  • 1. Data: 2004-12-19 01:45:43
    Temat: Re: Kredy studencki
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Dominisia napisała:
    > Złożyłam wniosek o preferyncyjny kredyt studencki. Moje dokumenty
    > zostały przyjęte przez bank.
    >
    > Mam jedną wątpliwość. Jestem teraz na magisterskich dziennych (od 2003)
    > ale skończyłam już jedne wyższe zawodowe studia w czerwcu 2004 roku.
    > /zakończone obroną pracy licencjackiej/. Są to dwa różne kierunki
    > stdiów. Moje pytanie jest takie czy przysługuje mi prawo do w/w kredutu.

    Przysługuje. Nieważne na jakich studiach się kształcisz: uzupełniających
    czy stacjonarnych (także na studiach doktoranckich), dziennych czy
    zaocznych jeśli spełniasz warunki finansowe (dochód na osobę w rodzinie)
    i będziesz miała zabezpieczenie kredytu (poręczycieli - żyrantów) to nie
    sądzę, żeby bank odrzucił Twój wniosek. Poza tym Twój kredyt jest
    wypłacany przez Bank Gospodarstwa Krajowego, czyli z pieniędzy
    budżetowych. Przekazuje pieniądze do banku, który przyjął Twój wniosek.

    K.

  • 2. Data: 2004-12-19 16:43:29
    Temat: Kredy studencki
    Od: "Dominisia" <d...@p...onet.pl>

    Witam.

[...]

    Niestety dziennik (Dz. U. Nr 152, poz. 1598) nie otwiera sie na stronie
    http://www.menis.gov.pl.

  • 3. Data: 2004-12-19 16:56:41
    Od: Marek J <m...@i...wytnijto.pl>

    Dominisia napisał(a):

    > Niestety dziennik (Dz. U. Nr 152, poz. 1598) nie otwiera sie na stronie
    > http://www.menis.gov.pl.

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20041521598
    i tam kliknij "tekst aktu"

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2004-12-19 17:23:12
    Od: "Dominisia" <d...@p...onet.pl>

    Dziękuję za pomoc.

    Ustawa ani jej zmiany nic nie mówią na temat że jestem zdyskfalifikowana ze
    względu na to że zaczełam drugie studia a staram się o preferencyjny kredyt
    studencki. Na stronie banku http://www.999.fc.pl/ld14/ w którym złożyłam
    wniosek o kredyt doszukałam się informacji , że : wykluczone są osoby :
    " nie są to kolejne studia po złożeniu egzaminu magisterskiego ani
    dyplomowego.".

    I teraz nie wiem czy ustawa ustawą a bank ma swoje odzielne przepisy.

    Dominika

  • 5. Data: 2004-12-21 15:45:07
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Dawid K napisał:

    > Bzdura. BGK tylko refinansuje część należnego bankowi oprocentowania,
    > tak aby student miał tani kredyt a pieniądze pochodzą od banku
    > komercyjnego.

    Masz rację. Bank pokrywa różnicę pomiędzy oprocentowaniem kredytu
    naliczanym przez bank a oprocentowaniem kredytu w momencie spłaty jeśli
    w momencie spłaty oprocentowanie się zmieniło. Ta dopłata oczywiście
    jest dofinansowana z przyznanej przez Ministerstwo Finansów dla MENiS
    transzy na obsługę kredytów studenckich. Mój błąd.

    K.

  • 6. Data: 2004-12-22 09:45:01
    Od: "Dawid K" <d...@W...TOkulbi.prv.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w wiadomości
    o.chomik...
> [...]

    aby student miał tani kredyt a pieniądze pochodzą od banku komercyjnego.

    Dawid