  • 1. Data: 2007-06-06 09:50:24
    Temat: Kasa w banku po smierci obojga małżonków
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Witajcie,

    Naszły mnie ostatnio ponure myśli, a potem następne i następne ....
    Nie zebym sie obawiał o życie, albo coś planował, ale rózne wypadki chodzą
    po ludziach.

    Założenie hipotetyczne:
    Młode małżeństwo, jako ze mają własne działalności, mają oczywiście osobne
    konta firmowe +
    jedno wspólne oszczędnościowo-rozliczeniowe na którym np 100 tys zł.

    I teraz, giną w wypadku lotniczym.

    Pytania:

    - jak za wczasu "zadbać" o pieniądze na kontach firmowych i prywatnych,
    teoretycznie można zapisać
    pin'y i kody w kopercie i przekazać rodzicom, ale niektore banki wysylaja
    hasła na komorki, a komorki były w samolocie, upsss ??
    - a nawet jak te pin'y są udostepnione rodzicom (jest to chyba niezgodne z
    regulaminem banku, udostępnianie pinów), to trzeba zrobić szybko przelewy,
    raz ze nie myśli się o tym w dniu tragedii, a dwa, czy mogą ponieść jakies
    konsekwencje, np oskarżenie o zagarnięcie (kradzież) z konta

    slyszeli ze banki na podstawie testamentu oddają tylko 80% kasy, przy np
    100tys, bank zarabia 20 tys, czy to prawda ??

    Zresztą, jak ginie jedno z nich, to jak zabezpieczyć drugiego, aby miał
    prawo do zabrania pieniędzy z firmowego konta małżonka.

    Pozdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-06-06 10:02:01
    Temat: Re: Kasa w banku po smierci obojga małżonków
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Marsjusz <m...@o...pl> napisał(a):

    > Zresztą, jak ginie jedno z nich, to jak zabezpieczyć drugiego, aby miał
    > prawo do zabrania pieniędzy z firmowego konta małżonka.
    >
    > Pozdr.
    > Mariusz

    Prawo spadkowe, te sprawy - przy wiekszych kwotach kombinowanie moze
    zaszkodzic- najprostsza metoda to gola polisa na zycie bez bajerow, wystawiona
    na wspolmalzonka, lub wspolwlasciciela firmy.

    Wzglednie jakas forma zmiany osobowosci prawnej firmy?

  • 3. Data: 2007-06-06 10:11:00
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Co Was dzisiaj wszystkich naszło??? To już drugi post tego typu w
    przeciągu kilku godzin! Koniec świata się zbliża a ja znowu nic nie
    wiem?!

  • 4. Data: 2007-06-06 10:22:34
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Co Was dzisiaj wszystkich naszło??? To już drugi post tego typu w
    > przeciągu kilku godzin! Koniec świata się zbliża a ja znowu nic nie
    > wiem?!

    memento mori ;-))

  • 5. Data: 2007-06-06 11:18:31
    Od: "ls" <n...@s...pisac.pl>

    Uzytkownik Bartosz 'xbart' Nowakowski napisal(a):
    > Co Was dzisiaj wszystkich naszło??? To już drugi post tego typu w
    > przeciągu kilku godzin! Koniec świata się zbliża a ja znowu nic nie
    > wiem?!

    Citi przejmuje mBank :)))
    --
    pozdr.
    ls

  • 6. Data: 2007-06-06 12:10:54
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Na domiar złego większośc banków nie chce przyjmować zapisów na wypadek śmierci w
    przypadku rachunku wspólnego.
    JaC

  • 7. Data: 2007-06-06 17:55:27
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > a dwa, czy mogą ponieść jakies konsekwencje, np oskarżenie o zagarnięcie
    > (kradzież) z konta

    Jaka kradzież?

    /*-+

  • 8. Data: 2007-06-06 19:24:52
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski napisał(a):
    > Koniec świata się zbliża a ja znowu nic nie wiem?!

    a co, juz jeden przegapiles? ;-)

    Sierp

    PS. Ale swoją szosą, mnie tez zawsze interesowalo, czy
    to jest tak, ze bank powiadomi rodzine o tym, ze jej czlonek
    mial kase w banku? Bo ze o kredycie powiedza, to nie watpie ;-)

  • 9. Data: 2007-06-06 21:07:05
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 6 Cze, 21:24, Sierp <s...@n...net> wrote:

> [...]
    > to jest tak, ze bank powiadomi rodzine o tym, ze jej czlonek
    > mial kase w banku? Bo ze o kredycie powiedza, to nie watpie ;-)

    W spomnianym przez Ciebie na końcu przypadku działa windykacja, a w
    pierwszym dyskrecja :)

  • 10. Data: 2007-06-07 06:11:36
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    k...@g...pl napisał(a):

    > W spomnianym przez Ciebie na końcu przypadku działa windykacja, a w
    > pierwszym dyskrecja :)

    Ooo! Dział Dyskrecji Banku xxxxxxxxxx
    To musi być fajne miejsce pracy.
    Swajcarskie banki to muszą mieć znacznie większy Dział Dyskrecji :-))

    Boję się tylko, że postanie jeszcze dosłowny Dział Likwidacji ... Szkód

    Rafał