  • 1. Data: 2011-08-27 17:33:48
    Temat: Konta oszczędnościowe i krótkie lokaty - podsumowanie
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Niestety wyleciałem z darmowego konta 5% w Toyota Banku, a nie sa na
    tyle elastyczni, zeby cos zaproponowac za darmo, więc szukam zamienników.
    Mam jeszcze darmowe konto S w BNP 5,8% (ale tylko jedno i kapitalizacja
    w dni robocze, czyli wychodzi jakies 5,4%). To sie tez niedlugo skonczy,
    bo zakladalem jakos w listopadzie a gwarancja oprocentowania byla na
    rok. Dlatego poki co pieniadze leza w Aliorze i mnie to boli.
    Nie moge sie niestety wiazac lokatami dluzszymi niz 1 miesiac, wiec
    lokaty Czarneckiego nie sa dla mnie interesujace. Sprawdzalem getbank
    (czyli stary allianz), ale w sumie nie ma nic ciekwaego.
    Przejde do podsumowania. Alfabetycznie. Jesli cos pominalem i znacie
    jakies ciekawe oferty, to powiedzcie.

    - Alior - konto 4,3% dzienna kapitalizacja, może być za darmo, jeśli nie
    weźmiemy karty.

    - BNP - konto 5,8%, dzienna kapitalizacja, konto osobiste konieczne i
    platne 6zl/miesiac. Jesli zaplacimy 15zl za miesiac to mozna zalozyc 2
    konta 5,8%.

    - DBnet - darmowe konto 5,67%, dzienna kapitalizacja. Oprocentowanie do
    31 pazdziernika br. Zestaw glosnogadajacy gratis.

    - DnB Nord - 4,6%, ale miesieczna kapitalizacja

    - Getinonline - 5,51% do konca roku, ale trzeba wydac karta 400 zł
    miesiecznie zeby bylo darmowe, a zeby utrzymac oprocentowanie trzeba
    zobowiazac sie na 12 miesiecy do przelewow min 1000zl wynagrodzenia i
    min. 3 transakcji karta, jesli nie do oprocentowanie spada do 4%.

    A tak w ogole to wydaje mi sie, ze walneli babola.

    W tym zdaniu wydaje sie byc blad:

    "Dzięki codziennej kapitalizacji odsetek na Koncie Oszczędnościowym
    możesz osiągnąć 7% w skali roku, co odpowiada oprocentowaniu 5,51% na
    koncie bez dziennej kapitalizacji odsetek."

    Pozniej juz jest dobrze:

    "konto z oprocentowaniem nominalnym 5,51% w skali roku, co odpowiada
    oprocentowaniu 7% - na koncie z kapitalizacją dzienną,"
    i w wyjasnieniu tez:
    "Oprocentowanie Konta Oszczędnościowego z dzienną kapitalizacją odsetek
    5,51% w skali roku (*dla salda do 15 tys. zł, z uwagi na zaokrąglenie
    kwoty podatku od dochodów kapitałowych, podatek ten wynosi 0 zł, co
    oznacza, że inne konto, dla którego podatek byłby równy 19%, musiałoby
    mieć oprocentowanie 7% w skali roku"

    Kontynnujac podsumowanie:

    - Idea - 4%, dzienna kapitalizacja

    - Kredyt Bank - 7%, ale do 3000zl

    - Lukas - 4,25% ale trzeba wplacac cos kolo 1000zl co miesiac

    - Meritum - 4,3% i 4% zwrotu za paliwo

    - Polbank - 6% do 31 stycznia 2012, dodatkowo mocno oszczedzajace 5,25%,
    oba dzienna kapitalizacja, 6zl oplaty - zwolnienie po 5 transakcjach
    bezgotowkowych

    - Toyota Bank - konto 5% hybrydowe, płatne 10zł/miesiąc, kapitalizacja
    dzienna, dodatkowo lokaty 4,25% - 1 dzien, 4,40% - 2 dni, 4,60% - 3
    dni. Kwota min. na lokacie 5000zl, mozna zalozyc chyba bez limitow -
    mialem kilkanascie.

    Poki co ja sie chyba skusze na dbnet, bo podoba mi sie ten prezent.
    Mysle jeszcze czy nie zmienic pakietu w BNP na platny i uzyskac dzieki
    temu drugie konto 5,8%, ale nie wiem czy sie na to zgodza. Mysle nad
    Polbankiem, bo jakby nie bylo, jest to najlepsza oferta, ale troche sie
    boje.

  • 2. Data: 2011-08-27 17:46:57
    Od: " " <a...@g...pl>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

    > Mysle nad
    > Polbankiem, bo jakby nie bylo, jest to najlepsza oferta, ale troche sie
    > boje.

