  • 1. Data: 2005-08-12 08:16:55
    Temat: Re: Jak zrealizowac czek?
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Hej,
    > dostalem jako odszkodowanie z linii lotniczej czek.
    > Bank - jakis niemiecki Helaba.
    > PKOBP nie chce mi tego zrealizowac,
    > PKO SA tez nie, BZ WBK - "a co to takiego?"
    > Juz nie mam sily chodzic i pytac.
    > Chyba sie wkurze i odesle z info, ze niestety w Polsce - kraju z UE
    > tego nie mozna zrealizowac, niech mi przysla przelewem.
    >
    > A moze wiecie gdzie to mozna zrealizowac
    > (czy to jest "skup czekow"???)

    Oddaj do inkasa w banku w którym masz rachunek.
    Ewentualnie zapytaj w Citi

    Darek

  • 3. Data: 2005-08-12 10:16:49
    Od: "rusfli" <k...@g...pl>

    Hej ja takie rzeczy bez problemu realizowalem przez inkaso w BPH.
    Byc moze dlatego ze mam tam konto - chociaz byla opcja wyplaty czeku w kasie
    a nie na konto, co ugerowałoby możliwość realizacji czeku przez osoby "obce"
    Musisz byc przygotowany na zaplacenie prowizji Bankowi.
    W tej kwestii najlepsze sa Money Order :)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2005-08-12 15:01:30
    Od: Wojtek <w...@p...fm>

    Czeki skupują Ci tylko banki które same wystawiły czek (ale też nie zawsze,
    np. w Citi potrzeba mieć 3 miechy konto zeby móc oddac do skupu).
    Zawsze natomiast mozesz oddac do inkasa, np. w BPH oplata 10zl i czas
    oczekiwania ok. 6tygodni.

    Wojtek

  • 5. Data: 2005-08-14 12:05:13
    Temat: w tej sprawie GORACO polecam Bank BISE
    Od: "djdurak" <d...@g...pl>

    mialem to samo i to z bankiem obecnym w Polsce tj. deutsche banku, gdzie
    te ..... tam pracujace odmowily wziecia banku nawet w inkaso, nie mowiac o
    wyplaceniu gotowki. do dzis przeklinam ten bank w myslach. nawet o tym tutaj
    pisalem. mozna sie wkurzyc. Polska to malo cywilizowany kraj, a banki nie
    chca zarobic. takie sie wtedy odnosi wrazenie.

    przynajmniej zanim sie pojdzie do Baku BISE. w Banku Inicjatyw Spoleczno
    Ekonomicznych, w ktorym zreszta nie mialem akurat wtedy konta, mile panie
    wziely mi czek w inkaso i jedyna prowizja jakiej beda sobie zyczyly juz przy
    wyplacie jest 10 zlotych.

    niestety, o szybkiej kasie mozna zapomniec. wszystkie banki inkaso realizuja
    mniej wiecej w tym samym terminie. w BISE trwa to od dwoch do trzech
    miesiecy. w innych bankach mowili mi to samo, a w niektorych nawet dluzej.