  • 41. Data: 2023-10-19 15:32:27
    Temat: Re: Koniec z VELO
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > blikiem to chyba każdy bank ma darmowe - ale i limity są sporo mniejsze niż dla
    kart.
    > No i za granicą nie wypłacisz.
    > Ogólnie blik jest chyba wszędzie - oprócz milka - bezwarunkowo bezpłatny (w milku
    warunkowo,
    > dlatego nie mam ich apki).
    PKO ma blika bezpłatnego tylko w swoich bankomatach
    KJ

  • 42. Data: 2023-10-19 16:17:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Oct 2023 06:23:29 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > blikiem to chyba każdy bank ma darmowe - ale i limity są sporo mniejsze niż dla
    kart.
    > No i za granicą nie wypłacisz.

    Za granicą to i tak inny cennik.

    > Ogólnie blik jest chyba wszędzie - oprócz milka - bezwarunkowo bezpłatny (w milku
    warunkowo,
    > dlatego nie mam ich apki).

    J.

  • 43. Data: 2023-10-19 16:53:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 19 października 2023 o 15:41:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    > PKO ma blika bezpłatnego tylko w swoich bankomatach

    A nie jeszcze santander? Chyba że skończyli współpracę.
    No cóż, twórca traktuje działo po macoszemu.
    Zresztą zawsze tak było - tworząc czeki blik blokują dodatkowe 5zł na ew. prowizję
    za wypłatę z nieprawilnego bankomatu.
    Sam pomysł obowiązkowej blokady jest durny - w santanderze blokady nie ma (ale i nie
    można zrobić,
    ale z dwojga złego wolę tak).

  • 44. Data: 2023-10-19 16:54:42
    Od: Paweł Sochoń <p...@g...com>

    > Skąd masz informacje o wyłączeniu?
    >
    > Bo ciekaw jestem, na ile to zorganizowana akcja - bo z jednej strony -
    > Visa jakby znikła z oferty banku, a z drugiej jak pisałem - w lipcu
    > zamiast konczącej sie Visy przysłali mi MC ... ale w maju w miejsce
    > konczączej sie MC przysłali Visę :-)
    >
    > Błąd po zmianie systemu? Ale chyba nie zmieniali systemu?

    Dziś dzwoniłem do nich bo mi przysłali kredytówkę i debetówkę mimo że moje visy
    jeszcze ważne i potwierdzili mi, że wcześniejsza wymiana dlatego, żeby nie używać
    karty z logo nieistniejącej instytucji (i stąd przymusowa deatywacja na koniec
    listopada).
    Natomiast na pytanie o dostępność Visy powiedzieli, że aktualnie nie mają podpisanej
    umowy z Visą i nie planują w najbliższym czasie takowej podpisywać. Może w maju
    jeszcze Visa była w ofercie.
    Ciekawe jak potraktują nowe Visy już z logo Velo. Albo zostawią bez zmian dla
    nielicznego grona szczęśliwców albo niekorzystną zmianą regulaminu skłonią do zamiany
    na MC.

  • 45. Data: 2023-10-19 16:58:12
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A nie jeszcze santander? Chyba że skończyli współpracę.
    Nie wiem. O PKOBP pisałem bo wiedziałem.

    KJ

  • 46. Data: 2023-10-19 17:31:28
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 16:54, Paweł Sochoń pisze:

    > Ciekawe jak potraktują nowe Visy już z logo Velo. Albo zostawią bez zmian dla
    nielicznego grona szczęśliwców albo niekorzystną zmianą regulaminu skłonią do zamiany
    na MC.

    Albo zwyczajnie unieważnią i wymienią na inne.

    MJ

  • 47. Data: 2023-10-19 17:32:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 15:32, Kamil Jońca pisze:
    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    > PKO ma blika bezpłatnego tylko w swoich bankomatach
    > KJ

    Zależy do jakiego konta. :)

    MJ

  • 48. Data: 2023-10-19 18:12:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Oct 2023 07:54:42 -0700 (PDT), Paweł Sochoń wrote:

> [...]
    podpisanej umowy z Visą i nie planują w najbliższym czasie takowej podpisywać. Może w

    Najwyrazniej - mam :-)
    Z tą umową to ciekawe, bo przeciez Getin miał, a tu mamy kontynuacje
    ... hm, ale jednak nowy bank ... i masę umów musieli przeniesc jakos
    automatycznie ...

    Moze była terminowa i wygasła, moze Visa naciska na nową umowę ...
    i czyzby za dużo chciała ?

    > Ciekawe jak potraktują nowe Visy już z logo Velo. Albo zostawią bez zmian dla
    nielicznego grona szczęśliwców albo niekorzystną zmianą regulaminu skłonią do zamiany
    na MC.

    Się dowiem. Na razie działa i nic nie piszą, ze mają przestac.

    J.

    P.S.
    https://www.bfg.pl/przymusowa-restrukturyzacja-getin
    -noble-bank-s-a/

    niby przymusowa restruktyzacja jest znana od dłuzszego czasu, ale:
    -kto jest teraz włascicielem starego GNB? Akcje umorzyli ... sam sobie
    sterem, żeglarzem, okrętem?
    -wiec kto pełni funkcje włascicielskie i na jakiej podstawie?

    -kapitał akcyjny w księgowosci ... skreślili?
    No ale to po dwóch stronach bilansu wypadałoby skreślić ...
    "Akcje Getin Noble Bank S.A.: umorzone w celu pokrycia strat GNB"

    -w starym GNB została część kredytów ... wiec przekazane nowemu
    bankowi depozyty nie miały pokrycia w aktywach.
    Jak to rozwiązali/zaksiegowali ?
    BFG sypnął groszem nowemu bankowi, ale to chyba powinien dopisać
    do zobowiązań staremu ?

    J.

  • 49. Data: 2023-10-20 15:58:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 Oct 2023 06:24:11 -0700 (PDT), w
    <4d764c69-b289-411c-8189-300f4725af2fn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    Velo. Niestety wygląda na to, że faktycznie wymieniają wszystkie stare Visy (debet i
    kredyt) z logo Getin lub Noble i wyłączą je na koniec listopada.
    Visa od ING, gdzie przewalutowanie jest po kursie Visa i bez prowizji. Jest opłata za
    bankomaty (chyba, że kogoś stać na Infinite), ale to można ogarnąć debetówką np. Visa
    Intensive mBanku.
    absolutnie do ogarnięcia. Złota to już 1000zł/mc. Także wszystko wygląda dobrze,
    chyba że nie doczytałem czegoś drobnym drukiem.

    > No ale czy to jest pl.pręgierz? ;P

    Chyba głównie :)

  • 50. Data: 2023-10-27 16:11:15

    Thu, 19 Oct 2023 02:52:13 -0700 (PDT), w
    <3bdc286e-2290-4835-b511-52fc3ab8eb11n@googlegroups.
    com>, Paweł Sochoń

> [...]
    do ogarnięcia. Złota to już 1000zł/mc. Także wszystko wygląda dobrze, chyba że nie

    A można po prostu przenieść KK do ING czy wymagają jakichś dokumentów?

    Potrzebuję do normalnych płatności, w tym zagranicznych. W PL Mastercard mi
    pasuje, no ale jednak czasem płaci się za granicą, a nie chcę wchodzić w jakieś
    wynalazki (choć ich nie wykluczam).