  • 1. Data: 2002-04-10 20:21:37
    Temat: Karty plaskie - bezpieczenstwo?
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    Czy w przypadku kart plaskich (Maestro, VE) wejscie w posiadanie przez inna
    osobe samego numeru kartu jest niebezpieczne? W przypadku kart wypuklych
    jest to oczywiste, ale gdy plaskie maja wymog autoryzacji online... Jak to
    wlasciwie jest?

  • 2. Data: 2002-04-10 20:44:36
    Temat: Re: Karty plaskie - bezpieczenstwo?
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "schen" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest to oczywiste, ale gdy plaskie maja wymog autoryzacji online... Jak to

    Swoja droga to ciekawe z tymi numerami... Przeciez wystarczy ktos z wybitna
    pamiecia do cyfr i... :-)

  • 3. Data: 2002-04-10 20:55:42
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > osobe samego numeru kartu jest niebezpieczne? W
    przypadku kart wypuklych
    > jest to oczywiste, ale gdy plaskie maja wymog

    IMO, na przykłądzie VE mBanku i Inteligo
    VE mBanku bezpieczna
    VE Inteligo praktycznie niebezpieczna a to z uwagi
    na możliwość dokonywania transakcji w sklepach
    internetowych ( a właściwie to problem taki jak
    każdej wypukłej)

    Sark

  • 4. Data: 2002-04-10 21:00:46
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości

    > Swoja droga to ciekawe z tymi numerami...
    Przeciez wystarczy ktos z wybitna
    > pamiecia do cyfr i... :-)

    Jeżeli chodzi o VE to cały numer jest drukowany na
    slipie przy każdym zakupie. Dodatkowo niektóre
    programy obsługijące kasy wymagają wprowadzenia
    numeru karty lub powtórnego przepuszczenia karty
    przez czytnik w celu spisania danych tylko na
    potrzeby kasy.

    Sark

  • 5. Data: 2002-04-10 21:35:33
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości ...

    > Swoja droga to ciekawe z tymi numerami... Przeciez wystarczy ktos z
    wybitna
    > pamiecia do cyfr i... :-)

    Szesnascie cyfr to żadna wybitność

  • 6. Data: 2002-04-11 06:23:23
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > programy obsługijące kasy wymagają wprowadzenia
    > numeru karty lub powtórnego przepuszczenia karty
    > przez czytnik w celu spisania danych tylko na

    Czyli w sumie niejedna pracownica (niewolnica?) hipermarketu pracujaca za
    250zl na pol etatu po 12 godzin dziennie miast podbierac bulke czy ciastko
    moglaby zaczac handlowac numerami kart. W przypadku niektorych mozna byloby
    dokonac transakcji w necie.

    pzdr

  • 7. Data: 2002-04-11 07:46:16
    Od: <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > VE Inteligo praktycznie niebezpieczna a to z uwagi
    > na możliwość dokonywania transakcji w sklepach
    > internetowych ( a właściwie to problem taki jak

    Z tego co wiem płaskie mają blokadę (elektron, maestro)do działania
    w internecie.
    Na początku można było płacić nimi w Internecie potem to poprawiono.
    Wątpię by karta VE Inteligo odbiegała od reguły.
    Płaska ma tą zaletę, że po zastrzeżeniu nie przejdzie - tryb on-line
    (abstrachuję, że można reklamować transakcje wykonane po zatrzeżeniu
    skradzionej wypukłej - czas i nerwy zanim odzyskasz pieniądze).

    Bartek I.

  • 8. Data: 2002-04-11 08:21:02
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    schen <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > jest to oczywiste, ale gdy plaskie maja wymog autoryzacji online... Jak to

    W wypdaku kart wypukłych wejście w posiadanie numerów nie jest
    niebezpieczne.
    W wypadku kart płaskich też nie.
    Za to w wypadku płaskich numer + pin = papa, pieniążki.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 9. Data: 2002-04-11 08:21:44
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Szymon <w...@p...com> wrote:

> [...]
    > moglaby zaczac handlowac numerami kart. W przypadku niektorych mozna byloby

    Zgadza się. I w efekcie szybciutko zostałaby namierzona.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 10. Data: 2002-04-11 08:23:20
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    i...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > (abstrachuję, że można reklamować transakcje wykonane po zatrzeżeniu
    > skradzionej wypukłej - czas i nerwy zanim odzyskasz pieniądze).

    Wszystkie transakcje IO są autoryzowane, niezlaeżni czy karta płaska,
    czy wypukła.

    Czas i nerwy zanim odzyskam pieniądze? Ciekawe. Nerwów zero, bo wiem, że
    odzyskam czasu jakieś 5 minut. Straaaaaaszne.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313