  • 1. Data: 2010-08-24 10:46:57
    Temat: Kredyt hipoteczny i mocno wczesna spłata, który bank?
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    Witam,

    Potrzebuję kredyt hipoteczny. Zakładam, że spłacę go w całości w
    przeciągu roku (mam inną nieruchomość, którą zamierzam sprzedać).

    Posiadam spory wkład własny (ok. 50%). Kredyt na maksimum (25 lat), aby
    rata była stosunkowo niska.

    Zapewne czynnikami decydującymi będą tu prowizja, opłata za wcześniejszą
    spłatę oraz inne dodatkowe opłaty (np. obowiązkowe ubezpieczenia itp.).
    Mniej istotna będzie marża banku.

    Który bank byście polecali?

    Pozdrawiam,
    pbjs

  • 2. Data: 2010-08-24 10:57:57
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    pbjs <p...@w...pl> napisał(a):
    > Posiadam spory wkład własny (ok. 50%). Kredyt na maksimum (25 lat), aby
    > rata była stosunkowo niska.

    Jeśli kredyt będzie poniżej 80k to w każdym banku wcześniejsza spłata będzie
    bez prowizji (ponieważ kredyt podlega ustawie o kredycie konsumenckim).

    --
    Sinus

  • 3. Data: 2010-08-24 11:09:01
    Od: gkafel <g...@g...com>

    > Zapewne czynnikami decydującymi będą tu prowizja, opłata za wcześniejszą
    > spłatę oraz inne dodatkowe opłaty (np. obowiązkowe ubezpieczenia itp.).
    > Mniej istotna będzie marża banku.
    >
    > Który bank byście polecali?

    Sprawdz ING. Do wyboru albo prowizja 0% ze standardowa marza, albo
    obnizona marza o 0,4%.
    30% kwoty kredytu można nadpłacic bez prowizji w pierwszych 5ciu
    latach. Pozostala czesc bedzie kosztowac dodatkowe 1,5% od nadplacanej
    kwoty.

    Br,
    gk

  • 4. Data: 2010-08-24 11:17:33
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    On 2010-08-24 12:57, Sinus wrote:

    > Jeśli kredyt będzie poniżej 80k to w każdym banku wcześniejsza spłata będzie
    > bez prowizji (ponieważ kredyt podlega ustawie o kredycie konsumenckim).

    fakt, nie napisałem - kredyt > 80k

    pbjs

  • 5. Data: 2010-08-24 11:38:52
    Od: b...@o...pl

    > fakt, nie napisałem - kredyt > 80k

    jeśli kredyt >> 80k (znacznie większy) to hipoteka

    jeśli kredyt < 2x80k albo nawet kredyt < 5x80k
    może wielokrotność 79,999 zł? Może jednak zaciągnij
    Kilka konsumenckich, bez problemów z wczesną spłatą.

  • 6. Data: 2010-08-24 12:56:09
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Użytkownik "pbjs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > Który bank byście polecali?

    Kredyt hipoteczny w mBank'u?
    Chyba mieli coś takiego, bez "kary" za wczesniejsza spłatę.

    dziejek7

  • 7. Data: 2010-08-24 19:26:30
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    On 2010-08-24 13:38, b...@o...pl wrote:

    > jeśli kredyt>> 80k (znacznie większy) to hipoteka
    >
    > jeśli kredyt< 2x80k albo nawet kredyt< 5x80k
    > może wielokrotność 79,999 zł? Może jednak zaciągnij
    > Kilka konsumenckich, bez problemów z wczesną spłatą.

    A jak oprocentowanie kredytu konsumenckiego? Chyba jest zdecydowanie
    wyższe >10% ?

    pbjs