    From: "VigoX" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny - doradztwo Expandera...
    Date: Thu, 30 Jun 2005 11:15:45 +0200

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:663a.00000fb2.42c312f7@newsgate.onet.pl...
    > Udałem się ostatnio w podróż po różnych bankach (BOŚ, BPH, GE Money Bank,
    > Millenium, PKO BP), a na koniec postanowiłem zobaczyć, co mi powiedzą
    doradcy z
    > Expandera.

    Bylem raz w Expanderze i to byla moja ostatnia tam wizyta.
    Chodzilo mi o kredyt gotowkowy 5000.
    Oferta: dwa banki. oprocentowanie 28% albo 35%. powiedzialem ze sie jeszcze
    zastanowie.

    Skierowalem moje kroki do Raiffeisen. Dostalem kredyt 20%. Zadna rewelacja
    ale w porownaniu z oferta Expandera przepasc. Wiecej tam nie pójde słuchac
    ich "doradzania". Wniosek taki ze lepiej podzwonic i poszukac samemu po
    roznych bankach.

    > Z kolei GEMoney Bank ma najbardziej poplątany system obliczeń.

    A propos tego banku i kredytu hipotecznego na mieszkanie.
    Bylem u nich wczoraj. Chce kupic mieszkanie i szukam 100% kredytowania.
    Sprawdzilem najpierw na ich stronie. Kredytowanie 100% plus inne koszty. OK
    pasuje. ide.
    Mila pani za biurkiem Mowie. Kred mieszkaniowy 100% finansowania.
    Odpowiedz. Finansujemy tylko 95% musi miec pan wlasny wklad (tutaj klania
    sie to co napisane drobnym drukiem)
    Okazalo sie ze 100% finansują jesli ktos spelni nastepujace warunki:
    - wyksztalcenie wyzsze
    - zatrudnienie w _renomowanej_ firmie
    W renomowanej czyli takiej ktora jest na ich liscie. Pracuje w renomowanej w
    danej branzy ale na pewno nie renomowanej dla tego banku. Mysle ze
    renomowana znaczy tu DUZA lub jakis państwowy moloch.
    Ale.. pomyslalem.. Zona pracuje w renomowanej. Wymieniam nazwe firmy. OK
    akceptacja. ale... przypomnialo mi sie.. Choc to duza firma, przynoszaca
    zyski i jak najbardziej rentowna i znana w calej Polsce... jest formalnie w
    stanie upadlosci. OOOO! Kiedy o tym powiedzialem firma ta juz nie byla
    renomowana i sznase na 100% finansowania rozplyneły sie.
    Podziekowalem i wyszedlem.
    Dodalem ten absurd do zestawu debilnych przepisów ktorymi posluguja sie
    banki.

    i jeszce male spostrzezenie z wczoraj: jak milo rozmawia sie o sprawach kred
    ytu kiedy nie ma sie szczegolnego cisnienia.... komfort negocjacji :)

    Pozdrawiam grupe
    VigoX