    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto w Niemczech bez ruszania tyłka z Polski
    Date: Thu, 30 Jan 2003 23:51:58 +0100

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b1c35b$b$1@news.tpi.pl...

    > Hmm... przyznaję, że dla mnie brzmi całkiem logicznie.
    > To co mnie trochę dziwi to fakt, że jakoś nigdy nie rzuciło mi się w oczy
    > takie rozróżnienie w TOiP - albo moje przeoczenie, albo ukrywają takie
    > dodatkowe opłaty pod hasłem "inne czynności".

    A nie jest tak, że są określane lakonicznie jako "koszty banku
    zagranicznego", których nigdy nie poznanasz? Bo skoro DB Germany za uznanie
    chce tylko 3,5 Euro, a DB Polska charguje nas kwotą (60-20) = 40 zł za tę
    samą operację jeśli zlecasz z Polski to jak to interpretować?

    > (..)
    >
    > Skoro już o DB mowa - czy rzeczywiście, jak chodzą słuchy, między
    > DB Polska i DB Niemcy występuje jeszcze jakiś dodatkowy korespondent ?
    > Jeśli tak, to co to za jeden ?

    Tej informacji nie uzyskałem :-(. Ale koszt przelewu rzędu 60 zł w sytuacji,
    gdy kasę z DB Polska możesz w Berlinie wyciągnąć bez prowizji jest
    delikatnie mówiąc dziwny...

    BTW, jeśli ja zdecyduję, że mój bank w Polsce ma mnie obciążyć tylo swoimi
    kosztami, bank zagraniczny obciąża zagraniczne konto swoimi kosztami, to kto
    pokrywa koszta banków pośredniczących???

    Pozdrawiam,
    BaLab