    Polbanku używam od pojawienia się mocno oszczędzającego, więc już w sumie
    kilka ładnych lat... ale tylko okresowo trzymam na nim większe środki,
    wyczekujące na pojawienie się ciekawych propozycji długoterminowych. Podobno
    za ok. miesiąc będą już mieli BFG, więc chyba można ryzykować trzymanie u nich
    większej kasy z czystym sumieniem ;-)

    Skoro możesz trzymać środki na lokatach co najwyżej miesięcznych, to może
    warto uruchamiać je "na zakładkę": trzy lokaty trzymiesięczne zakładane
    każdego pierwszego dnia miesiąca dadzą Ci do dyspozycji środki co miesiąc. I
    tak w kółko.

  • 3. Data: 2011-08-27 19:36:58
    Od: "Aleksander" <a...@a...pl>

> [...]

    > tak w kółko.

    > Polbank ostatnio się poprawił , szczególnie w odniesieniu do poprawności
    funkcjonowania obsługi przez www ( brak częstych padów)
    Trzeba pamiętać iż jest ograniczenie w ilości kont mocno oszczędzających oraz
    nie jest on "onlajnowy" , co oznacza i nawet wewnętrzne przelewy czy też wpłaty
    dokonane po 18:00 zrealizują się dopiero w kolejnym dniu pracującym ( roboczym)

  • 4. Data: 2011-08-27 23:43:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 21:36:58 +0200, Aleksander napisał(a):

> [...]
    > dokonane po 18:00 zrealizują się dopiero w kolejnym dniu pracującym ( roboczym)

    Hm, ja dzisiaj (technicznie: wczoraj, sobota) zleciłem dwa wewnętrzne
    przelewy i salda się odświeżyły od razu. Nowa jakość?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-08-28 06:25:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 01:43:08 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Hm, ja dzisiaj (technicznie: wczoraj, sobota) zleciłem dwa wewnętrzne
    > przelewy i salda się odświeżyły od razu. Nowa jakość?

    Zawsze. Ta nieonlajnowość jest w czasie trwania przetwarzania dziennego.
    Zazwyczaj zaczynają tuż po 18-ej. W nocy sobota/niedziela i niedziela/
    poniedziałek przetwarzania nie ma. Przelew zlecany w weekend po
    zakończeniu przetwarzania piątkowego jest realizowany od razu ale z datą
    poniedziałkową. To "w zasadzie" jest niestety istotne. Wielokrotnie
    zdarzało mi się, że po weekendowym przelewie ja w internecie widzę środki
    na rachunku docelowym a bankomaty ich nie widzą. Taki stan trwa zazwyczaj
    kilka godzin. Ale raz trwało to aż do poniedziałku. I druga podobna
    sprawa. Zdarzało się, że sobotnia wpłata w bankomacie pojawiała się w
    systemie dopiero podczas przetwarzania w poniedziałek wieczorem.

  • 6. Data: 2011-08-28 06:29:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 19:33:48 +0200, neoniusz napisał(a):

    > - Polbank - .... dodatkowo mocno oszczedzajace 5,25%,
    > oba dzienna kapitalizacja

    5,25 do 31.08, potem 4,75

  • 7. Data: 2011-08-28 06:33:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    Zazwyczaj zaczynają tuż po 18-ej. W nocy sobota/niedziela i niedziela/
    poniedziałek przetwarzania nie ma. Przelew zlecany w weekend po
    zakończeniu przetwarzania piątkowego jest realizowany w zasadzie od razu

  • 8. Data: 2011-08-29 07:06:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 06:33:35 +0000, jureq napisał(a):

    > I druga podobna sprawa. Zdarzało się, że sobotnia wpłata w
    > bankomacie pojawiała się w systemie dopiero podczas przetwarzania w
    > poniedziałek wieczorem.

    No ale ważne, że można z tych pieniędzy korzystać. Jak nie miałem jeszcze
    kk w Polbanku, to płacąc przez paypal używałem ich VISA electron. Często
    się zdarzało, że wpłacałem pieniądze na konto we wpłatomacie Polbanku w
    godzinach 21-23 i od razu mogłem kartą zapłacić.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2011-08-29 13:22:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 07:06:50 +0000, xbartx napisał(a):

> [...]
    > electron. Często się zdarzało, że wpłacałem pieniądze na konto we
    > wpłatomacie Polbanku w godzinach 21-23 i od razu mogłem kartą zapłacić.

    Chodzi właśnie o to, że korzystać nie było można. Kilka razy miałem tak,
    że z pieniędzy wpłaconych w bankomacie w sobotę korzystać mogłem
    praktycznie dopiero we wtorek. Infolinia odsyłała do regulaminu. I
    faktycznie w regulaminie stoi, że wpłata w weekend jest księgowana w
    poniedziałek. A że dopiero przy zamknięciu dnia to co z tego.... Nie
    sprawdzałem co prawda jak byłoby z płaceniem kartą, ale przelewu zrobić
    się nie dało. Biorąc pod uwagę ich off-linowe działanie bankomatów może
    by karta widziała wpłatę wcześniej.