  • Data: 2003-12-10 08:56:01
    Temat: Re: Karty kredytowe powoduj? raka i choroby serca
    Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Allig8or <a...@o...pl> wrote:
    > Wole raczej gromadzic nadwyzki niz sie zadluzac (tak, tak -
    > oprocz takiej mozliwosci trzeba jeszcze miec wole!!).

    Kazda zima to dla mnie wydatek paru tys zl na ogrzewanie - bo dom
    nieocieplony a okna nieszczelne. Czy uwazasz ze w takiej sytuacji
    zle zrobilem wkladajac wszystkie oszczednosci (+ drobne zadluzenie,
    z ktorego wkrotce wyjde) w wymiane okien??
    Czy naprawde w takiej sytuacji wybor "gromadzenia nadwyzek" zamiast
    inwestycji przynoszacej realne oszczednosci, to byloby wykazywanie
    sie "wola", czy tez zwykle frajerstwo?

    Takie wybory sa czeste - np. widze fajne ubranko dla dziecka za stowke,
    ale akurat jest dzien przed wyplata, a ja akurat nie mam "nadwyzek".
    Bez mozliwosci "zadluzenia sie" na ten jeden dzien musialbym obejsc sie
    smakiem, jechac do tego sklepu jeszcze raz po wyplacie (i byc moze
    dowiedziec sie ze fajnego ubranka juz nie ma).
    Mozliwosc zejscia "ponizej zera" to po prostu wygoda.
    Za ktora czasem nawet warto zaplacic pare zlotych.

    > Dlaczego w ogole mialbym sobie kupowac karte kredytowa?!

    Bo to wychodzi zdecydowanie taniej niz tradycyjny limit debetowy.

    A jesli utrzymujesz ogolny bilans finansowy powyzej zera,
    to uzycie KK moze byc wrecz oplacalne finansowo (wydatki przez KK
    placisz po miesiacu bez zadnych oplat => na koncie masz nadwyzke, ktora
    kladziesz na lokate => dostajesz procenty).

    > Mimochodem obserwuje od lat sklonnosci kredytowe rodakow i
    > widze masy nieodpowiedzialnych konsumentow, ktorym przy kazdym
    > poziomie tzw. wyksztalcenia wyraznie brakuje podstawowej wiedzy
    > z zakresu "zdroworozsadkowej ekonomii gospodarstwa domowego".

    Ale nieodpowiedzialnosc nie musi byc nijak zwiazana z posiadaniem
    konta, karty kredytowej, itp. Zawsze byli tacy co pozyczali - chocby
    od rodziny i znajomych.

    --
    Jaroslaw Strzalkowski, Krakow