  • 1. Data: 2004-08-03 17:04:16
    Temat: Khem - to na co sie przesiasc?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://newsroom.chip.pl/news_109842.html

    IE be, Mozilla i firefox tez...
    Opera platna... ;)

    Niebezpieczne skórki

    Secunia informuje o luce w najnowszej wersji Mozilli. Problem związany jest
    z mechanizmem zmiany "skórek". Użytkownik może dostosowywać wygląd
    przeglądarki dzięki mechanizmowi XUL (XML User interface Language). Nie
    został on jednak zabezpieczony przed możliwością ładowania plików XUL przez
    odpowiednio spreparowaną stronę internetową. Ewentualny włamywacz może nie
    tylko zmienić wygląd przeglądarki, ale również przekierować ją pod dowolny
    URL. Ponadto "dziura" umożliwia zdobycie haseł, numerów kont, zapytań, które
    były wysyłane do wyszukiwarek, i innych ważnych dla użytkownika informacji.
    W ich ukryciu nie pomaga zastosowanie SSL.
    Opisany problem dotyczy linuksowych i windowsowych wersji Mozilli 1.7.x oraz
    Firefoksa. Mozilla.org nie opublikowała jeszcze łaty.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 2. Data: 2004-08-03 17:06:36
    Temat: Re: Khem - to na co sie przesiasc?
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński said the following on 2004-08-03 19:04:

    > http://newsroom.chip.pl/news_109842.html
    >
    > IE be, Mozilla i firefox tez...
    > Opera platna... ;)
    [...]
    Na homeCasha ? Wychodzi że PJO miał rację :-(

    kj

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 3. Data: 2004-08-03 17:11:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > Na homeCasha ? Wychodzi że PJO miał rację :-(

    A homecash niby odporny przed roznego rodzaju trojanami, wirusami,
    keyloggerami? ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 4. Data: 2004-08-03 17:22:03
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński said the following on 2004-08-03 19:11:

    > A homecash niby odporny przed roznego rodzaju trojanami, wirusami,
    > keyloggerami? ;)

    Ale sie łączysz tylko do tego jednego celu....
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 5. Data: 2004-08-03 17:32:07
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > Ale sie łączysz tylko do tego jednego celu....

    eeeee. To przeciez moge na jednym komputerze przygotowywac wysylke, a
    przeslac go juz przez ten internetowy - to jak maja coszmienic - to z cala
    paczka - a tutaj chyba bylob im trudno..

    http://www.PRnews.pl

  • 6. Data: 2004-08-03 20:06:12
    Od: Marek <m...@w...interia.i-to.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):
    > http://newsroom.chip.pl/news_109842.html
    >
    > IE be, Mozilla i firefox tez...
    > Opera platna... ;)
    > Niebezpieczne skórki

    Wniosek: nie instalować skórek niewiadomego pochodzenia i można
    bezpiecznie korzystać z Mozi.

    Marek

  • 7. Data: 2004-08-03 20:19:48
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@w...interia.i-to.pl> wrote:
    > Wniosek: nie instalować skórek niewiadomego pochodzenia i można
    > bezpiecznie korzystać z Mozi.

    Raczej bledny wniosek: "Nie został on jednak zabezpieczony przed możliwością

  • 8. Data: 2004-08-03 21:06:12
    Od: Marek <m...@w...interia.i-to.pl>

> [...]
    > Ewentualny włamywacz może nie tylko zmienić wygląd przeglądarki, ale również

    Ups, nieuważnie przeczytałem - przepraszam.

    Ale znalazłem źródło tej wiadomości.
    http://secunia.com/advisories/12188

    I okazuje się, że autor notatki chipa też nieuważnie przeczytał ;-)

    Z oryginalnego opisu wynika troszkę co innego, niż z polskiego
    tłumaczenia. Generalnie chodzi o to, że kliknięcie odpowiednio
    spreparowanego linka może spowodować odpalenie dowolnych elementów
    graficznych (pisanych w XULu), które będą udawać zawartość innej strony,
    co jest potencjalnie niebezpieczne.

    Czyli: niebezpieczeństwo tej samej klasy, co kliknięcie w link
    prezentowany w mailu od "CitiBanku".

    Za secunia.com:
    Solution:
    Do not follow links from untrusted sites.

    A, i jeszcze jedno:
    NOTE: This issue appears to be the same as Mozilla Bug 244965

    A ten bug został poprawiony w: Mozilla 1.7.1/Firefox 0.9.2/Thunderbird
    0.7.2:

    http://www.mozilla.org/projects/security/known-vulne
    rabilities.html#mozilla1.7

    (numer 77).

    Nie taki diabeł straszny ;-)

    Marek

  • 9. Data: 2004-08-03 21:17:52
    Od: Marek <m...@w...interia.i-to.pl>

    Marek napisał(a):
    > Nie taki diabeł straszny ;-)

    Aha, żeby nie było, że twierdzę, że Mozilla jest superbezpieczna i
    nikogo nic złego nie może spotkać - w każdym sofcie są jakieś błędy i NA
    PEWNO w Mozilli znajdą się kiedyś kolejne ;-)

    Tak więc tytuł tego wątku jest raczej zbyt dramatyczny, bo zawsze
    będziesz "zagrożony" - czegokolwiek byś nie używał ;-)

    Kwestia tylko ilości tych błędów, ich "krytyczności" i szybkości reakcji
    ze strony programistów/producenta.

    Pozdrawiam, życząc bezpiecznego klikania po stronach.

    Marek

  • 10. Data: 2004-08-03 23:02:51
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Marek" <m...@w...interia.i-to.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Ale znalazłem źródło tej wiadomości.
    > http://secunia.com/advisories/12188
    >
    > I okazuje się, że autor notatki chipa też nieuważnie przeczytał ;-)

    taaa, to dosc normalne.
    poczytaj sobie np. strone opery (nie pamietam linka) na ktorej dyskredytuja
    MSIE.
    potem poczytaj zrodla dot. rzekomych bug'ow np. na secunii. :-)
    wieksza demagogia to tylko u leppera.
    a wnioski dosc podobne.
    pzdr,
    rafal urbanelis