  • 1. Data: 2005-05-10 09:42:20
    Temat: Komunikat z Multibanku n/t sankcji wzgl. banków łotewskich - chyba n ie było?
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "MultiBank informuje, że w związku z rozpoczętym procesem nałożenia sankcji
    na Multibanka i VEF Banka, Bank American Express nie będzie dokonywał
    żadnych płatności dla w/w banków, odrzucane będą również wszelkie transfery
    dla Multilizings, Latyia oraz Veiksmes Lizings, Latyia."

    Wie ktoś coś bliższego o tej sprawie?

    T.

  • 2. Data: 2005-05-10 10:29:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Tomasz Nowicki said the following On 2005-05-10 11:42:
> [...]
    > dokonywał żadnych płatności dla w/w banków, odrzucane będą również
    > wszelkie transfery dla Multilizings, Latyia oraz Veiksmes Lizings, Latyia."

    Jedyne co znalazłem
    http://latviansonline.com/news/article.php?id=939_0_
    2_0_C
    I fragment.
    Multibanka and VEF banka, two of the nation's smaller banks, were
    singled out April 21 by the U.S. Treasury Department as "primary money
    laundering concerns." The Treasury Department is proposing that American
    banks not be allowed to have dealings with the two Latvian banks.

  • 3. Data: 2005-05-10 12:09:53
    Od: Piotr Miller <p...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2005 12:29:32 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > "primary money
    > laundering concerns."

    Szczególnie ten urywek brzmi miło ;-)

    --
    Pozdrowienia śle nie kto inny jak
    P.I.T.E.R.: Person Intended for Troubleshooting and Efficient Repair

  • 4. Data: 2005-05-10 12:27:47
    Od: f...@T...fiut.org (Franz)

    Tomasz Nowicki wrote:

    > Wie ktoś coś bli&#380;szego o tej sprawie?

    Podobno prali kase, ale widocznie nie byli tak sprytni jak inne banki.
    Ciekawi mnie od kiedy to Polskie banki podlegaja zaleceniom Tax Justice
    Network czy jakiejs innej smiesznej organizacji amerykanskiej ktora chce
    walczyc z wyimaginowanym praniem pieniedzy...

    No chyba ze MultiBank speitral sie ze zostanie pomylony z Multibanka :)))

    --
    Franz

  • 5. Data: 2005-05-10 13:43:55
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Ciekawi mnie od kiedy to Polskie banki podlegaja zaleceniom Tax Justice
    >Network czy jakiejs innej smiesznej organizacji amerykanskiej ktora chce
    >walczyc z wyimaginowanym praniem pieniedzy...

    Od kiedy przelewy zagraniczne puszczaj przez amerykanski bank.

    Pzdr.
    Lack

  • 6. Data: 2005-05-10 19:58:44
    Od: "Paweł" <n...@k...ru>

> [...]
    > Network czy jakiejs innej smiesznej organizacji amerykanskiej ktora chce
    > walczyc z wyimaginowanym praniem pieniedzy...

    wysyłałem kiedyś z Multibanku kasę do Łotewskiego HanzaBanku i kasa szła
    przez Nowy Jork

    geograficzne kuriozum ale tak to wygląda

  • 7. Data: 2005-05-10 20:45:40
    Od: f...@T...fiut.org (Franz)

    Pawe&#322; wrote:

    > wysy&#322;a&#322;em kiedyś z Multibanku kas&#281; do &#321;otewskiego
    HanzaBanku i kasa sz&#322;a
    > przez Nowy Jork
    > geograficzne kuriozum ale tak to wygląda

    To nawet kasa z Krakowa do Warszawy potrafi isc przez Amsterdam.

    Tyle ze jedno z drugim nie ma nic wspolnego. Ja sie pytam co amerykanskie
    orzecznictwo ma do dzialania Multibanku??

    To tak jakby nagle nasze Ministerstwo Zdrowia nagle stwierdzlo ze jakis
    nasz lek nie spelnia wymogow FDA i trzeba go wycofac z naszego rynku.

    --
    Franz

  • 8. Data: 2005-05-10 21:28:23
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Tyle ze jedno z drugim nie ma nic wspolnego. Ja sie pytam co amerykanskie
    >orzecznictwo ma do dzialania Multibanku??

    Jeszcze raz: przelewy zagraniczne w multi wykonywane sa przez
    zagraniczne banki koresponencyjne. Jesli takim korespondentem jest
    bank amerykanski to nautralne jest ze takie restrykcje zaczynaja
    obowiazywac.

    Pzdr.
    Lack

  • 9. Data: 2005-05-10 21:54:18
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 10 May 2005 21:58:44 +0200, "Paweł" <n...@k...ru> wrote:

    >wysyłałem kiedyś z Multibanku kasę do Łotewskiego HanzaBanku i kasa szła
    >przez Nowy Jork
    >
    >geograficzne kuriozum ale tak to wygląda

    Jaka to byla waluta? Czy moze USD?