    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Klony
    Date: Tue, 13 Nov 2018 19:39:31 +0100

    Szymon napisał(a) w wiadomości: ...

    >W moim przekonaniu ostatni raz, kiedy media poruszały temat nękania
    >przez KNF biznesu polskiego przedsiębiorcy to była sprawa Amber Gold.

    Amber Gold to właściwie nie powinna być sprawa KNF tylko gospodarczych.
    Albo i nie bo spec służby potrzebują finansowania. Wcześniej
    plotkowano, że z LOT i resztówek skarbu państwa ale o LOT od wielu
    lat za głośno - nie da się...

    >Płaczącym w gazetach był wówczas Marcin P. W międzyczasie nie pamiętam,
    >aby tego typu historie wychodziły.
    >[...]

    Przypominam sprawę doprowadzenia do upadłości SK Banku po kłótni
    z KNF dot. interpretacji sposobu oceny ryzyka, nakaz sprzedaży
    FM Banku (obecnie Nest) pod byle pretekstem nieistotnym jeśli
    chodzi o sytuację banku - jakaś drobnostka w papierach jednego
    z doradców (?) - gdyby tak oceniano innych to pewnie połowę
    RPP trzeba by odwołać).
    O słynnym wirusie nie wspomnę.
    Pokażcie mi szefa nadzoru finansowego w innym państwie, który
    jest (w tej chwili już był) młodszy niż nasz.

    Polskie wymogi dot. banków są wysokie i między innymi dlatego
    w Polsce bankowość nie jest zbyt tania bo ktoś za przymusowe
    bezpieczeństwo finansowe musi zapłacić - zawsze jest to klient.
    Nie oceniam czy to dobrze czy źle ale w takich warunkach
    przychylność KNF ma swoją wartość.

    Być może to nie korupcja ale "dżentelmeńska umowa" by nie siać
    paniki... Coś nie wyszło?

    Arek