  • 1. Data: 2005-08-12 08:38:00
    Temat: Konto firmowe dolarowe + karta wypukła
    Od: <a...@g...pl>

    Drodzy grupowicze, zetknąłem się z dość trudnym do rozwiązania problemem
    przy swojej działalności gospodarczej. Prowadzę firmę której podstawą
    działalności jest zakup towarów rożnych hurtowników w USA.

    Metody płatności są dwojakie bądź płatność kartą kredytową/debetową/wypukłą
    (Visa/Mastercard/AMX), bądź przelew na konto. W przypadku przelewu na konto
    banki pobierają wysoką prowizje za taki przelew co podnosi koszty
    operacjami. Drugim sposobem płatności jest podanie nr karty wypukłej a firma
    pobiera sama swoje należności. Wadą tego rozwiązania jest to iż banki
    zamieniają złotówki na euro a następnie euro na dolary pobierając przy tej
    operacji prowizje.

    Idealne konto firmowe umożliwiało by posiadanie rachunku w dolarach
    amerykańskich, tanie przelewy dolarowe lub kartę debetową/wypukłą która
    rozliczana była by w dolarach amerykańskich i była przywiązana do salda na
    koncie. Mam 10000 usd mogę kartą zapłacić za towary do takiej wysokości.

    Czy ktoś z was natknął się na taki problem i go rozwiązał? Może ktoś z was
    zna bank który oferuje rachunki firmowe w USD i daje do tego kartę wypukłą ?
    Obdzwoniłem już ponad 20 banków żaden z nich nie daje takiej możliwości.

  • 2. Data: 2005-08-12 10:03:44
    Temat: Re: Konto firmowe dolarowe + karta wypukła
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    a...@g...pl wrote:

> [...]
    > koncie. Mam 10000 usd mogę kartą zapłacić za towary do takiej wysokości.

    Może American Express(R) International Dollar Company Card?

    http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,8015,00.asp?poland_nav=newhomepage#company

    --
    Jacek
    jacek>at<devguide>dot<net

  • 3. Data: 2005-08-17 14:13:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik a...@g...pl napisał:

> [...]
    > Obdzwoniłem już ponad 20 banków żaden z nich nie daje takiej możliwości.

    Jeżeli prowadzisz DG jako osoba fizyczna, może Visa walutowa w Pekao SA?

    M.