  • 11. Data: 2022-02-26 18:01:44
    Temat: Re: Konieczny PIN, żeby paragon na 39 zł się wydrukował
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.02.2022 o 16:43, Dawid Rutkowski pisze:
    > Aha, i pin nie był potrzebny do "wydrukowania paragonu" tylko do
    > zrealizowania płatności. I nie ma się co dziwić, że bez zrealizowania
    > płatności "paragon się nie wydrukuje".

    No ale żądanie PIN do rozliczeni transakcji nie jest niczym wyjątkowym,
    by o nim pisać w necie.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-02-26 18:13:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-26-lutego-2022 o 17:59, Robert Tomasik pisze:
    > ale tu PIN był warunkiem wydruku paragonu.

    Jesteś pewny że Animka specjalnie czy ze względu na swoją ułomność
    dokładnie opisała fakty? ;-)

  • 13. Data: 2022-02-26 18:26:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.02.2022 o 18:13, _Master_ pisze:

    > Jesteś pewny że Animka specjalnie czy ze względu na swoją ułomność
    > dokładnie opisała fakty? ;-)

    Nie m,am zielonego pojęcia. Już wiele razy pisałem, że odpowiadam na
    zadane pytania, a nie analizuję, co ewentualnie chciał napisać autor,
    jak pisał, co pisał. Jeśli kasjer uwarunkował wydrukowanie paragonu
    wpisaniem gdziekolwiek tego PIN-u, to jest powód do niepokoju. Jeśli
    wpisaniem PIN do terminala obwarowano realizacje transakcji, to
    oczywiście nie ma żadnego problemu.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2022-02-26 18:47:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 lut 2022 o 13:31, Animka pisze:

    > Zapaciałm w Carrefourze za zakupy na 39 z kartą, tzn przez
    zetknięcie, > a kasjerka każe mi dodatkowo wklepywać PIN. Powiedziała,
    że paragon
    > jej się nie wydrukuje jak nie podam PIN-u. Podałam, bo nie miaabym
    > jedzenia jakbym zrezygnowała z zakupu.
    > W tym czasie kamera rejestrowała jaki ja PIN wklepuję-dla
    > cwanych złodziei.

    [moja zbiórka informacji o Animce trwa...
    dziś dowiedziałem się, że Animka jest jednoręka, skoro nie mogła
    zasłonić klawiatury... zamaskuję swą prawdziwą ciekawość...]

    Co kupiłaś?

    [Animka nie potrafi zmieniać PINu; może nie ma dostępu do netu?...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 15. Data: 2022-02-26 19:52:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Nie marnowałbyś czasu gdybyś wiedział co to jest Animka ;-) To stan umysłu.

    Mam przekonanie graniczące z pewnością że normalnie system kazał podać
    pin. a z tłumaczenia ekspedientki zapamiętała/chciała zapamiętać tylko o
    paragonie ;-)

    Taka już jest nasza Animka kochana ;-)

  • 16. Data: 2022-02-26 20:11:30
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 lut 2022 o 17:59, Robert Tomasik pisze:

    > I od tego uzależniane jest wydrukowanie paragonu? Na pewno?
    > Gdyby od wpisania PIN-u uzależniono rozliczenie transakcji,
    > to oczywiście masz racji, ale tu PIN był warunkiem wydruku
    > paragonu.

    Zrezygnowałbym z paragonu. ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 17. Data: 2022-02-26 20:16:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 lut 2022 o 13:54, Robert Tomasik pisze:

    > Paragon jest dokumentem systemu fiskalnego i nie za bardzo
    > widzę logiczne wyjaśnienie powiązania wpisania PIN-u do
    > karty z możliwością wydruku tego dokumentu, którego wydanie
    > klientowi jest obowiązkiem prawnym kasjerki.

    Nie ma takiego obowiązku bez transakcji. ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 18. Data: 2022-02-26 21:19:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 lutego 2022 o 20:11:36 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Zrezygnowałbym z paragonu. ;)

    Musiałbyś jednak zrezygnować z zakupu - kasjerka nie ma możliwości zrezygnowania z
    wydruku paragonu.

  • 19. Data: 2022-02-26 22:19:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Feb 2022 18:01:44 +0100, w <621a5cfa$0$472$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > No ale żądanie PIN do rozliczeni transakcji nie jest niczym wyjątkowym,
    > by o nim pisać w necie.

    Tak samo codziennością są durne posty Animki i nie ma powodu, by na nie
    odpisywać.

  • 20. Data: 2022-02-26 23:01:09
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-02-26 o 16:46, cef pisze:

> [...]

    Właśnie dlatego Bank zmienił mi kartę, bo uznał ją za wadliwą.
    W niektórych skepach tak się wycwanii, że pobierają po 2 razy. Jakis
    czas temu, tam gdzie kupowałam ciasto obciążyli mnie 2 razy (nakazali
    podanie PIN-u) .Platność jak się okazało była na 2 różne firmy.
    No i widzę, że cwaniactwo znowu się powtarza. Kamery rejestrują jaki
    ktoś PIN wklepuje, a wiele złodziei pracowników to jedna mafia.

    > Od kilku dni postanowiłem poużywać zapomnianą kartę nest.
    > Ostatnio kupowałem nią coś rok temu chyba.
    > Pyta o PIN praktycznie co drugą transakcję.

    Coś tu nie tak. Zablokuj kartę i czekaj na nową.

    > No i nie jest już taki dobry ten Nest, bo pobrał 6zł za wypłatę z bankomatu
    > a że potrzebowałem 2x50zł, to skasowało mnie na 12zł :-(
    Przecież jak pobierasz z Euronetu to cię niczym nie obciąża. Akurat mam
    tutaj same Euronety.

    --
    animka