  • 1. Data: 2005-01-24 13:17:55
    Temat: Konto walutowe
    Od: "muniek99" <m...@w...pl>

    Witam,
    wyjezdzam na wakacje do Usa i potrzebuje konta walutowego aby na miejscu
    wplacac na nie pieniazki, wie ktos jaki bank bedzie do tego najlepszy?

    Pozdrawiam,
    m99

  • 2. Data: 2005-01-24 16:33:36
    Temat: Re: Konto walutowe
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    muniek99 (news:ct2upk$gvv$1@opal.futuro.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > wyjezdzam na wakacje do Usa i potrzebuje konta walutowego aby na miejscu
    > wplacac na nie pieniazki, wie ktos jaki bank bedzie do tego najlepszy?

    Lepiej na interesie wyjdziesz zakładając konto w stanach. Domyślam się, że
    do roboty?

  • 3. Data: 2005-01-25 00:25:17
    Od: f...@y...com

    Obawiam sie, ze banczek tutejszy skasuje Cie rowniutko za wplacanie pieniazkow
    do banczku w Polsce. Na przyklad 40 dolarkow za kazdy transferek :)

    Zdecydowanie tanszym rozwiazaniem byloby chyba otwarcie konta
    oszczednosciowego, stopniowe wplacanie pieniedzy i wybranie calej sumy w
    gotowce tuz przed powrotem z wakacji.

    Gdzie dokladnie jedziesz?

  • 4. Data: 2005-01-25 08:22:59
    Od: "muniek99" <m...@w...pl>

    poki co dzieki za informacje,

    kierunek Floryda

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-01-25 19:56:25
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    f...@y...com
    (news:13df.00000830.41f591ec@newsgate.onet.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > konta oszczednosciowego, stopniowe wplacanie pieniedzy i wybranie calej
    > sumy w gotowce tuz przed powrotem z wakacji.

    ew. tak jak ja - miałem paychecki z 2tyg opóźnieniem. Zgadałem się z
    kierowniczką filii Wells Fargo, że skontaktuję się z nią, ona zamknie mi
    konto i wyśle czek :-) Zadziałało.

    R.

  • 6. Data: 2005-01-26 04:34:43
    Od: f...@y...com

    To akurat dosc przyzwoicie zaludniony stan, wiec bedziesz mial spory wybor
    bankow :) Z wiekszych na pewno jest Citi i BoA. Mozesz miec tylko problem z
    otwarciem rachunku jesli nie masz SSN, ale to juz pewnie wiesz.

  • 7. Data: 2005-01-26 21:45:43
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    f...@y...com
    (news:13df.00000bc6.41f71de2@newsgate.onet.pl)
    Napisał(a):
    > To akurat dosc przyzwoicie zaludniony stan, wiec bedziesz mial spory
    > wybor bankow :) Z wiekszych na pewno jest Citi i BoA. Mozesz miec tylko
    > problem z otwarciem rachunku jesli nie masz SSN, ale to juz pewnie wiesz.

    Nie tyle problem, ile to będzie niemożliwe. Najczęściej dzwonią do
    pracodawcy, z ciężko pracować bez SSN :->

  • 8. Data: 2005-01-27 00:15:02
    Od: f...@y...com

    Praca? Jaka praca? :) Kolega napisal przeciez, ze jedzie na Floryde na
    WAKACJE :))

    Zgadzam sie, ze LEGALNIE nie da sie pracowac bez SSN. Ale gdyby pracowali tylko
    ci, ktorzy maja SSN, to prawdopodobnie pol Kalifornii i jedna trzecia Teksasu
    tonelyby w smieciach, nie budowanoby nowych domow no i kto opiekowalby sie
    dziecmi, kiedy rodzice sa w pracy? :)

    Wracajac do tematu: Nie sadze, zeby przy otwieraniu zwyklego Savings Acc.
    ktokolwiek dzwonil do pracodawcy. Nawet przy przyznawaniu karty kredytowej to
    rzadkosc.

  • 9. Data: 2005-01-27 00:41:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    muniek99 wrote:
    > Witam,
    > wyjezdzam na wakacje do Usa i potrzebuje konta walutowego aby na miejscu
    > wplacac na nie pieniazki, wie ktos jaki bank bedzie do tego najlepszy?

    Podstawowe pytanie. Jedziesz legalnie, czy nie?

  • 10. Data: 2005-01-27 07:21:02
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    f...@y...com
    (news:6d56.00000374.41f83286@newsgate.onet.pl)
    Napisał(a):
    > Praca? Jaka praca? :) Kolega napisal przeciez, ze jedzie na Floryde na
    > WAKACJE :))

    Wakacje, to okres w roku. Dwa razy byłem na wakacjach w USA, dwa razy
    pracowałem. No w zasadzie cztery, bo na dwa etaty :> Poza tym kolega chce
    wpłacać na nie pieniądze - będzie zbierać datki na ulicy??

> [...]
    > jedna trzecia Teksasu tonelyby w smieciach, nie budowanoby nowych domow
    > no i kto opiekowalby sie dziecmi, kiedy rodzice sa w pracy? :)

    Tak, tylko że im wisi, że mogą dostać zakaz wjazdu. Lub jeśli są
    obywatelami - to tym bardziej. SSN to kwestia kilku dni.

    > Wracajac do tematu: Nie sadze, zeby przy otwieraniu zwyklego Savings Acc.
    > ktokolwiek dzwonil do pracodawcy. Nawet przy przyznawaniu karty
    > kredytowej to rzadkosc.

    W zasadzie kwestia banku. Również zamknięcie może się odbyć różnie - dlatego
    warto się wcześniej upewnić :-)