    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Koronawirus i gotówka - w praktyce
    Date: Tue, 14 Apr 2020 19:36:42 +0200

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości:
    <5e95ba09$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>...

    >"Arek" 5e94df31$0$17357$6...@n...neostrada.pl

    >Gdzie? Interesuję się tym i widzę/słyszę sporo dezinformacji.

    Angielskojęzyczna strona, nie założyłem.
    Sprawdzano metale, plastiki, różne faktury papieru.
    Z banknotami zależy od ich wilgotności i tłuszczu z dłoni.
    Zresztą banknoty nie muszą być papierowe - dolary są chyba
    z bawełny i lnu a funty z plastiku).

    Były badania niemieckie w domach z których zarażeni
    szli do szpitala. Od razu po opuszczeniu domu i co kilka
    godzin. Znajdowano wirusa w różnych miejscach w większości
    już nieaktywnego. (był wywiad również na Onecie)

    >Najbezpieczniej płacić via net. ;) (kartami czy przelewami)
    >
    >Zaqpy można dowozić pod drzwi.

    Przed Wielkanocą nie było podobno łatwo zamówić jedzenia -
    najpierw wybrać dostawę a potem dopiero do koszyka.

    >Można do tego celu wynająć młodych osiłków
    > (im człek zdrowszy, silniejszy i młodszy, tym łatwiej zwalczyć
    > mu wirusa, ale im ma mniej doświadczenia w zwalczaniu wirusów,
    > tym trudniej -- małe dzieci chorują na przeróżne: różyczki,
    > odry, ospy...)

    Lub oszdrowieńców. Po upuszczeniu krwi (właściwie odcedzeniu
    osocza) na przeciwciała dla ciężko chorych ew. quasiszczepionkę
    dla medyków na froncie. Ale ile dawek z jednorazowego pobrania
    mżna zrobić nie wiem (od b. pracownika szpitzla że ok. 3).

    >Można też rozwinąć paczkomaty -- zbudować nowe, samooczyszczające
    >się czy samodezynfekujące i obsługiwane bezdotykowo... Nie mam
    >smartfonu -- potrzebnego do bezdotyku... Niby mogę z QRkodu
    >uczynić tapetę telefonu, ale nie próbowałem skuteczności...

    W pobliżu przed paczkomatem InPostu rozdają z furgonetki.

    Arek