  • 1. Data: 2009-01-12 22:10:49
    Temat: Kredyt hipoteczny - mieszkanie od siostry
    Od: "Gekko" <g...@p...onet.pl>

    Czy bank moze robic problemy przy udzielaniu kredytu hipotecznego na zakup
    mieszkania od siostry? Zakladam ze zdolnosc jest ok. Czy pokrewienstwo ma
    tutaj znaczenie?

    Gekko

  • 2. Data: 2009-01-13 08:56:24
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - mieszkanie od siostry
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Gekko" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy bank moze robic problemy przy udzielaniu kredytu hipotecznego na zakup
    > mieszkania od siostry? Zakladam ze zdolnosc jest ok. Czy pokrewienstwo ma
    > tutaj znaczenie?

    to czy siostra zakonna jest spokrewniona nie ma tu znaczenia

    --
    pozdr
    P.

  • 3. Data: 2009-01-13 09:30:58
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    gg wrote:
    > Użytkownik "Gekko" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > to czy siostra zakonna jest spokrewniona nie ma tu znaczenia

    A ja bym powiedzial ze prawnie znaczenia nie ma, ale 9/10 takich
    wnioskow bedzie odrzucanych, bez wzgledu na zdolnosc.

    Banki bardzo źle patrza na sprzedaz mieszkania/domu w rodzinie -
    obawiaja sie wyludzenia kredytu (bo kredyt hip jest nisko oprocentowany)
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2009-01-13 10:07:32
    Od: "Gekko" <g...@p...onet.pl>

    > A ja bym powiedzial ze prawnie znaczenia nie ma, ale 9/10 takich wnioskow
    > bedzie odrzucanych, bez wzgledu na zdolnosc.

    No ale jakies uzasadniuenie odrzucenia wniosku powinni dac, nie?

    > Banki bardzo źle patrza na sprzedaz mieszkania/domu w rodzinie - obawiaja
    > sie wyludzenia kredytu (bo kredyt hip jest nisko oprocentowany)

    No ale przeciez i tak trzeba go splacac, no i maja (hipoteka) nieruchomosc w
    garsci + dodatkowe zabezpieczenia... wiec jak tutaj mozna cos wyludzic?

    Gekko

  • 5. Data: 2009-01-13 10:13:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Gekko" <g...@p...onet.pl> writes:

    > No ale jakies uzasadniuenie odrzucenia wniosku powinni dac, nie?
    Nie.

    KJ

  • 6. Data: 2009-01-13 10:29:20
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Gekko wrote:

    > No ale jakies uzasadniuenie odrzucenia wniosku powinni dac, nie?

    Haha ;) to znaczy ze nigdy nie skladales wnioskow kredytowych w banku.

    > No ale przeciez i tak trzeba go splacac, no i maja (hipoteka) nieruchomosc w
    > garsci + dodatkowe zabezpieczenia... wiec jak tutaj mozna cos wyludzic?

    Zalozenie: potrzebujesz kredytu gotowkowego 200k np na nowe Ferrari.
    Kredyt gotowkowy kosztuje obecnie circa 15% rocznie. Wiec po rozmowie z
    siostra wymyslasz, ze weżmiesz kredyt na "kupno" mieszkania od niej,
    bank jej przeleje kase, a ona Ci ta kase da/podaruje/pozyczy (niewazne
    zreszta, w kazdym razie jakos ta kase dostaniesz). Wtedy zamiast splacac
    15% rocznie odsetek, placisz tylko 7-9% (hip w PLN, dla walut roznie) -
    i tutaj jest duza oszczednosc dla Ciebie - a wyludzenie dla banku. Bank
    traci na odsetkach (powiedzmy ze to nie jest jeszcze tak strasznym
    przestepstwem) - ale tez mozna podwazyc cala umowe sprzedazy - i okazuje
    sie ze hipoteka niewiele znaczy prawnie (nie jest zabezpieczeniem dla
    banku), nie mowiac o zamieszaniu pod wzgledem prawnym - a wiec obnizeniu
    wartosci zabezpieczenia. Poza tym w kazdej umowie bankowej powinno byc
    stwierdzenie poprawnosci danych - wiec sprawdz sobie z jakich paragrafow
    odpowiadasz za wyludzenie/poswiadczenie nieprawdy.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 7. Data: 2009-01-13 10:43:07
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gkhqe1$gij$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > stwierdzenie poprawnosci danych - wiec sprawdz sobie z jakich paragrafow
    > odpowiadasz za wyludzenie/poswiadczenie nieprawdy.

    Chyba troszkę za daleko posuwasz się w swoich dywagacjach. Popierwsze nie ma
    tu nawet śladu po śladzie jakiegokolwiek wyłudzenia. Po drugie wpisana
    hipoteka, jak już sięuprawomocni, nie może zostać ot tak sobie wykreślona,
    bo ktoś chciałby uznać czynność sprzedaży za nieważną. Jej wykreślenie z
    takiego powodu jest w zasadzie w praktyce chyba niemożliwe.

    marekz

  • 8. Data: 2009-01-13 12:20:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maverick <k...@g...pl> writes:

> [...]
    > umowie bankowej powinno byc stwierdzenie poprawnosci danych - wiec
    > sprawdz sobie z jakich paragrafow odpowiadasz za

    A gdzie tu jest wyludzenie? Siostra ma prawo zrobic z tymi pieniedzmi
    co zechce, moze mu je podarowac...

    Masz jakis przepis prawny na podparcie tak mocnych zarzutow?

    MJ

  • 9. Data: 2009-01-13 12:39:06
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > A gdzie tu jest wyludzenie? Siostra ma prawo zrobic z tymi pieniedzmi
    > co zechce, moze mu je podarowac...
    >
    > Masz jakis przepis prawny na podparcie tak mocnych zarzutow?

    Do odrzucenia takich wnioskow kredytowych nie potrzeba zadnych przepisow
    :) i niestety, ale prawdopodobnie tak wlasnie bedzie. Po prostu
    analitycy praktycznie z miejsca odrzucaja wszystkie kredyty pomiedzy
    czlonkami rodziny - szczegolnie tej bliskiej. Nie wiem czy tak jest we
    wszystkich bankach - ale znam kilka, gdzie analitycy tak sa szkoleni i
    takie maja procedury.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 10. Data: 2009-01-13 13:25:42
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gki21a$1k5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > rodziny - szczegolnie tej bliskiej. Nie wiem czy tak jest we wszystkich
    > bankach - ale znam kilka, gdzie analitycy tak sa szkoleni i takie maja

    Jest to dość głupie bo jak ktoś chce sprzedać tzw "gniazdo rodzinne" , które
    drzewiej odziedziczył, to nikt z rodziny nie jest w stanie go kupić za
    kredyt? Jakaś bzdura. Może taką odmowę trzebaby zgłosić do KNFu? Skoro bank
    nie ma rozsądnych przesłanek do odmowy (transakcje w rodzinie IMHO nie są
    taką przesłanką). Banki chcą się po prostu więcej nachapać na innym kredycie
    (odmawiając hipotecznego).

    --
    pozdr
    P.