  • 21. Data: 2002-09-14 16:47:34
    Temat: Re: Konto gospodarcze?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:alvmih$se$1@foka.acn.pl...

    > Byc moze jest to kwestia dla prawnikow. Czy ROR jest tym samym rachunkiem,
    > ktorym mowi ustawa (art. 50)?

    Oki. Tylko po co wydawac mase pieniedzy na prawnikow skoro mozna za
    niewielka sume otworzyc rachunek biezacy sluzacy rowniez do DG. Czasami
    mozna nawet placic mniejszy podatek od odsetek ;).

    > I czym te rachunki biezace roznia sie od RORow?
    > Im dluzej czytam rozne ksiazki fachowe i obserwuje banki, to dochodze do
    > wniosku, ze ta roznica jest jakas ulotna.

    Oprocentowaniem, oplatami, podatkiem od odsetek, mozliwoscia skorzystania z
    arbitrazu konsumenckiego, mozliwoscia zajecia srodkow na koncie ;).

    > Spotkales sie gdzies z definicja ustawowa rachunku biezacego,
    pomocniczego,
    > ROR-u itd?

    Nie, nie spotkalem sie.

    Maciej

  • 22. Data: 2002-09-14 16:53:05
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > niewielka sume otworzyc rachunek biezacy sluzacy rowniez do DG. Czasami
    > mozna nawet placic mniejszy podatek od odsetek ;).

    O tym juz raz napisalem (AFAIR dzisiaj). Jestem zwolennikiem rachunku DG :-)
    Ale nie dziwie sie ludziom, ktorzy chca to ominac.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 23. Data: 2002-09-14 16:55:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Swoja droga o co my bijemy pianę.

    Sam nie wiem :). Ja lubie sie czasami 'posprzeczac' na pbb ;). Hehe... nawet
    mam liste osob z ktorymi najchetniej to robie ;). Oczywiscie jesli jest
    powod. Zwykle posty od takich osob moj OE wyroznia kolorem ;).

    Maciej

  • 24. Data: 2002-09-14 17:00:08
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > mam liste osob z ktorymi najchetniej to robie ;). Oczywiscie jesli jest
    > powod. Zwykle posty od takich osob moj OE wyroznia kolorem ;).

    To po łykendzie zacznie sie bicie piany na nowo :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 25. Data: 2002-09-14 17:15:14
    Temat: Re: Prawdziwa bomba!
    Od: Mroczek <m...@t...pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in

    > Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale Mroczek nigdzie nie napisal, ze nie przestrzega umow.
    > On tylko zglosil ROR do US jako konto zwiazane z DG.
    >
    > Mroczek, prosimy do raportu :-)
    > Jakie operacje przeprowadziles z RORu.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Karol

    Tak jest ;-)
    I tu Panowie niespodzianka: zadnych. Po przeksztalceniach w firmie umowa o
    prace zostala rozwiazana a ja po zalozeniu dzialalnosci swiadcze dla
    macierzystej firmy uslugi: stad jedna faktura miesiecznie. Pracodawca po
    konsultacji z radca podatkowym zobowiazal sie na tzw. okres przejsciowy
    oplacac wszelkie swiadczenia ze swojego konta, w ramach kwoty wystawionej
    mu faktury. Podobno wszystko jest ok. Przypominam moich znajomych z kontem
    w pekao - sytuacja analogiczna i zadnych podkreslam pytan. Wiec tak to
    szlo. Dopiero w tym miesiacu kwota faktury nie pomniejszona o obciazenia
    czyli brutto ma trafic na moje konto czyli dopiero teraz zaczynam zabawe
    pt. jak prowadzic wlasna firme. A tu skarbowka na dzien dobry...

    Tomek

  • 26. Data: 2002-09-14 17:30:04
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mroczek" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konsultacji z radca podatkowym zobowiazal sie na tzw. okres przejsciowy
    > oplacac wszelkie swiadczenia ze swojego konta, w ramach kwoty wystawionej

    Podejrzewam, ze to jest powod wezwania.
    Ja tez nie widze problemu w "cesji wierzytelnosci" (bo tak chyba fachowo
    nazywa sie to co zrobiliscie).
    Ale urzedowi moze sie nie spodobalo.
    Bo zobacz jak to dla "urzednika" wyglada. Deklaracje wystawia Mroczek, ale
    przelewy przychodza od "XYZ LtdSA" :-)

    > Przypominam moich znajomych z kontem
    > w pekao - sytuacja analogiczna i zadnych podkreslam pytan.

    Inny US, inny urzednik.

    Karol

  • 27. Data: 2002-09-14 17:42:32
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Podejrzewam, ze to jest powod wezwania.

    Tez tak mysle.

    > Bo zobacz jak to dla "urzednika" wyglada. Deklaracje wystawia Mroczek, ale
    > przelewy przychodza od "XYZ LtdSA" :-)

    Dokladnie. Byc moze nawet nazwa nie zostala sprawdzona, a sam numer
    rachunku. Ten oczywiscie nie jest zgodny z zadnym podanym w NIP-1.

    Ustawa Prawo działalności gospodarczej
    Art 13 ust 1
    Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    [...]
    3) zawiadomienia właściwego urzędu skarbowego oraz banku, w którym
    otwarty jest podstawowy rachunek bankowy związany z wykonywaną dzia-
    łalnością gospodarczą, o posiadaniu rachunków bankowych w innych ban-
    kach, informując o nazwach i adresach banków oraz o numerach rachunków
    bankowych,

    > Inny US, inny urzednik.

    Albo po prostu jeszcze nie zauwazyli.

    Maciej

  • 28. Data: 2002-09-14 17:50:43
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Albo po prostu jeszcze nie zauwazyli.

    Nie strasz mnie :-)
    Bo zaraz bede sie musial tlumaczyc dlaczego place podatki za nierezydentow.

    Karol

  • 29. Data: 2002-09-14 17:59:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Nie strasz mnie :-)
    > Bo zaraz bede sie musial tlumaczyc dlaczego place podatki za
    nierezydentow.

    Ja na Twoim miejscu bym sie nie przyznawal do tego publicznie ;). Wiesz jak
    to jest.... ;) Nierezydent musi placic podatek = zarabia. Zarabia, a nie ma
    rachunku = boi sie kontroli dewizowej. A jak sie boi kontroli dewizowej to
    cos nie w porzadku ;).

    Maciej

  • 30. Data: 2002-09-14 21:40:23
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Oraz zasadnicze pytanie:
    > Jakie sa kary za przeprowadzanie tych "rozliczen" przy pomocy RORu?
    > (pomijam kwestie, ze bank moze roziwazac umowe).

    Można snuć domysły, co jest możliwe. Możliwe jest np., że przed
    rozpoczęciem DG miałeś linię kredytową w koncie na np. 20k zł. W chwili
    obecnej nie masz np. z czego jej spłacić. Bank stwierdza naruszenie
    regulaminu konta. Bank wypowiada umowę konta. Bank stawia kredyt w stan
    natychmiastowej wymagalności (w trosce o swoją d..., bo widzi brak
    regularnych wpływów, a nie miał pretekstu). Bank włącza odsetki od
    zobowiązań przeterminowanych. Fersztejen? Bank jest miły i grzeczny,
    dopóki robisz, czego chce. Potkniesz się, nauczy Cię latać.

    Pzdr: Dogbert