  • 1. Data: 2003-04-10 07:26:14
    Temat: Konta zagraniczne
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam,
    Co chwile pojawiaja sie watki na temat kont za granica przez internet, Balab
    musial ( o ile dobrze pamietam) wybrac sie osobiscie do Berlina. Mi udalo
    sie otworzyc konto via telefon+internet w Postfinance w Szwajcarii. A o to
    procedura.
    1.Wchodzimy na www.postfinance.ch
    2. Zglaszamy chec zalozenia konta yellownet.
    3.Po paru dniach przychodzi przesylka z formularzami, regulaminem TOiP etc.
    4. Teraz jest najgorsza czesc ;-) Potwierdzenie kopii paszportu. Czeka nas
    taka wycieczka:
    - notariusz (ok 7PLN - wystarczy tylko strona z danymi osobistymi),
    - Sad Okregowy - Dzial Administracyjny (oplata skarbowa 4 PLN, w Warszawie
    nie ma w sadzie znaczkow :/ ),
    - Ministerstwo Spraw Zagranicznych na Tynieckiej w Warszawie (19 PLN w
    znaczkach skarbowych, mozna kupic na miejscu)
    - Ambasada Szwajcarii - potwierdzenie 83 PLN, wypytuja sie po co to
    potwierdzenie, warto miec przy sobie list od Postfinance.
    5. Kopie paszportu z wszystkimi pieczatkami + karta wzorow podpisow wysylamy
    do Postfinance.
    6. Po paru dniach przychodzi do nas pare przesylek, w ktorym sa loginy,
    lista hasel jednorazowych, kwitki na przelewy itp.

    I mamy konto :-)

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2003-04-10 07:46:41
    Temat: Re: Konta zagraniczne
    Od: "jaru" <j...@a...bsd.black.pl>

> [...]
    > sie otworzyc konto via telefon+internet w Postfinance w Szwajcarii. A o to

    Hmm, konto w banku szwajcarskim - to brzmi dumnie ::)

  • 3. Data: 2003-04-10 07:55:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "jaru" <j...@a...bsd.black.pl> napisał w wiadomości
    Balab

    > Hmm, konto w banku szwajcarskim - to brzmi dumnie ::)

    Ehhm, konto na szwajcarskiej poczcie...ja wiem ??? ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2003-04-10 08:03:29
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > Hmm, konto w banku szwajcarskim - to brzmi dumnie ::)

    A po co Ci to konto? Jego funkcjonalnosc w Polsce jest prawie zerowa. Ale
    brzmi dumnie:))

    Pawel

  • 5. Data: 2003-04-10 08:20:28
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    W wiadomości news:b738jl$nhc$1@pippin.warman.nask.pl,
    Pablo <p...@w...pl> napisał(a):
    > A po co Ci to konto? Jego funkcjonalnosc w Polsce jest prawie zerowa. Ale
    > brzmi dumnie:))

    No po co mi , to juz moja sprawa :-) A czy byloby szwajcarskie czy inne
    akurat nie ma znaczenia dla mnie, tam mi sie udalo :-)

    Przemek

  • 6. Data: 2003-04-10 09:23:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > - Ministerstwo Spraw Zagranicznych na Tynieckiej w Warszawie (19 PLN w
    > znaczkach skarbowych, mozna kupic na miejscu)

    Notariusza rozumiem, ale jaka jest rola pozostałych instytucji?

    > - Ambasada Szwajcarii - potwierdzenie 83 PLN, wypytuja sie po co to
    > potwierdzenie, warto miec przy sobie list od Postfinance.

    A oni mają potwierdzić potwierdzenie notariusza, czy jak?

    pozd.Pix

  • 7. Data: 2003-04-10 10:26:45
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    W wiadomości news:b73d9k$slr$1@atlantis.news.tpi.pl,
    pix <p...@w...pl> napisał(a):
    > Notariusza rozumiem, ale jaka jest rola pozostałych instytucji?

    > A oni mają potwierdzić potwierdzenie notariusza, czy jak?

    To jest tak, poniewaz Amb. Szwajcarii nie ma spisu notariuszy ani sadow (ma
    tylko ludzi z MSZ) wiec idziesz do sadu potwierdzic notariusza podpis, potem
    MSZ potwierdza ci podpis prezesa sadu a ambasada podpis kogos z MSZ-u -
    troche glupie ale o dziwo nigdzie nie bylo kolejek :-)

    Przemek

  • 8. Data: 2003-04-10 10:57:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > MSZ potwierdza ci podpis prezesa sadu a ambasada podpis kogos z MSZ-u -
    > troche glupie ale o dziwo nigdzie nie bylo kolejek :-)

    Heh... rozumiem - potrzebny jest więc cały łańcuszek "potwierdzaczy" :-)
    A testowałeś juz to konto?
    Są jakieś problemy np. przy zlecaniu przelewów do Polski przez net?

    Pix

  • 9. Data: 2003-04-10 14:58:24
    Od: "MOIF" <m...@w...pl>

    a ile to kosztuje:
    prowadzenie konta;
    przelewy, wyciagi????????
    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b7369p$47o$1@news.telbank.pl...

  • 10. Data: 2003-04-10 15:58:33
    Temat: Re: Konta zagraniczne - RYGA
    Od: "St" <S...@p...onet.pl>

    Witam
    Ja mam konta od lat (1996) w bankach w Rydze,
    Dzialaja exstra + karty debetowe = Karty ANONIMOWE (VISA Plus)
    Procedura otwarcia duzo prostrza niż szwajcarska tz. Kopia paszportu i
    notarusz
    lub wizyta u przedstawiciela banku w polsce.
    info na www.inwestycje.org

    S.