    internetowe/zawartosc/certyfikaty

  • 10. Data: 2009-01-15 05:49:51
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Sty, 22:06, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Dostałam dzisiaj informacje na piśmie (Zmiana taryf) i wszystko było
    > napisane. Jednak certyfikat jest w komputerze. Tylko gdzie?

    Lezy taki maly niebieski na obudowie zasilacza. Odkrec panel boczny
    obudowy to zobaczysz... ;-)