  • 1. Data: 2006-07-03 09:16:14
    Temat: Kredyt denominowany i zwykły ?
    Od: "_=_" <p...@o...eu>

    Witam,

    Niestety dostałem kredyt hipoteczny w BPH (proszę nie oceniajcie tego)
    Otóż w momencie podpisywania umowy dowiedziałem się, że zapłacę dwa podatki
    od czynności cywilno - prawnych. Jeden od hipoteki zwykłej (19zł), drugi od
    hipoteki kaucyjnej (0,1% od wartości kredytu).

    I tutaj nastąpiło moje oburzenie, bo nie było mowy o hipotece kaucyjnej.
    Pani ze stoickim spokojem powiedziała mi, że gdyby to był kredyt
    denominowany, to nie zapłaciłbym, a ponieważ jest to kredyt w walucie to
    płacę. Zbiła mnie tym z tropu i się zamknałęł. Później dopiero zacząłem się
    zastanawiać o co chodzi.

    No właście o co chodzi z kredytem denominowanym w obcej walucie, a kredytem
    w obcej walucie. Czy wogóle istnieje jakaś róźnica? I dlaczego muszę płacić
    dwa podatki pcc?

    pozdrawiam,
    sebastian

  • 2. Data: 2006-07-03 09:19:05
    Temat: Re: Kredyt denominowany i zwykły ?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "_=_" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > dwa podatki od czynności cywilno - prawnych. Jeden od hipoteki
    > zwykłej (19zł), drugi od hipoteki kaucyjnej (0,1% od wartości

    Chyba raczej odwrotnie... Od kaucyjnej 19 zł.

> [...]
    >
    > No właście o co chodzi z kredytem denominowanym w obcej walucie,
    > a kredytem w obcej walucie. Czy wogóle istnieje jakaś róźnica? I

    Kredyt w obcej walucie mozesz splacac bezposrednio w tej walucie.
    Jest to opcja zdecydowanie lepsza od tej drugiej i zyski z tego
    tytulu na pewno przekrocza koszt wpisania hipoteki. Kredyt
    denominowany splacasz w zlotych i jestes dymany na spreadzie
    kursowym.

    marekz

  • 3. Data: 2006-07-03 09:23:06
    Od: "_=_" <p...@o...eu>

    > Chyba raczej odwrotnie... Od kaucyjnej 19 zł.

    Być może, że się pomyliłem. Nie jestem pewien bo nie mam PCC przed sobą.

> [...]
    > przekrocza koszt wpisania hipoteki. Kredyt denominowany splacasz w zlotych

    hmmm, a to ciekawe, a co w przypadku gdy raty płacone są pln.

    Wtedy bank przelicza po kursie sprzedaży, czy nie ? Czyli spreed jest, bo
    przelicznie kredytu podczas uruchomienia nastąpiło po kursie kupna.

    Ja chyba czegoś nie ruzumiem :(

    pozdrawiam,
    sebastian

  • 4. Data: 2006-07-03 09:35:08
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    >
    > Wtedy bank przelicza po kursie sprzedaży, czy nie ? Czyli spreed
    > jest, bo przelicznie kredytu podczas uruchomienia nastąpiło po

    Jesli splacasz w pln, a mozesz splacac bezposrednio w walucie
    kredytu, to postepujesz nierozsadnie. I rzecz jasna jest spread w
    takim przypadku. Czyli wtedy kredyt posiada obie negatywne cechy
    (roznice kursowe oraz dwie hipoteki). BPH jest mocno
    nieprofesjonalne. Ale ja osobiscie znam osobe, ktora splaca
    wplacajac w gotowce chf, wiec sie zainteresuj. Bo ta osoba tez na
    poczatku miala z tym przeboje i panienki w oddziale robily wielkie
    oczy. A jak probuje to zrobic w innym oddziale niz macierzysty, to
    zawsze podobno dochodzi do etapu telefonu do jakiegos ich
    centrum/centrali.

    marekz

  • 5. Data: 2006-07-03 10:05:34
    Od: "_=_" <p...@o...eu>

    > Jesli splacasz w pln, a mozesz splacac bezposrednio w walucie kredytu, to
    > postepujesz nierozsadnie. I rzecz jasna jest spread w takim przypadku.

    No właśnie.

    > Czyli wtedy kredyt posiada obie negatywne cechy (roznice kursowe oraz dwie
    > hipoteki). BPH jest mocno nieprofesjonalne.

    No właśnie. Co za bank, ale nie miałem wyjścia :(

> [...]
    >macierzysty, to zawsze podobno dochodzi do etapu telefonu do jakiegos ich

    3 x no właśnie, będe działać. Dzięki za informację.

    pozdrawiam,
    sebastian

  • 6. Data: 2006-07-05 07:04:06
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 3 Jul 2006 11:19:05 +0200, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:

> [...]
    >tytulu na pewno przekrocza koszt wpisania hipoteki. Kredyt
    >denominowany splacasz w zlotych i jestes dymany na spreadzie

    A jak się nazywa kredyt, który możesz spłacać i tak i tak?
    Albo inaczej: oficjalnie powinieneś płacić złotówkami (więc "denominowany") ale
    jak wpłacisz walutę to też działa (czyli "w walucie")?

    Moim zdaniem nie ma różnicy między tymi kredytami. Różnice sprowadzają się do
    zapisu w umowie o sposobie spłaty... I raczej sposób spłaty nie ma nic wspólnego
    z wymaganymi hipotekami.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------