  • 51. Data: 2023-10-27 16:13:47
    Temat: Re: Koniec z VELO
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 16 Oct 2023 16:30:29 +0200, w <ugjh4g$8g3$2$kolczan@news.chmurka.net>,
    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(-a):

    > Zmiana to wciskanie na siłę karty debetowej MC rozliczanej po kursach
    > banku :(, mimo, że Vise mam ważną do 2027 roku to wyłączą ją na koniec
    > listopada :(

    Jest jakaś zmiana w TOiP?
    Bo w piśmie co straszą, że promocyjnie to będą zwracać opłaty za KK MC?

  • 52. Data: 2023-10-27 16:17:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 16 Oct 2023 11:04:00 -0700 (PDT), w
    <ec4be941-d4b7-42cd-9b8a-406b6bae8739n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > W citi promocja KK MC world - ale zwracają prowizję tylko za
    > wydatki "podróżne" (sprawdzić czy również koryto).

    Czyli za zakupy przez net kursy będą złe?

    > Za to może dostać każdy, wystarczy nie mieć KK world
    > (inną KK citka można mieć).
    > 3 lata bezpłatności i jeszcze 200zł za 10 pyk/mc.

    Płacą 200zł/m-c?? To te złe kursy mogą się zwrócić...

  • 53. Data: 2023-10-27 17:14:06
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 16.10.2023 o 16:30, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > Zmiana to wciskanie na siłę karty debetowej MC rozliczanej po kursach
    > banku :(, mimo, że Vise mam ważną do 2027 roku to wyłączą ją na koniec

    Jak to koniec Velo? A jak tam ktoś miesiąc temu zalożył konto osobiste
    to co teraz będzie?

    --
    animka

  • 54. Data: 2023-10-27 17:20:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 października 2023 o 16:19:32 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Mon, 16 Oct 2023 11:04:00 -0700 (PDT), w
    > <e...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Czyli za zakupy przez net kursy będą złe?

    I to bardzo, bo to citek - czyli 6,8%.
    Chyba że zamówisz przez net za granicą hotel, żarcie czy bilet.

    > Płacą 200zł/m-c?? To te złe kursy mogą się zwrócić...

    Nie no, 200zł jest całą i jedną nagrodą - a żeby ją dostać trzeba
    robić 10pyk/mc przez rok. No i dostaniesz te 200zł dopiero po zakończeniu tych 12
    miesięcy.

  • 55. Data: 2023-10-27 17:28:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 października 2023 o 16:14:32 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Thu, 19 Oct 2023 02:52:13 -0700 (PDT), w
    > <3...@g...com>, Paweł Sochoń
    Visa od ING, gdzie przewalutowanie jest po kursie Visa i bez prowizji. Jest opłata za
    bankomaty (chyba, że kogoś stać na Infinite), ale to można ogarnąć debetówką np. Visa
    Intensive mBanku.
    absolutnie do ogarnięcia. Złota to już 1000zł/mc. Także wszystko wygląda dobrze,
    chyba że nie doczytałem czegoś drobnym drukiem.
    > A można po prostu przenieść KK do ING czy wymagają jakichś dokumentów?

    Zahibernowanyś?
    To ja przez 2 tygodnie chodziłem rankami do kriokomory ;>
    Echh, pani fizjoterapetka tak młoda (albo ja tak stary) że nie złapała tekstu:
    "Hibernacja - to przyszłość. Gdybyśmy obniżyły temperaturę ciała tylko o 2 stopnie -
    żyłybyśmy 2 razy dłużej".
    Nie mówiąc już o tym, że nie złapały takie przerośnięte studenciaki z AWFu - a
    ciśnienie im skakało, tak pękali ;>

    W każdym razie - już od wielu lat żaden bank nie "przeniesie" ci KK.
    Jedyne, na co można liczyć, to "uproszczona" procedura bez dokumentów dochodowych
    dla kart z kredytem do 4k - może teraz troszkę więcej, ale w tych granicach.
    Czy mają taką "uproszczoną" akurat w ING to nie wiem,
    KK miałem tam dawno, ale może właśnie taką na 4k...
    Albo mi się miesza z francuzem, tam taką miałem na pewno - megasuper express,
    godzinę po powiedzeniu "dzień dobry" w "punkcie bnp" płaciłem już gotową
    kartą (pani miała na stoisku drukarkę do drukowania nazwisk na blankietach
    kart, które z kolei miała przygotowane w kopertach) w obi.

  • 56. Data: 2023-10-27 17:36:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Oct 2023 08:28:12 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > dla kart z kredytem do 4k - może teraz troszkę więcej, ale w tych granicach.

    Zawsze mnie to "przeniesienie" zadziwiało.
    Po co to robić? Zrobic nową, a starą zlikwidować ... lub nie ..
    Chyba, ze chodzi tez o przeniesienie zadłużenia :-)

    > Czy mają taką "uproszczoną" akurat w ING to nie wiem,

    W Citi mieli dosc uproszczoną, wystarczyl im wyciag z konta, na który
    pensja wplywała.

> [...]
    > kartą (pani miała na stoisku drukarkę do drukowania nazwisk na blankietach
    > kart, które z kolei miała przygotowane w kopertach) w obi.

    w Getinie mieli karty in blanco, wydawane od ręki, bez personalizacji,
    ale moze to tylko debetówki.

    J.

  • 57. Data: 2023-10-28 08:45:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-10-27 o 16:11, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > pasuje, no ale jednak czasem płaci się za granicą, a nie chcę wchodzić w jakieś

    Z wynalazków, to Revolut daje KK bez zaświadczeń.

    No i Curve (chociaż nie wiem, jak z awaryjnością za granicą, może się
    ktoś wypowie, kto używał intensywnie)

    --
    Pete

  • 58. Data: 2023-10-28 08:57:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 października 2023 o 18:58:36 UTC+2 Animka napisał(a):

    > Jak to koniec Velo? A jak tam ktoś miesiąc temu zalożył konto osobiste
    > to co teraz będzie?

    Egzekucja (oby tylko komornicza ;)
    razem z bankiem.
    A co, chcącemu nie dzieje się krzywda ;P

  • 59. Data: 2023-10-28 21:16:29
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Egzekucja (oby tylko komornicza ;)
    > razem z bankiem.
    > A co, chcącemu nie dzieje się krzywda ;P

    Dzisiaj podobno zaćmienie księżyca, które fatalnie wpływa na człowieka,
    więc ja mam chyba zaćmienie mózgu, bo nie bardzo rozumiem co napisałeś :D
    Ludzie stracą te swoje parę złotych z kont osobistych czy nie?

    --
    animka

  • 60. Data: 2023-10-29 09:44:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 28 października 2023 o 21:16:42 UTC+2 Animka napisał(a):

    > Dzisiaj podobno zaćmienie księżyca, które fatalnie wpływa na człowieka,
    > więc ja mam chyba zaćmienie mózgu, bo nie bardzo rozumiem co napisałeś :D
    > Ludzie stracą te swoje parę złotych z kont osobistych czy nie?

    Pytanie implikujące diagnozę.
    Lubisz "living on the edge"?
    Po co trzymać pieniądze u bankruta,
    nie ma innych banków?