  • 11. Data: 2002-04-02 19:37:04
    Temat: Re: Korekta Rozliczenia dolarowej visy classic Pekao sa
    Od: "Wiesiek" <s...@p...gazeta.pl>

    blad <b...@W...pl> napisał(a):

    > w takiej sytuacji podzielic reklamacje do arbitra na kawalki np na
    > poczatejk sprawy z jednego roku - musi wygrac, a wtedy reklamacja za
    > nastepny rok itd.

    Hmmmmm. Pomysł przedni. Jednak mam wątpliwości czy aby można było uznać za
    odrębną sprawę - kawałek reklamacji ( wszystko byłoby bez zmian z wyjątkiem
    okresu.....). Ale sprawdzę umocowanie prawne takiego fortelu..

    > Arbiter rozpatruje sprawy do 8000 zl wiec jesli to dla niego za duzo to
    > oznaczoloby to ze czlowiek wyplacil z bankomatu ponad 400,000 PLN czyli ok
    > 100kUSD - obliczenie jest proste: rozpietosc kursow dewiz jest ok. 1
    > procent od sredniego a pieniadza 2%, tak wiec przy dewizach zyskuje sie ok
    > 2%, a jesli 2% to ponad 8kPLN to 100% rowne jest ok 400kPLN

    Brawo. Wyliczenie trafne.....Tak to by z grubsza wyglądało. Jednak jak
    uwzględnimy że korekta polega na przejsciu z kursu sprzedaży na kurs kupna a
    mędzy nimi 4% to nie trzeba 400kPLN - wystarczy 200kPLN. Sumarycznie można
    tyle wypłacic jak sie "obraca" przez kilka miesięcy kwotą 1000$ albo i
    mniej :-)

    Czyli wystarczyło mieć tysiaka dolarowego aby teraz bank z niego zrobił
    tysiac debetu ..... poprzez korektę...

    Ale czy gdzies było w umowie wspomniane że z bankomatu należy korzystać z
    umiarem ? Tak samo nigdzie bank nie podaje informacji czy rozlicza operacje
    bankomatowe po kursie kupna czy sprzedaży. Widać to dopiero w wyciągu.....

    Hmmm. Robi się z tego ciekawy problem...

    Może jeszcze jakieś pomysły na proste wykazanie że bank nie ma racji ?
    ( a może jednak ma - w koncu jest duzy i ustala warunki umowy - klient moze
    ją podpisac lub nie..... )

    -wiesiek

  • 12. Data: 2002-04-02 19:45:22
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wiesiek"
> [...]
    kupna a
    > mędzy nimi 4% to nie trzeba 400kPLN - wystarczy 200kPLN

    ale rozpietosc kursu dla dewiz ma 2% i klient banku to akceptowal,
    cieszac sie ze tylko tyle. Po zmianie na 4% rozpietosc placi dodatkowe 2% o
    ktore jest zamieszanie. Moje wyliczenia sa z pewnoscia dobre, mimo ze nie
    pracuje w pekaosa ;-)))
    *** blad ***
    PS - ale kiedys pracowalem

  • 13. Data: 2002-04-02 20:03:18
    Od: "Wiesiek" <s...@p...gazeta.pl>

    blad <b...@W...pl> napisał(a):

    >Moje wyliczenia sa z pewnoscia dobre, mimo ze nie
    > pracuje w pekaosa ;-)))

    No tak. Fakt. Czyli trzeba jednak byłoby wypłacic sumarycznie 400kPLN - co
    też mozna spokojnie zrobic mając do dyspozycji 1000$ i 4 miesiące ....:-)

    Ciekawe jest natomiast że można "odciąć" człowieka od własnych oszczędności
    robiąc "malutką" zupełnie nie rzucającą sie nikomu w oczy korektę .....

    -wiesiek