    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karty PKO B.P nie weryfikują pin przy drugiej próbie?
    Date: Mon, 19 Feb 2018 16:37:04 +0100

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Weź telefon z włączonym dyktafonem i podejdź do bankomatu.
    > Nagra się nawet jeśli telefon jest w kieszeni.
    > Pikanie słychać kilka metrów od bankomatu,

    No bez żartów, jasne jest chyba że to pikanie jest generowane
    elektronicznie, jednakowo dla każdego klawisza (aczkolwiek może być
    zmienne, tyle że nie zależy to od klawisza). Myślałem że chodzi o jakiś
    poważny pomysł - były kiedyś pomysły podsłuchiwania klawiatur
    (komputerowych, raczej wtedy mechanicznych), ale to też do zrobienia
    raczej w labie.

    Takie podsłuchiwanie "pikania" to można ew. zastosować do telefonu
    (DTMF). Niektórzy potrafią rozpoznać numer DTMF "na słuch".
    --
    Krzysztof Hałasa