  • 1. Data: 2003-01-17 13:23:47
    Temat: Kredyd w E-Koncie - znów mBank nie do końca pomyślał...
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Witam!

    Okazuje się, że mBank nie do końca przemyślał swoją ofertę kredytową.
    Otóż limit kredytowy powoduje zwiększenie się środków dostępnych na
    e-koncie. Fajnie. Tylko wielu ludzi, w tym ja e-konta używa tylko do
    biezących transakcji, a środki przechowuje na e-maksie. Przyczyna jest
    prosta - bezpieczeństwo. Jeżeli na e-koncie mam jedynie pieniądze na
    bieżące wydatki (np. 100zł), to tyle może paść łupem złodzieja, który
    podpatrzywszy mój PIN zwinie mi kartę i bedzie próbował pieniądze
    wypłacić.
    Dlatego też pojawienei się dużej ilośc środków dostepnych to
    bezpieczeństwo zmniejsza.
    A wystarczyłoby, gdyby pozyczka dawała możliwośc zadłużania e-maksa.
    Wtedy można by było działać tak samo, jak do tej pory.
    Może mbank zauważy ten niuans i dokona stosownej poprawki?

    --
    ___________ (R)

  • 2. Data: 2003-01-17 14:11:47
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A wystarczyłoby, gdyby pozyczka dawała możliwośc zadłużania e-maksa.
    > Wtedy można by było działać tak samo, jak do tej pory.
    > Może mbank zauważy ten niuans i dokona stosownej poprawki?

    A ile jesteś gotów za to zapłacić?
    Bo ten pomysł kosztuje bank co najmniej 1p.% więcej

    Rozwiązanie jest banalne. Użyj dodatkowego emaxa do transakcji bieżących, nikt ci
    ekonta nie wyczyści.
    Ale to też kosztuje. Darmo-umarło.

  • 3. Data: 2003-01-17 14:58:08
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    berdycz <p...@b...pl> wrote:

    > A ile jesteś gotów za to zapłacić?
    > Bo ten pomysł kosztuje bank co najmniej 1p.% więcej

    Dlaczego? Co ma niby powodować dodatkowe koszty?

    > Rozwiązanie jest banalne. Użyj dodatkowego emaxa do transakcji bieżących, nikt ci
    ekonta nie wyczyści.
    > Ale to też kosztuje. Darmo-umarło.

    na kredycie Bank zarabia, nieprawdaż? Co za róznica na którym koncie
    jest pozyczka?

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2003-01-17 15:33:28
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > Okazuje się, że mBank nie do końca przemyślał swoją ofertę kredytową.
    > Otóż limit kredytowy powoduje zwiększenie się środków dostępnych na

    Niestety to jest wada wiekszosci bankow ;-(

> [...]
    > Wtedy można by było działać tak samo, jak do tej pory.
    > Może mbank zauważy ten niuans i dokona stosownej poprawki?

    Nie sadze, bo dla wiekszosci klientow nie jest to wygodne. Pewnym rozwiazaniem w
    mB (takze multi) bedzie ( niebawem ;) mozliwosc ustalania limitow kart i
    mozliwosc np. wylaczenia transakcji bezgotowkowych, ktore polaczone z
    ubezpieczeniem i niskim limitem dziennych wyplat z bankomatu (do wysokosci
    limitu ubezpieczenia) daja juz dosc duze bezpieczestwo. Oczywiscie najbardziej
    bezpieczne jest niskie saldo + wylaczone transakcje bezgotowkowe, ale coz...

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 5. Data: 2003-01-17 15:45:41
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Oczywiscie najbardziej bezpieczne jest
    > niskie saldo + wylaczone transakcje bezgotowkowe, ale coz...

    Qrcze, jedni robia karty bankomatowe z VE przy uzyciu dziurkacza i zmywacza
    do paznokci, inni ograniczaja mozliwosc transakcji bezgotowkowych? Po co Wam
    ten kredyt? Zeby od razu caly wyciagnac z bankomatu i wydac w najblizszym
    monopolu?
    :-)

    M.

  • 6. Data: 2003-01-17 16:10:02
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:
    >Jeżeli na e-koncie mam jedynie pieniądze na
    >bieżące wydatki (np. 100zł), to tyle może paść łupem złodzieja, który
    >podpatrzywszy mój PIN zwinie mi kartę i bedzie próbował pieniądze
    >wypłacić.

    Ubezpiecz kartę.

    >A wystarczyłoby, gdyby pozyczka dawała możliwośc zadłużania e-maksa.

    Emax ma być czymś w stylu lokaty. Natomiast do bierzących rozliczeń ma
    służyć ekonto.
    Tak przynajmniej mbank argumentował wprowadzenie opłaty za wydanie karty
    do emaxa

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 7. Data: 2003-01-20 09:05:19
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> wrote:

> [...]
    > ten kredyt? Zeby od razu caly wyciagnac z bankomatu i wydac w najblizszym

    Właśnie o to chodzi, żeby ograniczyć dostęp do kasy. Jak dla mnie kasa
    na e-maksie z którego mogę dokonać tylko przelewu w jedno, określone
    miejsce to całkiem dobre zabezpieczenie.

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2003-01-20 09:06:23
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Radek B <r...@f...inv.pl> wrote:

    > Ubezpiecz kartę.

    I co mi to da? Transakcje z PIN-em są wyłaczone.

    > Emax ma być czymś w stylu lokaty. Natomiast do bierzących rozliczeń ma
    > służyć ekonto.
    > Tak przynajmniej mbank argumentował wprowadzenie opłaty za wydanie karty
    > do emaxa

    No i? Dlaczego nie może być jednocześniem kredytem?

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2003-01-20 09:18:07
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > No i? Dlaczego nie może być jednocześniem kredytem?

    A dlatego, ze 80 % pan z Gdanska nie widzi roznicy. I te same 80 % nie
    bedzie w stanie posluzyc sie tym mechanizmem. Czyli twoj pomysl kupi,
    powiedzmy, 5 tysiecy klientow (w najlepszym przypadku). A polowa z tego
    bedzie jeczec, ze musi jeszcze karte do emaxa za 36 zlotych kupic...

    M.

  • 10. Data: 2003-01-20 09:37:41
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    > Może mbank zauważy ten niuans i dokona stosownej poprawki?

    Temat był dawno wałkowany na forum mBanku, ale nie przyniosło to zmiany
    stanowiska mBanku w tej sprawie i np. ja nie mam tam limitu kredytowego.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik